Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varm esc og motor - trex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varm esc og motor - trex

    Av en eller annen grunn blir motor og esc'en veldig varm på min xl. Såpass varmt at en brenner seg hvis en holder fingeren lengre en 1 sek.

    Jeg flyr bare vanlig FF flyging ,men må lande etter ca 5 min pga enten esc eller motoren kutter. Batteriet "Evo 1800" er bare lunkent. Må da vente en stund til det har blitt kalder før jeg kan fly igjen.

    Jeg har prøvd med en annen motor og esc (align 3300kv + 25esc) men det skjer det samme. Bladene er balangsert og tracker fint.

    Hvis noen har noen innspill så tas det imot med takk.

  • #2
    Mye motstand i drivoverføringen (motor til gir, hale osv)?
    Hvis ikke er det nok throttle/pitch-kurvene dine som er dårlig innstillt, hva har du på de?
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Hvis alt roterer uten motstand og er smooth (som det heter på fagspråget) så har du kanskje for stor pinjong.

      Hva slags motor og pinjong har du nå?
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment


      • #4
        Har sjekket at pinionen ikke står for nær hovedgir. Skal se nærmere over halen.
        Jeg bruker den orginale 420lf 3200kv med 13 pinion.

        Kurvene er

        Throttle 0-50-75-90-100
        Pitch 40-45-50-75-100 (0-10 grader)

        Comment


        • #5
          Det er en ok pinjong men jeg hadde lagt throttle til 0-80-85-90-100 eller tilsvarende. Om man flyr den kombon på for lavt turtall (og tilsvarende for mye pitch) så går den varm. Har 3200 motoren med en 35 A esc i den ene Rexen og den blir bare pisslunka på 85% throttle og opp i idle 1.

          Hva slags blader bruker du. Tror lette blader er et bra triks. Plastbladene eller de gamle cfene er litt tunge.

          Comment


          • #6
            Har brukt pro 325, akkurat nå prøver jeg pro 335. Det er det samme problemet med begge.
            Jeg skal øke throttle kurven min, så for vi se.

            Comment


            • #7
              Økte throttle kurven og justerte ned pitch'en noe i hovre området . Det var det som skulle til..
              Nå er esc bare litt varmere enn lunken.Har nå flydd 2 batteri pakker og alt virker bra. Fikk også ca 12 min istede for 8 min flyging.
              Takker.

              Comment

              Working...
              X