Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor spørsmål???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor spørsmål???

    Nå driver jeg å skal kaste meg på imac og jeg har funnet meg en modell( yak 54) som jeg jeg fant på nettet.
    Problemet er at vekta flyklart ligger på mellom 5,7 til 6.6 kg(er i hvertfall det som står i annonsen). så jeg kikket på o.s 160 fx, jeg sitter å lurer på om den vil gjøre jobben tilstrekkelig også for 3d flyving.
    Har også kikket på bensin men da blir det antakelig støyproblem(stripa vår aksepterer max 86db).
    Kom med input her om hva man bør velge av motor.

  • #2
    elektro bråker ikke så mye
    har du en linkt til flyet?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      prøv denne:http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...p?&C=ACJ&V=GBG

      Comment


      • #4
        OS160FX brukes en del som billigløsning til F3A, og gir med bra pipe greie vertikaler på 5 kilo modell. Den bør gi brukbart nok med ytelse til IMAC Basic på Yaken, men glem 3D! Og blir Yaken nærmere 7 kilo begynner du å komme i grenseland selv til Basic-programmet...

        Bensinmotorer trenger slett ikke bråke! Men det krever at du bruker litt mer kubikk enn "såvidt nok", bruker god cannister, god og stiv propell og laster motoren ned med propell som holder turtallet nede. Da kan lyden bli svært så "snill".
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hadde jeg vært deg hadde jeg sjekket litt rundt på nettet om noen har foretatt noen støymålinger med ulike oppsett på bensinmotorer før jeg hadde slått det helt fra meg. Som joo sier så skjer det tilsynelatende en del på støyskjermingssia på bensinmotorer. Bare i USA at alt som er populært bråker mest mulig....eller sagt på en annen måte, bråker det ikke er det ikke populært... Finnes jo en rekke bensinmotorer som passer inn i 2meters doninger.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Det beste synes jeg selv at hadde vært å kunne bruke bensin motor, men har vært vitne til de de sliter fælt med å komme under den magiske 86db linja.
            Men siden jeg ikke vet en døyt om hva en skal velge av de, hadde noen her kansje kunne kommet med noen gode forslag
            om hva man bør velge av produsent, potte merke etc

            Comment

            Working...
            X