Announcement

Collapse
No announcement yet.

valg av øvelser ti skala treff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valg av øvelser ti skala treff

    Ettersom nærvene kommer sigende jo nærmere vi kommer helga så blir jeg mere og mere usikker, kanskje best å bare bli hjemme og polere på flyet Neida må vel trå til når man har sjansen. er det noen som har tips til valg av øvelser også. fikk denne lista av arangsjøren

    1. Take off
    2. Rett forbiflyving
    3. 8-tall
    4. 360 synkende
    5. Velg selv
    6. Velg selv
    7. Landing

    så da er det 2 øvelser man skal vælge selv. Tenkte å kanskje ta loop som den ene. men aner ikke hva jeg skal ta til den siste. tenkte på roll. men å få til en skala riktig roll er jeg ikke noe god til. de rollet jo ikke som noen acro kjærre akuratt disse flyene. hehe her er lista over hva man kan velge i.
    http://scalewarbird.hopto.org/forum/...ic=140.0;id=41
    begynner på side 44

    ps: er sea fury´n jeg skal bruke i konkuransen da
    Last edited by tyor; 17-08-06, 08:22.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hva med en immelman eller split-s ?? Forholdsvis enkle øvelser som også passer din type skalamodell.

    Vi sees til helga !

    mvh
    Hans Petter Ytterbø
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment


    • #3
      Barrel-roll...
      Wingover...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor
        Ettersom nærvene kommer sigende jo nærmere vi kommer helga så blir jeg mere og mere usikker, kanskje best å bare bli hjemme og polere på flyet Neida må vel trå til når man har sjansen. er det noen som har tips til valg av øvelser også. fikk denne lista av arangsjøren

        1. Take off
        2. Rett forbiflyving
        3. 8-tall
        4. 360 synkende
        5. Velg selv
        6. Velg selv
        7. Landing

        så da er det 2 øvelser man skal vælge selv. Tenkte å kanskje ta loop som den ene. men aner ikke hva jeg skal ta til den siste. tenkte på roll. men å få til en skala riktig roll er jeg ikke noe god til. de rollet jo ikke som noen acro kjærre akuratt disse flyene. hehe her er lista over hva man kan velge i.
        http://scalewarbird.hopto.org/forum/...ic=140.0;id=41
        begynner på side 44

        ps: er sea fury´n jeg skal bruke i konkuransen da
        I henhold til de nye reglene for skalatreff skal det egentlig være 10 øvelser, dvs 5 selvvalgte, men det får arrangøren egentlig bestemme selv.
        FAIs regleverk med tegninger og tips kan du laste ned herfra: World Air Sports Federation
        Ellers er det å si: Velg heller en lett øvelse du kan fremfor en vanskelig du ikke kan fly. Og øvelsene skal flys slik som originalen flyr de.
        Du skriver: "de rollet jo ikke som noen acro kjærre akuratt disse flyene".
        Vel, roller Sea Fury som en dass, så skal også modellen utføre øvelsen slik. Det er misforstått at du får ekstra for å fly f.eks. en rund loop dersom originalen flyr en eggformet en.
        Husk at skala er å ETTERLIGNE originalen, både byggemessig og flymessig, ikke gjøre den bedre enn den er/var.

        Og, skalatreff er gøy! Anbefales alle. Det setter litt spiss på flygingen å bli bedømt for de krumspring du gjør (eller forsøker å gjøre).

        Lykke til!
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #5
          takker for tips. det blir nok immelman eller vingover tenker jeg. de vet jeg jeg får til i hvertfall. barrell roll som joo skrev har jeg prøvd masse med dette flyet og får det ikke til.

          Hans Petter: ja vi snakkes vel til helga, Må si jeg gleder meg som en liten unge. detta blir gøy
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X