Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uheldig jomfrutur..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uheldig jomfrutur..

    Har flydd en CC Lee J3 Cub en stund nå, som mitt første fly. Flyet flyr bra etter at jeg bytta NiMh-pakka med en 3S LiPo. Kjøpte nylig et nytt fly av samme type og satte i en Tower Pro 2408-21 børsteløs, 8x4 prop, 25A esc, to Eflite S75 servoer, Hitec micro mottaker og en 3S LiPo på 1300 mAh. Flyet fikk nytt motorfeste og alle liminger ble tatt opp og limt på nytt.
    I dag skulle det prøves for første gang. Det viste seg å være motorkraft i massevis, fløy vertikalt uten problem og hadde bra fart. Selv med mye vind funka det bra. Ble litt ivrig og fløy litt lenger fra meg enn jeg burde og i det jeg skulle snu ble flyet tatt av vinden. Havna opp ned og rakk ikke å komme opp igjen før flyet ble borte bak høye trær og forsvant i skogen...
    Pga avstanden er det vanskelig å si akkurat hvor det gikk ned, og nå har jeg gått i skogen i ca 3 timer på leting. Uten resultat desverre....
    Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
    Graupner Trainer 400 (OS .46)
    CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
    Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

  • #2
    huff kjedelig når sånt skjer
    jeg gikk selv og leita etter en dogfighter i flere timer en gang. min erfaring er at den ofte er lengre bort en du tror. hvis du har med deg senderen og beveger stikkene så kan du høre servoene hvis du er i nærheten.

    lykke til med letingen.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hadde det vært litt senere på høsten kunne du jo kombinert letingen med litt småviltjakt da hehe.

      Helt utrolig hvor en slik cub kan stikke seg bort, jeg hadde en slik også tidligere og den datt ned på ett jorde med masse gule blomster. lette veldig lenge før jeg fant den, da gikk jeg etter lyden av servoene som jeg aktiviserte med stikka .
      Geir I Walderhaug

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        hvis du har med deg senderen og beveger stikkene så kan du høre servoene hvis du er i nærheten.

        lykke til med letingen.
        Det var det første jeg gjorde, men det virker som batteriet har ramla ut. Prøvde å kjøre motoren og, men ikke en lyd.
        Regner med at flyet fikk en bra smell på vei ned i skogen og er sikkert ikke mye å ha, men det sitter splitter ny elektronikk for flere tusen i det som jeg gjerne ville hatt igjen...
        Heldigvis starta jeg ferien i dag, så i morra tidlig er det rett ut i skogen på leting.
        Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
        Graupner Trainer 400 (OS .46)
        CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
        Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

        Comment


        • #5
          en venn mistet en P-47 thunderbolt (.60) i skogen en gang den fant han ikke igjenn på en måned! en som bodde i nærheten hadde funnet den, og sett annonse i avisen!
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Reidar
            Har flydd en CC Lee J3 Cub en stund nå, som mitt første fly. Flyet flyr bra etter at jeg bytta NiMh-pakka med en 3S LiPo. Kjøpte nylig et nytt fly av samme type og satte i en Tower Pro 2408-21 børsteløs, 8x4 prop, 25A esc, to Eflite S75 servoer, Hitec micro mottaker og en 3S LiPo på 1300 mAh. Flyet fikk nytt motorfeste og alle liminger ble tatt opp og limt på nytt.
            I dag skulle det prøves for første gang. Det viste seg å være motorkraft i massevis, fløy vertikalt uten problem og hadde bra fart. Selv med mye vind funka det bra. Ble litt ivrig og fløy litt lenger fra meg enn jeg burde og i det jeg skulle snu ble flyet tatt av vinden. Havna opp ned og rakk ikke å komme opp igjen før flyet ble borte bak høye trær og forsvant i skogen...
            Pga avstanden er det vanskelig å si akkurat hvor det gikk ned, og nå har jeg gått i skogen i ca 3 timer på leting. Uten resultat desverre....
            Noen ganger er det fordel at servoen bråker, da jeg mistet mitt fly under vinteren, og estarteren er som kjent hvit.

            Servoen var det som sørget for at jeg fikk lokalisert det. Var nesten umulig å finne ellers. (Og da fikk jeg også trim da det var snø til midten av låret mitt og det var skarp oppoverbakke....)
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Har funnet flyet, nå er det bare å vente på litt vind. Ligger i toppen av ei gran, ca 25-30 m over bakken i tett skog. Ser ut til at det kun er vingen som er skada.
              Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
              Graupner Trainer 400 (OS .46)
              CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
              Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

              Comment


              • #8
                men når den det ned blir vel det lit vere ? men usanset er det bere å få det ned en å la den henge der

                Comment


                • #9
                  Slik som det høres ut så langt kan du vel regne med å måtte kjøpe nytt LiPo etter dette uhellet. Kommer selvfølgelig litt ann på hvor mye du hadde flydd. Siden du ikke får koblet fra batteriet kommer du sannsynligvis til å dyputlade det, og det er bad news.

                  Comment


                  • #10
                    Da er flyet nede igjen. Uten haleparti og avreven vinge riktignok, men iallefall nede. Måtte klatre 20-25 meter opp i treet før jeg klarte å riste det ned.
                    LiPo-pakken har samme konsistens som en pakke surkål, den fikk ligge igjen ute i en stålboks i natt. Tror ikke jeg bryr meg om å prøve å lade den heller.

                    Godt mulig jeg prøver å unngå å fly over skogen heretter....
                    Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
                    Graupner Trainer 400 (OS .46)
                    CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
                    Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

                    Comment

                    Working...
                    X