Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini me109 fra Øgrey

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mini me109 fra Øgrey

    kikket i siste modeltec og fikk se det stod mini me109 105cm . sendte de en mail i går om at jeg ville ha en slik hvis de har igjen. og fikk svar at pakke var på vei da det ikke var noe bilde av den og jeg ikke har klart å finne en eneste Meschersmith på 105cm på nettet så begynner jeg å lure på hva jeg har kjøpt hihi. men det får vi se da pakken kommer. uansett ett bra tilbud. og om det er elektro eller fuel spiller ikke så stor rolle da jeg har passende maskinist av begge typer. legger ut raport og bilder da pakken ankommer over helga.

    ps: hvis det er noen som har peiling på hva slags fly det er så kan dere godt si fra da jeg begynner å bli veldig nysgjerrig.

    morro med impulskjøp

    edit: har fjærnet prisene av hensyn til forumets regler og de som anonserer på forumet
    Last edited by tyor; 27-09-06, 14:36.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    kan være skummelt ja, kanskje du får noe bra, kanskje ikke.
    uansett, så håper jeg du blir fornøyd! flott med liten rapport siden jeg har lyst på en liten warbird...
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Kan det være denne?
      404 Not Found
      Attached Files

      Comment


      • #4
        vi får håpe det for den så jo veldig grei ut. de hadde mini tornado og mini phantom stående ved siden av og de var også på den siden du linket til så det er mye mulig det er rett ja.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Øgrey har forhandlet Rødel i mange år så det er sannsynligvis det.

          Comment


          • #6
            I dag kom pakken og det var den fra Rødel ja. Har lagt ved noen bilder av inholdet i eska. planen var jo en type dogfighter modell. men dette blir jo rene skala prosjektet. kroppen bygges med flat topp også er det vakum formet plast som skl på i hele kropslengden for å få rett form. vingene er standard spante bygg. og er ikke hel planket. det er også masse hull i kropssidene som vil gjøre det lettere. er med ferdig bøyd understell og alt av støtstenger linker og hengsler. den inviterer jo til å få ett retract i seg. og kanskje en .30 4T i stedet for 20 2T ser ut til å være ett lettbygd sett i hvertfall. legger ut bilder og info her ettersom det skrider frem.
            Attached Files
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              så jo flott tu det der!
              men en ting jeg lurer på. hvordan takler den plasten som man legger på topp av kroppen varmen når man legger på film?
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                alternativet er jo å male plasten og bruke film på treet. men tro fint den vil tåle en lav temp film som solarfilm for eks. har selv lagt det rett på isopor flere ganger uten problem. men som sagt har jeg ikke prøvd på sånn plast så hvis noen har tips så kom gjerne med dem.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  forresten er det slik vanlig hvit plast (ABS?)
                  jeg kom på at cowlingen på min cub var laget i det materialet. den gikk helt fint å trekke med monokote
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    ja det er sånn myk hvit plast. tro nok det går fint å trekke ja bare man passer varmen litt.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      da er det sikkert ikke noe problem bare man husker på varmen og ikke holder strykjernet for lenge på samme plass.
                      lykke til med byggingen tyor
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        takk for det var og viste settet til en annen i klubben nå og vi ble enige om at her er det ikke så mye som kan gå galt. så bygginga starter i morgen. for det er meldt bare regn. dene r rimelig enkel å få sammen sånn i første omgang. det er når de plast delene skal på det kan bli problemer tror jeg.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          så var bygginga i gang kroppen straks klar for å feste plast delene på toppen. og ene vingen klar for å begynne å legge på planking. er ikke så veldig erfaren med flis bygging så hvis noen ser noe jeg har gjordt rart eller har tips så kom med dem. lurer litt på om det lønner seg å starte med topp eller bunn når jeg skal ha på plankingen på vingen. den skal ikke dekke hele bare fra midt lista og frem og over hele den innerste delen.
                          Attached Files
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Hvis man følger byggeanvisningene er der ikke mye som kan gå galt. Men bruk plast oppå tegninga så du ikke ødelegger den med å lime spantene fast i papiret...

                            At der er planking bare fra hovedlista og framover er en meget vanlig metode. Den framre boksen som blir kalles for D-box i vingen. Selvforklarende... den ser ut som en "D".


                            Feil man kan gjøre og andre tips:

                            - Man tar vingen løs fra byggeplata før limet er skikkelig herda, og får en skjev vinge.

                            - Man pusser for mye på feil plasser når man er ferdig med liminga. Det er viktig at man ikke pusser kantene runde hvis der skal være skarpe vinkler...

                            - Sjekk at vingene er rette når du skal begynne å trekke dem. Er dem skjeve kan dem ennå rettes opp med litt damp på rette plasser før man legger den på byggeplata igjen med anelsen vridning motsatt veg av skjevhetene.

                            - Når man trekker vingene han man ennå dra vekk eventuelle skjevheter med filmen. Dette lærer du fort!

                            - Skal der bygges inn wash-out? Eller skal der kanskje lages wash-out under trekkinga? Les byggeanvisninga...

                            - Mye informasjon står kanskje ikke i byggeanvisninga men ymse steder på tegninga. Dette lærer du svært fort.

                            Når man skal pusse vingeforkanter SKAL man lage seg et merke hele vegen der framste punktet skal komme. Pusser man feil endrer man både profilets egenskaper og angrepsvinkelen til vingen. Høvel og lange stabile pusseklosser gjør det lettere å forme forkanter enn med en liten pussekloss.

                            - Og å bygge fra deler ER og blir morsomt. Liker at det er så mange byggesett på bodene hos forum-brukerne
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              takker for tips joo. ja det er morsomt å bygge også. nå er al tekst på både tegning å anvisninga på Tysk. og jeg kan nesten ikke ett ord tysk selve sammenliminga er grei. delene passer godt sammen og det er jo nummer på tegninga. noen som vet hva wash-out heter på Tysk. sånn som tegninga og bildene i anvisningen er så skal det ikke være noe under bygginga.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X