Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heftig oppgradering til EP Caliber M24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heftig oppgradering til EP Caliber M24

    Har nå hatt dette kopteret i ett år nå, og har sliti litt for å si det mildt med svak halerotor, kort batteritid, osv.

    For 2 uker siden kjøpte jeg et 3 cellers LIPO batteri, som hadde nesten identisk vekt som NiMH batteriet, og helikopteret klarte plutselig å hovre 3 meter over bakken! Det var som å få et nytt helikopter! Medaljens bakside var at halerotorsmotoren ikke tåler disse påkjenningene over tid, slik at disse motorene røyk hver eneste dag.

    Etter å bli lei av å bytte disse motorene så kjøpte jeg meg halerotorsmotoren til E-Flite Blade CP'en . RCHobbies-RC Hobbies online,Remote Control Hobbies For RC Car,Truck,Drone,Plane,Boat-Batteries,Charger,Bearings

    Og DA fikk pipa en HELT annen lyd! Nå har jeg i tillegg rå motorkraft fra hovedrotoren også rå motorkraft på halerotoren! Denne motoren har heller ingen problemer med å takle 11,1V heller, etter det jeg har kjørt så lenge ihvertfall.

    Det tok meg ett år, men nå har jeg ihvertfall et helikopter det er morsomt å fly med.. enn så lenge..

    Det jeg har av oppgraderinger er:

    1. 3S LIPO 1500mAh batteri
    2. E-Flite Blade CP sin halemotor
    3. Kjøleplate til hovedmotor (meget viktig. Standard Option Part til Caliber M24)
    4. Karbonbom (ikke veldig viktig, sparer et par gram..)
    5. Metal Mixing Lever (kopteret blir mer stabilt)
    6. Metal Hiler Control Lever (mer stabilt kopter)

    I tillegg må du ha verktøy som lar deg trekke ut drev/pinions fra motorer, siden du er nødt til å bruke pinionen på standard motor på Blade-motoren. Samt at du må ha loddebolt og tinn for å koble på lednignene.

    Jeg måtte i tillegg justere ned GAIN (den øverste skruen; ta av det lille klistremerket som er over disse på gyroen).

    Håper dette var til hjelp for de som har sliti med det samme helikopteret.
    David Gabrielsen,
    Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)
Working...
X