Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra EM F3A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilder fra EM F3A

    Var inne på de ofisielle nettsidene, og kunne med glede se oss godt representert!!!

    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...S114-orig.html - Laget! Kjell Tore, Ola og Pål
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...0827RS013.html - Ola på vei ut dag 2.
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...0827RS053.html - Kjell Tore
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...7-45_0158.html – Ola i kulda
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...1-51_0171.html – Ola flyr
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...5-01_0205.html – Streng dommer.. (Gir du "våre" gutter masse poeng nå??)
    http://www.em06.ch/pictures/album/Da...1-32_0219.html – Kjell Tore lander
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Joda, bra det, men Kjell Tore burde jo ha hatt på seg landslagsjakka han også da!
    Og jeg tror ikke Tom Erik er så streng som han ser ut, kanskje han fryser?
    Det ser jo ut som om de har hatt et stort sett ufyselig vær.

    Og Ola ligger vel der han vanligvis gjør, rett utenfor finaleplass. Men både han og den andre norske gjør jo en meget respektabel innsats med tanke på at vi kommer fra et land med 6-8 måneder snø og is. Det blir liksom ikke de samme treningsforholdene som i Franrike og resten av det sydlige Europa.
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #3
      Merk at det etter innledende runder skal flys semifinaler der ca 1/3 av deltagerne kommer med, altså ca 20 stk. Deretter går de 10 beste fra semifinalene til finalen. Blir Ola nr 12 etter innledende har han mao fortsatt gode muligheter til å nå finalen, siden han praktisk talt har sikret seg semifinale !

      MVH
      Øistein H
      hilsen

      ois

      Comment


      • #4
        Originally posted by oisf3a
        Merk at det etter innledende runder skal flys semifinaler der ca 1/3 av deltagerne kommer med, altså ca 20 stk. Deretter går de 10 beste fra semifinalene til finalen. Blir Ola nr 12 etter innledende har han mao fortsatt gode muligheter til å nå finalen, siden han praktisk talt har sikret seg semifinale !

        MVH
        Øistein H
        Greit med en spesialists oppklaring.
        Det hadde jo vært veldig gøy om Ola endelig hadde nådd målet om å fly i finalen, han har vært så nær mange ganger.
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #5
          Vi krysser fingrene og heier som best vi kan!
          Ser ikke spesielt varmt og tørt ut der nede... Håper ikke nedbør ødelegger alt for mye.
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Ola F i semifinalen!

            Da er det bekreftet at Ola er i semifinalen i EM F3A med en 16. plass etter 4 runder. Kjell Thore Pettersen har også gjort sitt beste internasjonale mesterskap noensinne med en 27. plass. Pål Westerhaug endte på 50. plass av 59 deltakere. Se nyhet på www.modellfly.info.
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #7
              har noen nordmann vært if semin før, eller er det først gangen ola klarer det?

              Comment


              • #8
                Originally posted by ChristianAustenå
                har noen nordmann vært if semin før, eller er det først gangen ola klarer det?
                Tror dette er første gang, men jeg er litt svak på historien før 1990. En nordmann har visstnok tatt en medalje i et VM i friflukt (1965?), og vi har vel noen sterke plasseringer opp gjennom årene i diverrse klasser, men tror dette er første gang F3A. Nå vet jeg at Poju Stephansen var en "rev" i F3A, men hvor høyt han nådde vet jeg ikke.

                Edit: nevnte herremann (Poju) har forresten en gjeldende verdensrekord, men ikke i modellfly:

                Sub-class : C-1d (Landplanes: take off weight 1750 to 3000 kg)
                Group 1 : piston engine
                Speed over a recognised course : 328.44 km/h

                Date of flight: 27/05/1994
                Pilot: Poju R. STEPHANSEN (Norway)
                Crew: Jan ROANG
                Course/place: Goose Bay, NF (Canada) - Oslo (Norway)

                Aircraft:
                Cessna P-210N
                Registered 'N731MT'
                Last edited by tema95; 30-08-06, 21:31.
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

