Announcement

Collapse
No announcement yet.

Egen radio til RFG3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Egen radio til RFG3

    Hallo. Trenger hjelp til å koble til min egen radio FUTABA 7C til RFG3. Har simblaster interface fra Elefun. Radioen fungerer helt fint med FMS. Når jeg starter opp RFG3 så kommer feilmeldingen. ( No Authorized interlink found.Make sure your interlink Plus is plugged in and try again.) Har prøvd alle muligheter som finns snart nå. Setter også radioen i PPM. Noen som vet hva som er galt......
    Arve
    Arve Sunnset
    Trondheim Mfk
    -------------------------
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    -------------------------
    Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

  • #2
    Du må bruke den interfacen som fulgte med simulatoren, hvis ikke går ikke det. Den fra elefun tviler jeg på virker på rfg3..
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

    Comment


    • #3
      G3

      Hei!
      har også en G3-simulator, der fulgte det med en radio sammen med cd`ene.
      Skal man bruke egen radio, så må den koples gjennom den radioen som følger med (det følger kabler også med), det kan gjøres på baksiden av radioen. radioen fungerer da som en "interface".

      Har du ikke den radioen så trur jeg ikke du får brukt simulatoren
      40 år og "ROOKIE"
      Raptor 50 SE/Hyper 50

      Comment


      • #4
        Hei riktig som de sier, du MÅ ha dummyradion som følger med G3 kobla i,for at G3 skal fungere.

        Vær også obs på at sender modulen på radion kan gå varm når du kobler i din egne, ikke alle radior skjønner at de sender signaler til pc'n. så det er ofte best å ta ut sender modulen. det er jeg nødt til på min

        Comment


        • #5
          Jeg har interfacen fra modellfly.no, og den funker gull på FMS, Aerofly Pro, RFG2 og RFG3. Gjelder bare å ha riktig versjon av RealFlight....
          Lars Erik Haug
          Øvregate 17
          N-2635 Tretten
          lehaug@gmail.com
          tlf: 97972797

          H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
          Seagull Cessna Trainer
          Unnamed Slope Glider

          "Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

          Comment


          • #6
            Hei!! Realflight har skjerpet sikkerhets tiltakene på simulatoren sin. DVS at det er et intigrert elektronisk serienummer i hver interlink plus kontroll.

            Når du skal instalere simmen må du i tilegg til serie nummeret på cd'n så er det et serie nummer som står bak på interlink kontrollen. Det finnes noen enklere utgaver av realflight som det ikke er disse sikkerhets tiltakene på.

            direkte oversatt vil feilmeldingen hans si:
            "ingen autorisert interlink ble funnet, sjekk at interlink plus kontrollen er plugga riktig i"
            Legg merke til at de spør etter "interlink plus" kontrollen som følger med RFG3

            men som sagt, det følger med kabler for å koble radioen igjennom interlink plus kontrollen slik at du kan trene med din egne radio

            Page Not Found | RealFlight

            Comment


            • #7
              "lehaug" Hva mener du med riktig version av RFG3 ?
              Ønsker dere en god dag på feltet !
              Birger Mork

              Mine besittelser :
              Flygreier (Massevis)
              Heligreier (En Mini Titan)
              Bilgreier (Et par stk.)

              Comment


              • #8
                Tar jeg ikke helt feil sitter du med en kopi av denne simulatoren!?
                Dette har RF sikret seg mot at du må bruke et serienr som følger alle sim`er.
                Dette betyr at du skal få slite med å skaffe deg en orginal RF kontroll som sannsynligvis er det eneste som vil fungere. Hvis det er slik at du har en kopiert utgave så kan Realflight sperre ditt unike serienr hvis dere går inn på RF sine sider for å laste ned oppdateringer. Så det er viktig å holde tunga i rett munn her, ellers vil ditt unike serienummer bli sperret for fremtidige oppdateringer.
                Tor Henrik Hernes

                Comment


                • #9
                  Hvorfor stresse med kopier som ikke fungerer når det tar 2 sekund å bestille en som fungerer med oppdateringer og du får til og med radio??

                  Comment


                  • #10
                    Takk for alle svarene jeg har fått. Oppklarer en vesentlig ting her. Jeg har orginalutgaven av RFG3 med dummyradio å hele pakka. Men tenkte det kunne vere greit å trene med sin egen radio. Jeg har koblet den gjennom dummiradioen som dere skriver å det fungerer helt topp. MEN dere snakker om en modul som kan gå varm. Finns det slik modul på min Radio. 3 mnd gammel FUTABA 7C.???
                    mvh ARVE
                    Arve Sunnset
                    Trondheim Mfk
                    -------------------------
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    -------------------------
                    Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

                    Comment


                    • #11
                      !!!!!!

                      Det står på baksiden av dummy controlleren at man MÅ ha interface radioen(din egen) må stå i FM\PPM mode for at det skal funke?
                      |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
                      |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
                      |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

                      Comment


                      • #12
                        Ja det er jo logisk at den ikke kan skjønne alle pcm varianter.

                        Comment

                        Working...
                        X