Announcement

Collapse
No announcement yet.

reperasjon av ødelagt forgasser feste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • reperasjon av ødelagt forgasser feste

    har en sc108 motor som forgasseren har blitt ødelagt etter en krasj. det er den typen feste som har en låseskrue i bakkant av forgasseren også er det knekt av en bit på halsen som går ned i blokka slik at jeg ikke får skrudd den på plass. har prøvd med epoxy og noe sånt kjemisk stål som skulle tåle 250grader men det holder bare 2-3turer så løsner den igjen. noen som har forslag til hva jeg kan bruke for å feste den?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei..

    Har med hell brukt aralditt...
    Hvis du skal prøve det, så pass på å varme opp både aralditten å det du skal lime... Å la det kjøle seg ned sammen... Da blir det sterkt som fy

    Bare et forslag
    Mvh
    Hasse Andre.

    hasse1979@online.no

    Alle kræsj har en logisk forklaring........

    Comment


    • #3
      takker for tipset.

      kom plutselig på her nå at halsen på forgasseren er jo hel på sidene. kanskje det går og borre ett lite hull på hver side gjennom blokk og forgasserhals for så og skru den fast med to små skruer slik det er på noen andre motorer. må se om det er nokk gods igjen til det først
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        hehe

        ja det burde jo gå bra da lykke til...
        Mvh
        Hasse Andre.

        hasse1979@online.no

        Alle kræsj har en logisk forklaring........

        Comment


        • #5
          Originally posted by Strutsen
          Har med hell brukt aralditt...
          Hvis du skal prøve det, så pass på å varme opp både aralditten å det du skal lime... Å la det kjøle seg ned sammen... Da blir det sterkt som fy

          Bare et forslag
          Viktig å bruke den blå (skikkelige) Aralditen. Den blir mye sterkere enn den raske og er beregnet på å herde ved høy temp.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            har nå limt den med ordentelig araldit og varme. så får vi se. hadde ikke utstyr til å gjenge hull til skruene. men hvis ikke limet holder denne gangen så blir vel det eneste løsning.

            Takker for gode tips.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Jeg gjorde noe tilsvarende på en OS 108 for en stund tilbake. Gjorde godt rent, limte med Araldit og satte alt inn i stekeovnen på 60 grader i to timer. Har aldri løsnet siden.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                brukte stekeovnen jeg også. til fruens store frustrasjon. "det er fly og fly deler overalt til og med i stekeovnen"

                Prøvkjørte motoren i stad. kjørte den ordentelig varm for å se og det virket bra. når jeg har prøvd før med epoxy så har den blitt brun og gummi aktig av varmen. så da håper vi det holder.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Jeg har merket meg at Amerikanerne sverger til noe som heter JB-Veld til nesten alt mulig, spesiellt om det er noe som blir varmt. Nå er det mye som tyder på at en del av det Ameriknerne driver med ikke er så smart men jeg tok nå likevel med meg en pakke JB-Veld sist jeg var innom Claes Ohlson. Kan foreløpig ikke uttale meg om det er bedre eller verre enn noe annet, det får tiden vise.

                  Jarle
                  It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                  Comment


                  • #10
                    Locktite Hysol er et utmerket middel til reparasjoner av aluminium.
                    Bruker det til rep av marinemotorer som har blitt skadet. Bearbeides
                    i etterkant som aluminium. (Slipes-borres-gjenges).
                    Karl H.
                    Mercury--Mercruser.
                    Karl Hans Glommen.
                    Mjøsa Modellflyklubb

                    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jarle
                      Jeg har merket meg at Amerikanerne sverger til noe som heter JB-Veld til nesten alt mulig, spesiellt om det er noe som blir varmt. Nå er det mye som tyder på at en del av det Ameriknerne driver med ikke er så smart men jeg tok nå likevel med meg en pakke JB-Veld sist jeg var innom Claes Ohlson. Kan foreløpig ikke uttale meg om det er bedre eller verre enn noe annet, det får tiden vise.

                      Jarle
                      Venner,

                      Jeg kan garantere at JB Weld fungerer! Vi brukte den gugga for mange år siden på jobb, og reparerte blandt annet intercooleren på en lastebilsmotor, samt at vi fylte i et stort hull i siden på blokka. Så lenge denne epoxyen får feste, sitter det som bare fy. Grunnarbeidet er nok viktigst, JB Weld biter seg fast i rent metall og sitter der. Etter herding (kan man varme forbindelsen sitter det enda bedre, og blir hardere) kan man slipe/bore og gjenge som man vil.

                      BTW, så vidt jeg vet fungerer denne lastebilsmotoren fremdeles, helt problemfritt...

                      Mvh
                      Taylorcraft
                      ____________________________________
                      Given enough power even a brick will fly.
                      But the lighter the brick, the better it flies!

                      Comment

                      Working...
                      X