Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med endring av bend til motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med endring av bend til motor

    Heisann.

    Jeg blir nødt til å endre vinkelen på et par bend som jeg har kjøpt brukt til mitt siste prosjekt og lurer i den forbindelse på om noen i mitt område (Tønsberg og omegn) kunne hjelpe meg med dette da jeg ikke har utstyr til å begi meg på noe sånt...Det er snakk om bare et par grader.

    Benda skal sitte(r) på en 3w 106 bare sån for at man skal ha en forståelse for størrelsen.

    Noen som kan hjelpe?
    .
    .
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    hmm, kanskje jeg bare skal prøve sjøl hehe

    Jaja, ingen som løper ned døra her nei, da får jeg kanskje teste litt sjøl...får håpe jeg ikke driter meg ut å ødelegger no.

    Får handle en sån gassbrenner og være litt forsiktig så funker det sikkert
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      drar du på ett mekanisk verksted så har de sikkert mulighet til å hjælpe deg med varming/bøying hvis du prøver selv så pass på att røret ikk blir flatt der du bøyer det. men det var vel ikke så mye du skulle forandre kanskje så da går det sikkert bra.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Hei Håvard.

        Jeg kan jo selvsagt hjelpe til med bendene jeg da, men har ikke noe mer fancy utstyr enn det du selv viste bilde av. En helt enkel blåselampe.

        Nå vet jeg ikke hvor mye du må endre vinkelen, men når jeg lagde bend til min Yak kuttet jeg røret nesten i to der det skulle bøyes, og forstørret deretter kuttet til en slags V-form for så å bøye røret til kuttflatene møttes igjen og loddet det sammen. Dette har jo holdt temmelig mange flighter nå.

        Å kun bøye røret har jeg ingen erfaring med, men det lar seg sikkert gjøre det også. Sikkert ikke så lett å få det til uten at røret blir litt flatere eller evt. bulkete i bøyen da.

        Eller kanskje du kan varme opp loddinga til flensen og vri røret litt allerede der?

        mvh.
        Ole André

        Comment


        • #5
          ...viss dere skal bøye røret uten at det bulker seg så kan dere pakke det fullt med fin sand. Pass på at det er tett i begge ender og at dere pakker sanden godt (tørr sand). Varm opp der dere vil endre vinkelen og bøy forsiktig.
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #6
            Hei Håvard

            Tar du turen til Homborsund(1mil sør for Grimstad)kan jeg hjelpe deg med
            sølvlodding av bendene

            torgeir skogvold
            Attached Files
            Torgeir Skogvold

            Comment


            • #7
              Hei

              Hei Torgeir,

              Takk for tilbudet, men får hjelp av Ole André(OAK) en av disse dagene, han har peil på sølvlodding m.m Men igjen takk for tilbudet....Hva slags fly er det du flyr med der da? Ser mistenklig ut som en Extra av no slag?
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Hei igjen
                Det var jo bra du fikk hjelp Flyet er en 33% extra330L(No Name)som er kjøpt hos Elefun. Står en 3w106b2 i den.
                Attached Files
                Torgeir Skogvold

                Comment

                Working...
                X