Announcement

Collapse
No announcement yet.

Composite Arf. Extra 300XS Patty Waggstaff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Composite Arf. Extra 300XS Patty Waggstaff

    Noen erfaringer med denne? Er det noen som har den?
    Den har kommet ut i nytt opplag nylig. Er bestilt.
    Synspunkter på motorvalg/størrelse.
    Er det grei IMAC maskin?

    Karl H.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

  • #2
    Je fant denni linken Karl
    http://www.composite-arf-world.com/c...docs/index.htm

    Det står at du kan bruke 75-80ccm en sylindret og 100ccm 2 sylindret... så da syntes jeg du skulle gå for en ensylindret 80kubikker jeg karl hehehehehhehehehehehehehehhehehehehhehehhe

    Nei da, fra spøk til alvor.. DA-100, 3W 106 el. 110, BME 105 el. 110 bør vel alle ligge midt i siktet skulle en tro...

    Det stod også litt på den sia om hva som var forandret så vidt jeg kunne se.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      Hei Karl,

      Den kjerra er helt fersk, og det er vel ingen levert til Norge ennå såvidt jeg er klar over. Hvis du tar kontakt med Geir Flesche så kan nok ha fortelle deg om noen har bestilt et eksemplar.
      Foruten fargeskjemaet (og at det er en 300 singelseter) har de nå inkorporert de modifikasjoner som vis om har 330'n har måtte gjort mye av sjøl. En DA-100 eller 3W 106 ville nok valget stått mellom spør du meg. Begge to kan skaffes via Geir. Det finnes såklart andre alternativer der ute (ZDZ er vel det eneste andre merke jeg anbefaler), men disse er velprøvde og har et bra støttenett her hjemme. Spes. på 3W. Denne er litt tyngre enn DA'n, men har til gjengjeld mer krydder å by på. Ser at den nye 300'n nå skal være noe lettere enn den "gamle" 330'n, men det kan bli for lett også.
      Min ramla ut på 12.2kg tom uten røykpumpe, og stort lettere enn det tror jeg ikke at jeg ville hatt'n heller.

      Uansett...er det noe å lure på?!?! Løp og kjøp...eller retter sagt...fram med musa og plastikken! Kan nevne at 3 av 4 klasser på åres Imac NKM ble vunnet av C-ARF kjerrer, og alle 4 hadde 3W i nesa...

      Hvis du fortsatt er i tvil så får du somle deg ned på Maarud om to uker. Hvis jeg har hue med meg så skal jeg ta med kabel så kan du få prøve å ratte en sånn godbit sjøl...
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Var det den du viste meg kvitteringa på Karl?
        I så fall så er den vel på tur i posten

        Kan nevne at 3 av 4 klasser på åres Imac NKM ble vunnet av C-ARF kjerrer, og alle 4 hadde 3W i nesa...
        Det er bare for at dere jukser ved å ikke gidde å bruke tid på å bygge selv det hehe Feiginger hihi
        Den går til deg også Karl... Har ikke du en tegninger til en dobbeltdekker liggende som burde vært påbegynt snart da...

        Kan nevne at 3 av 4 klasser på åres Imac NKM ble vunnet av C-ARF kjerrer, og alle 4 hadde 3W i nesa...
        Nå er det ikke doningen det skal stå på Karl.... hehe


        (vel det var dagens mest matnyttige post fra min side )
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Originally posted by esmel
          Var det den du viste meg kvitteringa på Karl?
          I så fall så er den vel på tur i posten
          Kan vel bekrefte at den er på veg.. Og motorvalget har etter sigende falt på en DA100..



          Gleder meg til å se den kjerra der.

          Det eneste... Vet noen om hvor man får tak i Patty-pilotdukker? En sånn en MÅ jo inn i den maskina.
          Last edited by Zniila; 30-09-06, 14:51.

          Comment


          • #6
            Kan jo hende en av disse blondinene fra AirWild passer.

            Hvor mye koster forresten denne herligheten?
            Terje Fagermoen
            Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
            Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

            Comment


            • #7
              Originally posted by Supra25
              Hei Karl,

              Uansett...er det noe å lure på?!?! Løp og kjøp...eller retter sagt...fram med musa og plastikken!

              Hvis jeg har hue med meg så skal jeg ta med kabel så kan du få prøve å ratte en sånn godbit sjøl...
              Hei tilbake Odd.
              Et antall høvdinger har allerede meldt flytting til Deutsche Bank i Darmstadt.
              Etterhvert vil vel et stort kolli ankomme heimen. Til etterretning for enkelte
              på en annen tråd i dette forum, ble anskaffelsen drøftet og godkjent.
              Kanskje litt vanskelig å smugle kolli på den størrelsen inn på hobbyrommet.
              Håper at du tar med hue da Odd.
              Det kommer muligens flere enn meg fra klubben til Maarud. Hvis vi tar med juniorene er det pr dd 7 stykk i klubben som kommer til å delta i IMAC miljøet snart. Flyr jo en en Extra 260 H9. så smitten er allerede ombord, og medisiner finnes meg bekjent ikke, så det er nok bare å akseptere kostnadene
              sykdommen medfører. ( Burde vært refusjonsordninger fra rikstrygdeverket som ved andre sykdommer).

