Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spot'et F-16 over Siggerud-området i dag ca kl.13.30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spot'et F-16 over Siggerud-området i dag ca kl.13.30

    Noen her som var vitne til det samme? Jeg så flyet fra Langhus, kom nordfra retning Siggerud. Kom inn lavt over tretoppene og dro hardt opp og til venstre til 180 graders ving var fullført, så dro det tilbake i samme retning igjen. Flyet var uten Dollytanker og centerline fueltank, så jeg antar at flyet for tiden er på test på Kjeller. Noen som vet noe om dette, kan bekrefte det? Nakkehåra reiser seg på meg hver gang jeg ser det flyet az, helt rått. Savner tiden da jeg jobbet med det til daglig. =)
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

    Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

    Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

    http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

  • #2
    Ikke vet jeg om det er de samme, men pågår militær øvelse i Rena distriktet, så har hatt de surrende over hustaket ett par dager Idag er det to som har drevet her. Må innrømme at jeg ikke er videre begeistret for lav jagerfly trafikk natterstid, selv om jeg i og for seg er generelt flyintressert
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Ai, da kan det jo hende det har noe med det å gjøre, Rena er jo bare få minutters flytid unna Oslo-området med F-16 =) Takker for svar
      Med vennlig hilsen
      Asbjørn Kristiansen, Ski
      -------------------
      Teori er når man skjønner alt,
      men ingenting fungerer som det skal..

      Praksis er når alt fungerer som det skal,
      men ingen skjønner hvorfor..

      Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
      ingenting fungerer som det skal,
      og ingen skjønner hvorfor..
      ------------------------------
      http://www.f-16.net/

      http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

      Comment


      • #4
        Ser F-16 i luften hver dag jeg
        Eneste fordelen med å bo i Bodø iforhold til Bergen
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Kom nok fra Kjeller den maskinen. Jeg så den dro derifra og kom tilbake etter en times tid i ettermiddag ( ja, jeg jobber der). Landet mellom 1400 og 1430, etter et par fine lowpass over stripa på Kjeller. Den ene var så sakte og med så høy nese at vi nesten trodde den skulle ramle ned
          Terje Fagermoen
          Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
          Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

          Comment


          • #6
            Ah, da hadde jeg kanskje rett i antakelsen min. Jeg forbanner den dagen og de personene som bestemte at Rygge skulle legges ned som militaær flystasjon, samt nedleggelsen av "2'ern", eller 332-skavadronen om du vil. Jada, det norske forsvaret er vel mer eller mindre av kun symbolsk betydning i disse dager, så rasert som det har blitt, men det er vel hevet over enhver tvil at å fjerne Rygge fra det militære kartet ikke akkurat er en vell gjennomtenkt strategisk/taktisk handling. Etter mitt syn i hvertfall. Skulle det skje noe, vil det ta ca 45min for fly fra Ørlandet å nå ned hit, dersom de ikke går i A/B vell å merke, og det kan under gitte forhold være aaltfor sent. For mitt vedkommende virker det som at det ikke ligger andre årsaker bak enn økonomi. Men nok om det, tilbake til topic. Heldiggriser er dere som får se disse vakre skapningene hver dag. *Misunnelig* =)

            Mvh A.K
            Med vennlig hilsen
            Asbjørn Kristiansen, Ski
            -------------------
            Teori er når man skjønner alt,
            men ingenting fungerer som det skal..

            Praksis er når alt fungerer som det skal,
            men ingen skjønner hvorfor..

            Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
            ingenting fungerer som det skal,
            og ingen skjønner hvorfor..
            ------------------------------
            http://www.f-16.net/

            http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

            Comment


            • #7
              Vi på Kjeller får IKKE se den hver dag
              Tror vi har ca. 1,5 bevegelse i uka med F-16 på Kjeller i snitt. (1 bevegelse er 1 landing eller 1 takeoff)
              Terje Fagermoen
              Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
              Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

              Comment


              • #8
                Originally posted by tfagermoen
                Vi på Kjeller får IKKE se den hver dag
                Tror vi har ca. 1,5 bevegelse i uka med F-16 på Kjeller i snitt. (1 bevegelse er 1 landing eller 1 takeoff)
                Ok hvordan arter en 0,5 bevegelse seg da ?
                Venter spent på den bevegelsen.

                Her sør ser vi vel en F-16 etpar ganker i året.Og får da kraftig kink i nakken.
                Vennlig hilsen
                Roy.

                2,Biler.
                1,Leilighet.
                masse øl i kjøleskapet.
                + diverse innbo.