                Comment


                • #9
                  var f3a jeg tenkte på.
                  men hvorfor er ikke bossum med på landslaget? han er jo vel ikke noe dårligere enn ola er han det? han har jo vunnet nm og greier med ola på 2.plass.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ChristianAustenå
                    var f3a jeg tenkte på.
                    men hvorfor er ikke bossum med på landslaget? han er jo vel ikke noe dårligere enn ola er han det? han har jo vunnet nm og greier med ola på 2.plass.
                    Bossum har selv valgt å ikke delta på landslaget. Vi skal huske på at det krever minst en uke av egen tid å delta i et EM/VM, og ikke alle har hverken tid eller anledning til dette. Det kan jo også finnes mange andre årsaker til at man ikke ønsker å delta på landslaget.
                    Men NØB er naturligvis forespurt, da han jo er blandt de tre beste i F3A hvis man ser på NM og de konkurransene som teller til uttak.
                    Reglene for uttak til landslaget er forresten beskrevet her: http://modellfly.info/Konkurransereg...taksregler.asp
                    Mvh Terje Martinsen
                    leder Modellflyseksjonen/NLF
                    www.modellfly.info

                    Comment


                    • #11
                      Ola har vært i semifinalen i EM minst to ganger tidligere .... men ikke i finalen.
                      Mener å huske at han ble nr 12 en gang.

                      Øistein H
                      hilsen

                      ois

                      Comment


                      • #12
                        og han ble nr 15 nå..
                        Meget sterkt det og...

                        men fremdeles mange av de som kjører på nitromotorer enda..(blandt annet cplr- som vandt.)
                        Trodde nesten de alle hadde blitt "elektrikere".
                        tror 6 av de ti beste flyr ys.. dersom jeg ikke tar feil

                        Comment


                        • #13
                          Hva med F3A VM i Japan? Så vidt jeg vet så startet det rundt første weekenden i denne måneden. Ingen norske som deltar der? Er det for langt unna, eller er det andre grunner hvis ingen deltar? Så undrer jeg meg på hvorfor disse mesterskapene blir lagt så tett på hverandre? Må bli litt av et stress hvis man skal delta alle steder? Tror også jeg hørte noe om at Asia mesterskapet foregikk rundt denne tiden.
                          Er bare litt forundret, så hvis noen vet å svare, så hadde det vært fint.

                          Og så hadde det vært fint om det fantes noe resultatliste fra disse mesterskapene som evt kan søkes på nettet. Det er vel normalt i disse dager at arrangøren opererer med egen hjemmeside som oppdateres etterhvert som konkurransen skrider fram? Eller er jeg helt på jordet der?

                          olle
                          Last edited by olle; 11-09-06, 19:48.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by olle
                            Hva med F3A VM i Japan? Så vidt jeg vet så startet det rundt første weekenden i denne måneden. Ingen norske som deltar der? Er det for langt unna, eller er det andre grunner hvis ingen deltar? Så undrer jeg meg på hvorfor disse mesterskapene blir lagt så tett på hverandre? Må bli litt av et stress hvis man skal delta alle steder? Tror også jeg hørte noe om at Asia mesterskapet foregikk rundt denne tiden.
                            Er bare litt forundret, så hvis noen vet å svare, så hadde det vært fint.

                            Og så hadde det vært fint om det fantes noe resultatliste fra disse mesterskapene som evt kan søkes på nettet. Det er vel normalt i disse dager at arrangøren opererer med egen hjemmeside som oppdateres etterhvert som konkurransen skrider fram? Eller er jeg helt på jordet der?

                            olle
                            Det er aldri EM og VM samme år. VM går annethvert år, altså 2007 er neste.
                            Det du henviser til er vel "Asia"-mesterskapet, den lokale varianten av Europamesterskapet.
                            Husker ikke hvor VM går neste år, men en av spesialistene her kan sikkert svare (Frankrike?).
                            Sveitserne var svært flinke med resultatservicen i år, se http://www.em06.ch/
                            Vi forsøker bestandig å linke til arrangørens sider på vår terminliste, se: http://www.modellfly.info/Terminliste/Terminlisten.asp
                            Mvh Terje Martinsen
                            leder Modellflyseksjonen/NLF
                            www.modellfly.info

                            Comment


                            • #15
                              Takk for oppklaringen.
                              Skjønnte vel etterhvert at det var noe som ikke helt stemte.
                              Har nok blandet sammen VM med Asiamesterskapet.
                              Finnes tilsvarende side for dette mesterskapet på nettet?
                              Men helst ikke på japansk da

                              olle

                              Comment

                              Working...
                              X