Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg dumma meg ut.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg dumma meg ut.....

    Var en tur på hytta i Valdres i helgen og hadde med omtrent rubbel og bit av flyvedyktige ting og tang.
    For å få ladet litt rx batterier plukka jeg både 600n og Titanen inn på hytta samtidig hvorpå det kom noen kommentarer om mange store helikoptere.

    Det viste seg at fruen ikke hadde fått med seg at det har befunnet seg 2 store helier i huset en stund da hun bare har sett et av gangen før og Rexen ble bygget mens hun var på forretningsreise. Siden de ikke er helt ulike i fargen og hun har liten interesse av helier så....nåja hun kommer sikkert til å følge bedre med i fremtiden....duh, blåste frikortet på fritt antall helier...

  • #2
    Ja vi kan alle trenge oppskriften på "fornying av frikort"
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Jeg bare håper hun ikke ser forskjell på spiten og mustangen når sistnevnte dukker opp i smug

      Comment


      • #4
        hehe, lov å håpe
        er det hyperion sin spit og mustang?
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Jupp

          Jeg hadde en sånn være ærlig dag på søndag så da hun spurte hvor mange jeg hadde og jeg svarte ærlig så snakket hun med bare store bokstaver et øyeblikk.

          Ja, Hyperion Spiten med motor/esc og batteri kommer i løpet av uka er det lovet fra HK, skulle være sendt derfra fredag. 3 WP 150 kom fra Elefun fredag og forhåpentligvis kommer 1 WP150MG + 1 MGR fra Moss de nærsmeste dager.
          Om den er så bra som det sies så er jeg sugen på en Mustang også når denne får batteri luke en gang utpå vintern.

          Legger opp til romslig julepresang for å kompensere

          Comment


          • #6
            Penger har da ingen verdi før de brukes på modellfly, eventuelt noe mat en gang i blant.
            -----------
            Bengt

            Comment


            • #7
              Trøst deg med at du ikke er den eneste med ett slikt proble. jeg var so dum at jeg fikk fruen til å bli med for å se hvor fint jeg hadde ordnet det på det nye hobbyrommet. det ble stort sett kommentarer om antall fly som var der ikke om at jeg hadde malt vegger satt opp hyller skap og arbeids benk osv.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Må nesten slenge meg på her... Håpløst å blande dama bort i det hobby rommet... he he

                Har gjort noen tabber der selv ja.

                Peter
                Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
                Caliber 5 med OS 50 hyper
                Futaba 9c

                www.bmfk.org

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde fyllt opp mitt frikort inntil her om dagen, da jeg fortalte henne at jeg skulle skulle spandere flybilletten til jenteturen til USA henne og hennes veninner har planlagt til vinteren.
                  Samme dag fikk jeg lov til å bestille meg en cub.
                  Men blir nok vanskeligere og vanskeligere etterhvert som hobbyrommet fylles opp av modeller. hehe.
                  Frank Thingelstad
                  2050 Jessheim

                  Comment


                  • #10
                    Jeg hadde selv en slik opplevelse.. men det var tvert imot..

                    Turte ikke å si prisen til dama.. hun sa jeg ikke trengte d.. men så på selbu festivalen.. utpå natta.. etter noen drammer.. så sa jeg prisen.. hadde sagt på forhånd at det var veldig dyrt..

                    Til slutt så sa jeg at raptor titaniumen min med komplett utstyr kostet ca 13.000 så da sa hun bare.. å åå.. ikke mere.. trudde kanskje det var snakk om 20.000 :P hehe.. så neste gang jeg skal kjøpe meg noe nytt.. så skal jeg si det er stygg dyrt.. hehe..
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #11
                      He he.. skikkelig gutte tråd dette her..
                      Bestilte meg en Century Predator Condor med motor, potte og litt stasj.. Pluss radioutstyr og litt dippedutter kommer den å bikke vel over 22 laken...

                      Fruen var informert.. alt i alt inkludert kluter, laken og det hele ca 5000..

                      Så på stor familiemiddag i går sier svigerbror med fruen til stede: "Dæven du e gal som har kjøpt helikopter til over 20.000 krona.. Og du sir du ikke kjøpe snescooter fordi det e kunstig dyrt"

                      Æ mista haka i suppa, o g parkerte den der, mens fruen begyne å snakke om nokka med å sove på hobby rommet..

                      MORALEN I VISA:
                      Ikke bare fruen, men hele svigerfamilien...
                      Hans Idar Haldorsen
                      Alta

                      Sceadu Evo 50
                      T-Rex 450 SE
                      E-starter
                      U Can Do 3D Elektro
                      Great Planes Revolver 50

                      Comment


                      • #12
                        Godt å vite at man er i godt selskap

                        Comment


                        • #13
                          Når man driver egen butikk, bestiller man selfølgelig varene i PB adressa. Der er jo madammen ALDRI. Og da mener jeg aldri.

                          Før hun plutselig bestemmer seg for å være snill og henter posten en dag, selv om jeg har nøklen trykt forvart i lomma.
                          hun fikk da selfølgelig posten i luka, og kviterte da også ut pakken på noen hundre gram ( Dyre hundre gram )

                          Posten skulle egentlig ha vært annmeldt... Men det gjør jo ikke saken bedre...

                          Pokker til uflaks..
                          **********************
                          Mvh
                          Stig Olsen
                          Lillehammer MFK


                          Nan Xplorer FullCarbon X tail
                          Pike Perfect X tail
                          Pike Brio / Giant
                          Alpina 4001
                          DG 500/22 Elan under opppussing
                          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                          Futaba 12Fg Fasst

                          Comment


                          • #14
                            Handla meg en brukt zoom400 for litt siden... samboeren anbefalte at jeg ikke fortalte det til svigers....hehe Men så holder jeg kjeft om ting hu kjøper som koster litt så da går det opp i opp...hehe En ting er grinete samboer, det er værre når svigermor står i stua å rister på hodet av modellflyet som står på stuegulvet... Hu gir seg liksom ikke hu.... Begynner alltid å snakke om gulvet som skulle vært skiftet eller gamle vinduer som trenger utskifting og slike små bagateller...

                            Samboeren her faktisk fått en viss forståelse for at dette er min hobby og en (eller flere....) ting jeg bruker litt penger på... Men når det er sagt så har jeg lært meg kunsten å bytte bort ting i nye ting slik at det totale volumet ikke blir så stort hehe

                            Håper det ordner seg for deg Tintin

                            Når jeg forklarer hvor mye ting koster så koster gjerne ikke ting så mye som de egentlig gjør...hehe I hvert fall ikke der og da... Ting stiger gjerne litt i verdi proposjonalt med at det går lenger tid siden jeg kjøpte tingene...
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TapZ
                              Jeg hadde fyllt opp mitt frikort inntil her om dagen, da jeg fortalte henne at jeg skulle skulle spandere flybilletten til jenteturen til USA henne og hennes veninner har planlagt til vinteren.
                              Samme dag fikk jeg lov til å bestille meg en cub.
                              Men blir nok vanskeligere og vanskeligere etterhvert som hobbyrommet fylles opp av modeller. hehe.
                              Problemet er vel heller at hobbyen begynner å bli veldig dyr på den måten. Et triks er kanskje å begynne å fly mere skummelt så noen modeller må kasseres. Du var selvsagt veldig glad i den og må ha noe for å fylle tomrommet. Dette bør en selvsagt ikke gjøre med modeller en liker godt.
                              -----------
                              Bengt

                              Comment

                              Working...
                              X