Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skru fastFpropell til El motor ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skru fastFpropell til El motor ?

    Sliter med at når jeg skal stramme til skruen for å feste propellen til propadapteren/motoren så får jeg ikke strammet til da motoren/akslingen blir med. Cowlingen på chipmiunken er så tight at jeg kommer ikke til med noe for å holde igjen motor/aksling.
    Hvordan løser dere dette ?


    Gisle
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    Press propellen hardt mot adapteret med fingrene.
    Alternativt: er hullet i propellen for lite slik at propellen ikke kommer skikkelig i kontakt med thrustskiva på adapteren?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Fikk det til
      Problemet er at jeg tidligere har brukt Hyperion sin propadapter og da gikk dette fint. Nå har imidlertid "navet" i 9x6E propellene blir ganske mye tykkere og dette adapteret blir for kort slik at jeg får ikke på skruen.
      Har fått ST modell sin fra Elefun som er lengre, men har dårligere "system" vedr festeandordning. Tok skivene fra den gamle hyperion adapteret og da fikk jeg festet propellen slik du beskriver Joo.
      Sjekket hos Smallsize i byen og de hadde heller ikke lengre adaptere av E-flight sine, så propellene blir for tykke for adapteret. En 8x....E propell passer imidlertid da den er smalere,
      Noen som vet hvorfor 9x E og 10x E propeller er blitt tykkere? Hvilke adaptere bruker dere til slike propeller ?
      SF propellene er jo tynnere, men det tenkte jeg ikke å bruke til de aktuelle fly....

      Gisle
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

      Comment

      Working...
      X