                Comment


                • #9
                  Jeg skrev jo "i snitt" da.
                  Terje Fagermoen
                  Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                  Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                  Comment


                  • #10
                    Dette F-16 tusla over Raufoss i dag også....må ha vært det samme flyet mtp klokkeslettet. Trodde først stakkaren hadde problemer, men antok til lutt at han testet etterbrenneren.......hørtes slik ut ihvertfall! RÅTT......og han forlot Raufoss i en kjapp roll!!!
                    Anders Bruneberg
                    Raufoss

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Holger
                      Dette F-16 tusla over Raufoss i dag også....må ha vært det samme flyet mtp klokkeslettet. Trodde først stakkaren hadde problemer, men antok til lutt at han testet etterbrenneren.......hørtes slik ut ihvertfall! RÅTT......og han forlot Raufoss i en kjapp roll!!!
                      F-16 i all æra.
                      Denne Home | bluesky (Klikk på film - fikk ikke til direkte link) hadde jeg "rett over skallen" store deler av min oppvekst. DEN er tøff.

                      Peter
                      Last edited by Propepperell; 20-09-06, 20:32.
                      Peter Rahm
                      Siggerud
                      Cirrus RCFK

                      Comment


                      • #12
                        Når vi først er i snakk om militæret kan jeg nevne at Andøya har et par fete fly innom iblant. Norske Orion hovedsaklig, men både F-16, hercules og diverse av forsvarets VIP fly, Jet Falcon og Bell helikoptere er innom. Skyter litt flares og roller litt. hehe
                        Er der på førstegangstjenesten. Er ikke lenge siden jeg sto ute å røyka da en f16 kom kjørende hm.., hva skal jeg si, kan kalle det en akrobatisk lowpass.
                        Brakka ligger 250-300 meter fra hovedstripa så våkner fort hvis F16 er innom.. Noe dritt på søndags morgen! hahe
                        Kyosho Piper J-3 Cub
                        Kyosho P-51D Mustang M24

                        Comment


                        • #13
                          Det ser nesten ut til at jeg er ganske heldig mht flyobservasjoner. Fra kontorplassen min her i Bodø ser jeg hele flyplassen, og får selvfølgelig med meg all flyaktiviteten. Hver dag ca kl 9.50 tar jagerflyene av. de driver skytetrening mot luftmål akkurat nå. Dermed har de en Learjet til å taue målet med. Den Learjeten går noe så hemningsløst (bedre ytelse enn F5 faktisk).
                          Ellers ser jeg ofte Hercules, P3 og AN 124 samt en og annen Tornado, Harrier og Nightingale (flyvende sykehus).
                          Som dere forstår er jeg fornøyd med utsikten fra jobb.

                          Comment


                          • #14
                            Dert skulle bare mangle, Geir, heldiggrisen =) Over Østfold for mange år siden så jeg ved to forskjellige anledninger F-15 Eagle, den tordna det godt av. Har også sett det på Battle Griffin på Bardufoss. Men det er ett annet fly jeg har hørt og sett som kanskje slår det meste på lydopplevelse, A-10 Thunderbolt, sett over Fredrikstad for rundt 15 år siden. DET var helt perverst, og FOR en pondus det flyet har, skikkelig gromt =) Har kun sett små rc-modeller av dette flyet, finnes det i litt større utgaver også? Kan gjerne være med elvifter, tror ikke jeg har råd til the real deal =)

                            Mvh A.K
                            Med vennlig hilsen
                            Asbjørn Kristiansen, Ski
                            -------------------
                            Teori er når man skjønner alt,
                            men ingenting fungerer som det skal..

                            Praksis er når alt fungerer som det skal,
                            men ingen skjønner hvorfor..

                            Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                            ingenting fungerer som det skal,
                            og ingen skjønner hvorfor..
                            ------------------------------
                            http://www.f-16.net/

                            http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by G-Force
                              Dert skulle bare mangle, Geir, heldiggrisen =) Over Østfold for mange år siden så jeg ved to forskjellige anledninger F-15 Eagle, den tordna det godt av. Har også sett det på Battle Griffin på Bardufoss. Men det er ett annet fly jeg har hørt og sett som kanskje slår det meste på lydopplevelse, A-10 Thunderbolt, sett over Fredrikstad for rundt 15 år siden. DET var helt perverst, og FOR en pondus det flyet har, skikkelig gromt =) Har kun sett små rc-modeller av dette flyet, finnes det i litt større utgaver også? Kan gjerne være med elvifter, tror ikke jeg har råd til the real deal =)

                              Mvh A.K

                              Jeg så 2 A-10 på Rygge i august 1990. Det kan ha vært en av dem du har sett.....?
                              Gikk faktisk rett forbi flyene etter å ha kommet ut av en C-130 selv (dårlig komfort i den bussen). Flyene sto parkert der den gangen.

                              Comment

                              Working...
                              X