Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtime på skogstur .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Showtime på skogstur .

    Dro på stripa for og fly litt Showtime idag . Satte på vinger og tok en Rangecheck. Alt ok .. Startet opp modellen og testet alt av ror .
    Da alt virket ok så tok jeg av og kom mot stripa igjen over skogen og modellen la seg over på siden og forsvant med et brak inn blan trærne . Jeg prøvde og rette den opp , men den reagerte ikke på noe av det jeg gjorde .
    Etter det braket som var var jeg overbevist at modellen bare var flis .

    Heldigvis var det bare kroppen som knakk og en liten skade yttest på den ene vingen . Skal kjøpe en ny kropp i morgen . Mottageren ble plukket ut med en gang og ble kastet rett i søppla . Dette er andre gangen en av mine modeller går ned på denne måten med den mottageren (det var ikke den samme mottageren som jeg kræsjet med første gangen, den ble også kastet )
    Jeg kommer ikke til og kjøpe det merket mer !
    Attached Files
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Synd med modellen, men bra at du ikke måtte kassere modellen også.
    Uten at det lages nok en uendelig diskusjon rundt bra og ikke bra merker hadde det vært interessant å visst hvordan mottaker du skriver om.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #3
      synd med flyet. men den der så da veldig reparerbar ut.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by Falcon
        Jeg kommer ikke til og kjøpe det merket mer !
        Man lærer etter hvert hva som er kass, men dessverre koster det noen modeller i blant...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          En som ikke har treverk som fiende hadde fint klart og fikse modellen . Jeg har tydeligvis en fiende der . Alt jeg tar i når det gjelder treverk blir skjevt
          Tror jeg skal spare meg masse banning og sværting og bare kjøpe en ferdig kropp med en gang. kan jo hende at jeg får ånden over meg og setter den ødelagte istand igjen . Snart vinter vet du

          Jeg visste at spørsmålet kom . ... Det var en Hitec Electron 6 mottager .
          Falcon
          -------------------------------------------
          Morten Rolfsen
          Kristiansund

          Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
          -------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Originally posted by Falcon
            Mottageren ble plukket ut med en gang og ble kastet rett i søppla . Dette er andre gangen en av mine modeller går ned på denne måten med den mottageren (det var ikke den samme mottageren som jeg kræsjet med første gangen, den ble også kastet )
            Jeg kommer ikke til og kjøpe det merket mer !
            - Er det ikke også en liten mulighet for at det er senderen som har en feil?


            Forøvrig kondolerer;
            Torstein

            Comment


            • #7
              Hei.
              Hva slags Radio er det du har?
              Sånn bare for å være nysjerrig.

              Odd Arne
              OAF
              Caliber 30FT MiniTitan
              Div Fly
              Radio Hitec Aurora 9
              www.ringerikemfk.com
              http://modelsport.no/

              Comment


              • #8
                det kan jo være en haug med feilkilder: dårlig kontakt en plass, mottaker batteriet tomt for strøm, viberasjoner og mye mer. har du testet utsryret etter kræsjen?
                bare en tanke som slo meg: synes alltid at når noen går ned med en modell så blir det ofte skyldt på dårlige mottakere, eller sendere. kan jo være som enkelt som en dårlig lodding som sakte men sikkert har blitt dårligere å dårligere.

                uansett, synd med modellen!
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Jeg tror du bruker langt kortere tid på å reparere den modellen enn du bruker på å innstallere en ny kropp.
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #10
                    Kropp er bestillt og den kommer på onsdag . Jeg sjekket ikke mottageren etter kræsjen , den ble ødelagt og kastet .
                    En kræsj kan være en tillfeldighet . 2 på samme måte er ingen tillfeldighet for meg ihvertfall .
                    I og med at alt fungerte greit under rangecheck så var det nok vibrasjoner som fikk alt til og gå i stå . Den var pakket inn etter alle kunstens regler i den skumgummisaken som fulgt med . Snderen er en Hitec Optic 6 .

                    Jeg kommer nok til og prøve og reparere kroppen men jeg må ha tid og ork til og gjøre det . jeg vil bare fly litt i mellomtiden
                    Falcon
                    -------------------------------------------
                    Morten Rolfsen
                    Kristiansund

                    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                    -------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Det er ikke noe gøy å legge energi i å reparere kropp hvis den blir så skakk at du ergrer deg mer enn du koser deg når du skal fly... Men du verden så moro det er om den blir strøken! Ta det som bygge-trening, et steg på vegen til å bli venner med treverk Blir den ikke bra kan du kjøpe ny kropp etter at du har forsøkt.
                      Når du har gjort rent, tatt av trekk og får den på byggebordet virker den neppe så avskrekkende.

                      (Har selv kasta en mottaker i mitt liv, og det var en tre måneder gammel Electron6... den virka bare sporadisk på ymse kanaler en dag, satt til og med i et seilfly...)
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Pleier å lime teipe sammen et par ruteark og legge på benken når jeg bygger jeg. Lett å se om noe blir skakt da.
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                        Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

                        Comment


                        • #13
                          shaits! jeg som nettopp har bestillt optic 6. Har ikke hatt noe tull med min trofaste flash 4 så jeg får la det stå til

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by åsmund
                            shaits! jeg som nettopp har bestillt optic 6. Har ikke hatt noe tull med min trofaste flash 4 så jeg får la det stå til
                            Det var nok vibrasjonen som gjorde at mottageren fikk hikke . Radioen brukes fortsatt og den er god som gull . Tror du blir fornøyd med radioen !
                            Men en ting har jeg lært av dette .. Jeg kommer aldri til og bruke den vibrasjonsdempingen som følger med mottagerene mer , Nå pakkes de inn i skumgummi
                            Attached Files
                            Falcon
                            -------------------------------------------
                            Morten Rolfsen
                            Kristiansund

                            Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
                            -------------------------------------------

                            Comment

                            Working...
                            X