Announcement

Collapse
No announcement yet.

t-Rex 450 vs Shogun v2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • t-Rex 450 vs Shogun v2

    Hallo,

    noen som har erfaringer med Shogun / Shogun v2 kontra T-rex 450 ?

    Jeg vurderer å bytte ut min E-Sky CP med noe litt større og mer stabilt, og ønsker litt input.'

    Hehe...det er jo MYE stoff her om T-Rex 450 i alle varianter, men jeg ønsker som sagt noen meninger og erfaringer om Shogun v2

    Takk for hjelpen!

    /_Bonus_

  • #2
    Har ikke noe erfaring med Shogun, men masse med trex. Utifra det jeg har lest er Shogun 2 flere nivå under Trex når det kommer til flyegenskaper, holdbarhet, og ikke minst tilgang og pris på reservedeler. Jeg hadde ikke stusset engang, og tror ikke du får ett annet svar fra noen som har hatt begge
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Originally posted by Psyko-lefse
      Har ikke noe erfaring med Shogun, men masse med trex. Utifra det jeg har lest er Shogun 2 flere nivå under Trex når det kommer til flyegenskaper, holdbarhet, og ikke minst tilgang og pris på reservedeler. Jeg hadde ikke stusset engang, og tror ikke du får ett annet svar fra noen som har hatt begge
      OK...takk for svar. Da har du det samme inntrykket som meg, hva angår det jeg har lest.
      Jeg flyr min lille e-Sky utenfor blokka der jeg bor, og regner med at det ikke skulle være noe i veien for å fly med en T-Rex 450 her heller ? Er forholdsvis god plass og lite trafikk, altså lite biler og mennesker som ferdes

      /_Bonus_

      Comment


      • #4
        Jeg har en trex i dag og tidligere hadde jeg en Zoom. Etter min mening kan de neste ikke sammenlignes. Zoom er liten å "putlete" når du skal skur på den. Den har veldig mange dårlige løsninger (eks. pitch-servoen, halen (mulig forbedret nå)).

        Min erfaring var at du måtte igjennom flere upgrades før heliet var noe særlig holdbar.

        Flymessig er nok trex både mer stabil og rå. Du kan enklere sette trex'en opp slik du ønsker, både når du er nybegynner og når du har lært deg mer avanserte øvelser.

        Men jeg må jo også si at det er mye enklere å fly større heli. Eks. Raptor 50 (og helt sikkert også den nye Trex 600). Disse er veldig mye mer stabil. Jeg er også av den oppfatning at en Raptor 50 ikke nødvendigvis blir så veldig mye dyrere enn eks. en Trex. Kanskje dyrere når du kjøper det du trenger, men mye mer "holdbar". Selv har jeg både trex og Raptor - grei kombinasjon , men skal jeg ut og ha det gøy så vet jeg hva jeg velger.

        - Erik -
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Prøvde meg på litt looping med TRexen i går, etter den 4e eller 5e tok jeg den ned i hover hvorpå den gikk bananas. Haleremmen var svært slakk etterpå så trolig glapp den for jeg mistet halekontroll. Mistet også et sett rotorblader som jeg ga $ 11 for, en aksling, $ 4,-, flybar $ 2,- et servodrev $ 4,-. Total kost $ 21,- selvom det så jævlig ut i det den tok bakken og delene sprutet.
          Med 10 gangen for å inkludere frakt og moms så blir det drøyt kr 200,- bladene til Raptoren min starter vel på drøyt det doble og de hadde røket om jeg tok den samme landingen.

          Jepp du krasjer mer med de små men kostnaden man kan klare seg med for å holde den i lufta er begrenset.

          Er helt enig i at det er lettere å fly en stor maskin, den er stabil i en annen klasse, men det går helt fint å lære seg å hovre en T-Rex selv med bare FMS og om man ikke må blinge den ut så kan man vel få en flybar maskin med gode komponenter for rundt 4 lapper med et par batterier. Min std Raptor Titan med kostet en bra bit mer enn det med nødv utstyr.

          Comment

          Working...
          X