              Sees på Maarud. Karl H.
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #8
                Originally posted by tfagermoen
                Kan jo hende en av disse blondinene fra AirWild passer.

                Hvor mye koster forresten denne herligheten?
                Vel, de vil vel ikke yte Patty rettferdighet er jeg redd for, men det arbeides
                med saken.
                Med servokostnader på ca 900,-. pr stykk og annen dyr elektronikk er jeg forberedt på 50 høvdinger samt noen bønder.

                Karl H.
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  Til etterretning for enkelte
                  på en annen tråd i dette forum, ble anskaffelsen drøftet og godkjent.
                  Kanskje litt vanskelig å smugle kolli på den størrelsen inn på hobbyrommet.
                  Spørsmålet er jo hvor mye du fortalte at den kostet da og om du nevnte totalsummen eller kun flyet hehe Resten går jo fint an å smugle ner i kjelleren...

                  Detti blir bra Karl!
                  Artig at det er så mange som blir med å flyge litt imac utover.
                  Noe sier meg at det må være tema på i hvert fall et møte i vinter.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    [QUOTE=esmel]Spørsmålet er jo hvor mye du fortalte at den kostet da og om du nevnte totalsummen eller kun flyet hehe Resten går jo fint an å smugle ner i kjelleren...

                    Problemet i så måte er at madamen må passere gjennom hobbyrommet for
                    komme til vaskerommet ( må vel etablere nytt vaskerom snart ) Kr-Kr?

                    Karl H.
                    Karl Hans Glommen.
                    Mjøsa Modellflyklubb

                    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Karl H.
                      Med servokostnader på ca 900,-. pr stykk og annen dyr elektronikk er jeg forberedt på 50 høvdinger samt noen bønder.
                      Burde fint være mulig å ferdigstille til mellom 40 og 45. Bruk miljøet som finnes til rådføring om kjøp av utstyr hvis du føler for det. På Maarud vil du i tillegg kunne se en del forskjellig utstyr på plass og finne litt ut rundt dette med kostnader.

                      Hva servokostnader angår vil det komme på ca 5-6 høvdinger litt avhengig av hvilken vei du går. I Yak'n min har jeg servoer for ca 5300,- (pluss minus avhengig av kurs bl.a.) og i Extra'n for ca 400,- mer, og da har jeg ikke spart på kvaliteten. Så 6 laken dekker servopunktet i hvert fall..

                      Legg på 4 til og du har elektronikken jeg bruker minus mottager. Propell + spinner stripper deg for ca 2500,- (hehe). Legg på motor/potteutgifter og regnestykket begynner å se helt ut. Kommer vel ikke så gærnt ut med 45 da gjør du vel?

                      Uanset...grattis og velkommen i klubben! Kan vi forvente oss en liten artikkel på saken?

                      ps..del gjerne med oss hva bare flyet kom på! I tillegg til hva tyskerne vil ha så skal jo Jens ha sine 25% og disse $%$#& kaifolka i Oslo en del røde lapper også.
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #12
                        Takk Gud for at det går an å handle fra Amerika. Om noen her kjenner noen som bor der, og som er villige til å sende en liten pakke over dammen, er dette å anbefale. Har i vente en 3,3 meter Yak med 3W 157 til den nette sum av 19000,- Kliss nytt. Med frakt på rundt 2000,- og postadresse i Sverige blir dette en fornøyelse. Anbefales.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #13
                          Uanset...grattis og velkommen i klubben! Kan vi forvente oss en liten artikkel på saken?

                          Takk for det. Har fra før en IMACmaskin Hangar 9 Extra 260. Rapport kommer.

                          ps..del gjerne med oss hva bare flyet kom på! I tillegg til hva tyskerne vil ha så skal jo Jens ha sine 25% og disse $%$#& kaifolka i Oslo en del røde lapper også.[/QUOTE]

                          1.435,48 i gangbar valuta i Tyskland. Så kommer regninga fra Fru Halvorsen
                          i tillegg.
                          HI Tec HS 5925 er kanskje i snaueste laget? Kanskje 4 stykk til ailerons?
                          Fant dem i avdelingen (kjekt å ha). Så får vi se hva det anbefales av (Powerbox) etc etc. etc etc. Skal sette opp regnestykket etter Maiden Flight

                          Karl H.
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment


                          • #14
                            4 stykk 5925 vil i hvert fall kraftmessig funke bra til balror. Jeg bruker Futaba 9451 på mine balror som er omtrent like kraftige. På høyde kjører jeg 5955 på hver side. Har også to av disse på sideroret i Extra'n. I Yak'n har jeg 2x 5945 (som nå er utgått..husker ikke modellnavnet på erstatteren) og det funker fint det også.
                            Odd Sundet
                            http://www.imacnorge.no

                            Comment


                            • #15
                              som nå er utgått..husker ikke modellnavnet på erstatteren
                              Får skyte inn HS-5985MG jeg da...
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X