Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til at koble MC24 op med Reflex XTR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjælp til at koble MC24 op med Reflex XTR

    Hej. Har været borte fra denne hobby i et par årtier. Men nu er det tid at begynde igen. Har fået samlet et par modeller, og investeret i fjernkontrol MC24. Tænkte det var lurt at træne / opfriske på sim, så har investeret i Reflex XTR. Udover det har jeg købt DSC modul til senderen," det er foresten en Black Edition" hvis det har nogen betydning. Troede at det var enkelt at koble op og komme igang, men nej!! Tror det må være en instilling i senderen jeg ikke har grei på. Har læst hvad jeg kunne finde på dette og det danske forum. Har sat senderen i ppm mode, men Reflex'en siger at jeg skal tilslutte senderen, hvad jeg naturligvis gør og har gjort. Men programmet registrere det ikke. Hvad gør jeg galt??
    Er der ikke nogle flinke folk som kan hjælpe mig igang eller har nogle forslag på problemet.
    Med Venlig Hilsen Speikey

  • #2
    Hei!
    Jeg hadde samme problem da jeg kjøpte min Reflex simulator. Det viste seg at det var feil på selve interfacet jeg fikk i pakka (Reflex USB interfacet)
    Jeg sendte den i retur og fikk nytt tilsendt. Har fungert fint etter det.

    Lykke til.

    Mvh,
    Rune

    Comment


    • #3
      Vær også oppmerksom på at hvis du har mange USB-porter tilkoblet på datamaskinen, så kan du også oppleve dette problemet. Prøv først å koble fra noe av utstyret. Jeg opplevde dette med flere forskjellige radioer, og nå er det fast takst at jeg må dra ut noe før jeg bruker Reflex.

      Sverre
      Real airplanes have two wings and round engines

      Comment


      • #4
        Husk også at senderen må stå i PPM(FM) modus, da interfacen ikke skjønner noe som helst av PCM signaler.
        Lars Erik Haug
        Øvregate 17
        N-2635 Tretten
        lehaug@gmail.com
        tlf: 97972797

        H9 2m EDGE 540 med MVVS 26ccm
        Seagull Cessna Trainer
        Unnamed Slope Glider

        "Det som ikke kan fikses med litt gaffa, det kan fikses med litt mere gaffa!"

        Comment


        • #5
          Har nu prøvet de ovenstående råd, det med at der kan være en fejl med interfacen tror jeg ikke. Jeg har købt denne simulator brugt, og så det køre hos ham jeg købte det af. Det eneste jeg har byttet er kabelet, han havde futaba. Så jeg sendte bud efter et kabel til graupner direkte fra Reflex. I basic setup på senderen kan man vælge mellem PCM, SPCM, PPM18 og PPM24.
          Har prøvet begge de to sidste, da jeg læst i introduktionen at man skal køre i PPM, men hvilke forskel der er på PPM18 og PPM24 er jeg ikke klar over.
          Andre konstruktive forslag?? Kan da næsten ikke forestille mig det skulle være kabelet.
          MVH Speikey

          Comment

          Working...
          X