Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feriekos med T-Rex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feriekos med T-Rex

    Feriekos med T-Rex

    Da er første fellesferie uke nesten slutt og tiden for oss blir tilbrakt på en sørlandshytte. Man vet aldri hvordan været kommer til å bli så det hadde vært deilig å ha et modellflyprosjekt i bakhånda. Nå er det slik at jeg har både kone og barn så hvis jeg ikke bytter ut barneseng, trillevogn, bleier og mat med skrog, vinger og balsa så blir det dårlig med smått stell.

    Murphy har tydeligvis ikke tatt ferie så regnet høljet ned og noe måtte gjøres. Jeg er på Sørlandet og det er også heldigvis Elefun. Da var det bare å overtale min kone som aldri har vært i Grimstad at dit måtte vi dra på dagstur…

    Jeg hadde selvfølgelig gjort litt research først fra hytta med min medbrakte laptop som har internet via mobilt kontor. Aldri har jeg vært interessert i helikoptre før men etter at jeg leste Theodor Bastbergets T-Rex 450XL CCPM review var jeg bitt av basillen.

    T-Rex’en kommer i en liten aluminiumskoffert. Den ender den opp i en større aluminiumskoffert når den er ferdig. T-Rex’en er veldig komplett med micro skrutrekkere og til og med to typer lock-tite. Det er utskåret plass til både radioutstyr, lader og verktøy i kofferten. Dette var helt perfekt!

    Her er det jeg kjøpte:

    • T-Rex 450XL CCPM byggeset
    • 3 stk Hitec HS 55
    • 1 stk Hitec HS 56BH (til gyro)
    • Futbaba GY401 gyro
    • Hyperion 3s 1800mAh LiPo
    • Aluminiumskoffert – custom made for T-Rex

    Jeg hadde allerede en Schulze 8.35W mottager.

    Det må sies at kosefaktoren med å bygge (les: montere) et helikopter er meget stor. Etter 6 timer hadde jeg rotoren ferdig. Etter ytterligere 6 timer var jeg klar til å montere radioutstyr.

    I dag reiser vi hjem så da får routing av kabler, gyroinstallasjon, trimming av canopy og tuning vente til helgen. I mellomtiden er alle godsakene lagt til sengs trygt og godt i kofferten. Flaks for kone og barn, da blir det plass i bilen til de også!

    Jeg kan ikke få sagt det bedre enn det Theodor sa i reviewet: Pakkeliste til ferien: T-Rex koffert, mat, klær...
    Attached Files
    Last edited by canuck; 14-07-06, 11:46.
    Are Barstad

  • #2
    Første heli eller? Hold oss informert om bygging og flyging...

    Mvh oly
    Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
    -T-rex 450 HDE
    -E-sky honey bee fp(pulverisert)
    Status: Skulelei

    Comment


    • #3
      Originally posted by oly.jonny
      Første heli eller? Hold oss informert om bygging og flyging...

      Mvh oly
      Ja, dette er første heli. Det er allerede en annen byggetråd her så jeg hadde ikke tenkt å legge ut mye om akkurat det men jeg kommer nok til å oppdatere med jomfrutur.
      Are Barstad

      Comment

      Working...
      X