Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av T-Rex 450SE fra utlandet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av T-Rex 450SE fra utlandet

    Hei,

    Etter å ha lekt med en Esky Honeybee Cool i sommer, så har lyst til å ta steget videre til en mer solid og kraftigere elektroheli.
    Nå har jeg sett meg ut en T-Rex 450 SE V2, men dessverre er det ingen av de norske butikkene som har den inne på lager. Jeg må derfor ty til en utenlandsk nettbutikk som har varen på lager.
    Er derfor på utkikk etter en god og seriøs utenlandsk nettbutikk som har god service og ikke for lang leveringstid. Noen tips??
    Raptor 50V2
    Raptor E550
    T-Rex 450SE
    Honeybee Cool
    Lama V4

  • #2
    Rc-Expert.com is for sale | HugeDomains
    Happitoy : l'actu véhicule qui va vous rendre happy au quotidien !
    T-rex 450 V2
    X-Cell Gass
    Twister cp2
    JR 9X2
    E-Flite Ultimate FX 3D
    Yak 2,16
    CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

    Comment


    • #4
      Rotordisc'en
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #5
        Ser ut som om rotordisc.dk har ferie i to uker. Det var synd.
        Så da blir det enten handel fra Øst eller Vest.

        Takk for tipsene.
        Raptor 50V2
        Raptor E550
        T-Rex 450SE
        Honeybee Cool
        Lama V4

        Comment


        • #6
          T-Rex

          Hei.

          Du kan kjøpe det her i Norge

          http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=25853
          John

          Comment


          • #7
            Originally posted by TheUrgeMan
            Ikke så ille pris, men jeg er litt skeptisk til qxl og andre lignende auksjoner med forhåndsbetaling. Mulig jeg er paranoid når det gjelder qxl, så jeg tror jeg holder meg til vanlige nettbutikker.

            Ellers takk for tipset.
            Raptor 50V2
            Raptor E550
            T-Rex 450SE
            Honeybee Cool
            Lama V4

            Comment


            • #8
              Skal du kjøpe fra utlandet er det nok kun forhåndsbetaling som gjelder bare så det er nevnt.

              Comment


              • #9
                Hvordan fungerer det da? Er det med kort, eller er det ved å oveføre penger til konto manuelt?
                Har ikke kjøpt varer med annet enn oppkrav noen gang jeg, så ...
                varta

                Comment


                • #10
                  Finnes mange løsninger avhengig av butikk. Paypal (Betal, overfør og ta imot penger på nettet | PayPal NO) er vanlig å bruke, Visa/Mastercard etc likeså. Evt kan man sende penger til konto.
                  Om noen ber deg bruker Western Union så hold deg langt unna, det systemet brukes til mye svindel.

                  Comment


                  • #11
                    Når jeg tenker på forhåndsbetaling så er det penger satt inn på konto uten en "transaksjonsleverandør" ala Paypal. Ved å betale via paypal med f.eks. mastercard, så har betaler du ikke for varen før du har den hos deg og du synliggjør ikke dine kreditt opplysninger for alle og en hver.
                    Raptor 50V2
                    Raptor E550
                    T-Rex 450SE
                    Honeybee Cool
                    Lama V4

                    Comment


                    • #12
                      Det er riktig at du ikke viser kortnr etc men du betaler på forhånd, ikke når varen kommer. Jeg har senest brukt min Paypal konto i dag og mitt kort er nå belastet for den summen. Varene kommer ikke før mandag antar jeg...

                      Comment


                      • #13
                        Det blir litt hip som hap dette... Dersom du bruker PayPal trekkes beløpet med en gang og det er så absolutt en forhåndsbetaling. Men PayPal har "godkjendt" stedet du shopper, og dersom de svindler deg klager du til PayPal. Var blant annet en som gjorde det (omtalt her på forumet) med Hobbykong fordi varene aldri ble sendt.

                        Men dette gjelder også om du bruker VISA eller Mastercard. De også godkjenner brukerstedene (MEGET nøye, har vert "brukersted" selv) og dersom noen svindler deg får du pengene igjen og brukerstedet får ikke motta betalinger via VISA lenger. Noe som i mange tilfeller betyr stengt butikk.

                        Merk også at PayPal tar stor provisjon av beløpet du handler slik at noen butikker kan komme med en egen høyere pris om du vil betale med PayPal. Det samme gjelder egentlig også VISA og Mastercard, men der er provisjonen lavere så de færreste bryr seg. Men de fleste har gjerne opplevd å få lagt på regningen på resturanten i syden om man betaler med VISA, evt at om man pruter i en utenlandsk elektrobutikk så forutsetter de kontakt betaling om de skal gå med på prisen. Dette er grunnen.

                        Det eneste jeg skyr er når utenlandske forhandlere av utstyr skal ha overføring direkte til konto. Altså at du enten må betale dirkete til de via utenlandsbetaling i nettbank, eller gå i banken og overføre penger. Da har du null og niks vern og de kan strengt tatt bare gi en god f.... i deg.

                        Jeg liker heller ikke norske nettbutikker som opererer på denne måten. De gjør det fordi de vil være 100% sikker på at de får pengene sine - men hvor er min 100% sikkerhet for at jeg får varene mine? Oppkrav gidder jeg ikke, så dersom de ikke tar visa, ikke PayPal og skal ha overføring til konto, så handler jeg ikke.
                        Anders Hauge

                        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                        www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

                        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                        Byggeblog for Eurosporten
                        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                        Comment


                        • #14
                          Nesten 100% enig. Seriøse norske butikker har jeg null problem med å bare overføre penger til i stedet for å bruke Visa men jeg foretrekker å kunne velge.
                          Plukker jeg i handlekurv så bruker jeg stort sett Visaet, om jeg bestiller via mail så sender jeg like gjerne pengene. Hadde f.eks. null betenkeligheter med å forhåndsbetale Elefun for Titanen i stedet for å bruke Visa.

                          Men utenlands er det kun Paypal eller kredittkort som gjelder, jeg bruker ALDRI VISA/Mastercard knyttet til lønnskonto på nettet. Kun gratis kredittkort som Gebyrfri/Smart Club/Terra/Esso/Cresco etc..

                          Comment

                          Working...
                          X