Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbin mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turbin mod

    hei, er å lukter litt på disse modellene, er spesielt å ser på panther, l 39 albatross og bae hawk. Har ikke fløyet turbin før, så det jeg lurer på er om disse modellene er vanskelige i forhold til f16 og de i den klassen?
    Hva er snillere enn andre rett og slett?
    Håper på svar fra noen med god erfaring..
    betennelse i flynerven..

  • #2
    Første turbinfly

    Hei

    Alle de modellene du refererer til er godt egnet som begynner jet for turbin. Jo større jo bedre. Velg gjerne en modell som passer bra til ditt flyfelt. Noen er bedre egnet på gress f.eks. Noen har mye å bremse med som flaps og speed brakes. Dette kan være greit ved korte baner og/eller korte innflyvninger.

    F-15 er også en suveren begynnermodell.

    Som første jet ville jeg valgt å styre unna F-16 o.l. p.g.a. lite løft i vingene. De er meget tynne. Delta fly er heller ikke det beste bortsett fra Eurosporten til Composite. Ha i bakhode hele tiden at motoren kan stoppe, da er det greit å ha vinger å seile med.

    PS: Sørg for å komme i kontakt med seriøse miljøer med noen som kan noe om jet og ikke bare har lest seg til det og derfor trur de kan det. Det kan du dra mye erfaring ut av. Ta gjerne kontakt med noen i Jets Of Norway for hjelp eller råd. Til sammen har vi mye erfaring.

    Du skriver ikke hvor du er fra. Vi i Oslo og omegn har et fantastisk jet miljø.

    Håper det er til noe hjelp.

    Comment


    • #3
      Hei, takk for svar.. Er fra bodø og flyr på bestemor enga.. Vi har en høvlig stor bane, som jeg mener sku takle det meste, men noe ujevn.. Gressbane.
      Ikke så mye jet miljø her ennå, men trur at det kommer etterhvert. En turbin rookie var i lufta noen turer i sommer der oppe.. Gikk helt utmerket.Av disse tre jeg nevnte, hvilken vil du anbefale for første turbin mod og med tanke på gressbanen vår?
      Venter i spenning..
      betennelse i flynerven..

      Comment


      • #4
        Originally posted by tomr
        Hei, takk for svar.. Er fra bodø og flyr på bestemor enga.. Vi har en høvlig stor bane, som jeg mener sku takle det meste, men noe ujevn.. Gressbane.
        Ikke så mye jet miljø her ennå, men trur at det kommer etterhvert. En turbin rookie var i lufta noen turer i sommer der oppe.. Gikk helt utmerket.Av disse tre jeg nevnte, hvilken vil du anbefale for første turbin mod og med tanke på gressbanen vår?
        Venter i spenning..
        Hei
        Av de du nevner ville jeg valgt en Panther. Dette fordi Panther har understellsfeste i kroppen, og ikke i vingen. Å lande på gress er en påkjenning for understellet. Modeller med understellet i vingen har ikke like solid feste som modeller med understellsfeste i kroppen.

        Comment


        • #5
          Hei

          Har vært på banen deres for noen år siden. Hvist Finn flyr Rookie der går det helt utmerket med en Panther.

          Som Christian skriver, det er bedre med understell i kroppen enn i vingene.

          Comment


          • #6
            Støtter Cato og Chiristian i det.
            Jo større, jo bedre for deg pga lavere flatebelastning, men dessverre dyrere..
            Tenker spesielt på om det er et fly som finnes i full skala da.

            Uansett, så er jet noe du vil ha mere av når du først har fått den første turen vellykket landet, garantert. Og siden blir det bare mer og mer...
            Velkommen skal du være!

            Selv så fikk jeg ihus en meget grei sak idag, og da har jeg nok montering for ei stund, siden det ikke bare det er det flyet som skal opp.
            Skal si ARF har tatt en ny vending for jet også.. Kjekt!

            Gudmund
            Last edited by Soarer; 12-10-06, 19:45.
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • #7
              går ut ifra at det er Grumman F9F Panther det er snakk om? hva er forskjellen på Panther og Cougar?
              Jørgen Wake Stensen
              Bodø MFK
              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

              Comment


              • #8
                Originally posted by jørgen123
                går ut ifra at det er Grumman F9F Panther det er snakk om? hva er forskjellen på Panther og Cougar?
                Hovedforskjellen er at Cougar har swept wings mens Panther har straight wings.
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment

                Working...
                X