Announcement

Collapse
No announcement yet.

NM i Dogfight på Sørumsand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NM i Dogfight på Sørumsand

    Da har jeg vært på min første Dogfight. Jeg hadde med familien og noen venner som bor i nabolaget her, som alle er nye innenfor modellflyverden.

    DETTE VAR GØY. Til og med kona og jentungen synes dette var moro! Trass i kald og fuktig høstluft nøt vi oss igjennom arrangementet. Takk også for kaffe, brus og pølser!

    Men: Er dette et hemmelig, undergrunnsarrangement? Ikke et skilt viste veien hit. Mine lokale venner hadde ikke sett noen oppslag eller noen annonse. Grunnen til at vi i det hele tatt kom, var at en fallskjermhopper trodde at han kanskje hadde sett noe som kunne hete Dogfight på Jarlsberg. Informasjonen om Sørumsand fremkom godt gjemt i den spørrende tråden. Ingen info i modellflynytt forøvrig? Ingen info på modellfly.info?

    Hvor var speakeren? Vi hadde skrevet ut noen eksemplarer av reglene for dogfight som vi hadde funnet på nettet. Disse ble nitidig studert og kommentert av de andre tilskuerne, som heller ikke visste helt hvordan reglene egentlig var.

    Vi hadde det kjempefint her. Men vi reiste herfra med vissheten om: Jo, dette er hemmelig. Dette er det viktig at ingen vet noe om ...


    Torstein

  • #2
    er enig med deg at det gjerne kunne vært lagt ut litt mere info om dogfight. slik at de som ikke allerede er inne i det får hvite hva det dreier seg om. det nermeste jeg har kommet noen ofentlig info om det er her http://www.leikvold.no/index.php?meny_id=5&nav_id=9
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Vi pleier å ha skilting, men i år har vi et problem og det er parkering. Jordet som vi i alle år har brukt til det, er nå pløyd. Videre info syns jeg IDA bør stå for selv siden det er dem som er arrangører.

      Det er egentlig veldig lett å få med seg alt som skjer rundt om kring, gå bare inn på NLF sine sider og skriv ut stevnekalender.

      Fikk desverre ikke vært der i dag siden jeg jobbet. Synd var det, siden dette er en av de mere spennende aktivitetene innen hobbyen vår.

      Forstår at du blir frustrert over manglende skilting da men vi vil ikke lage fulstendig kaos heller da.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Christen
        Det er egentlig veldig lett å få med seg alt som skjer rundt om kring, gå bare inn på NLF sine sider og skriv ut stevnekalender.
        Jeg kan ikke se at det står noe sted? (http://www.modellfly.info/Terminlist...riftreport.asp)

        Hva med mulig rekruttering fra nærmiljøet? Dette er da en særdeles publikumsvennlig gren, og jeg er temmelig sikker på at det ikke er *hver* dag det er et arrangement på Sørumsand med omegn?

        Skiltingen var ikke noe stort problem. Måtte bare lete noen minutter på linkene som "tema95" hadde vist til etter at han tilfeldigvis hadde lest innlegget mitt, hvor jeg spurte om hvor dette var på en tråd som handlet om Jarlsberg.

        GPS og NAF-bok var også til stor hjelp. Kjære, det er jo ikke SÅ mange skogsveier på Sørumsand

        Til og med tidspunktet var en godt skjult hemmelighet, selv på phoenix' forside.

        For all del. Vi er på ingen måte misfornøyde, snarere mer forbauset over at noen i andre tråder klager over manglende forståelse av denne idretten - og så klarer man ikke å presentere den i det hele tatt??


        Torstein
        Last edited by Torstein; 14-10-06, 21:03.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Torstein
          snarere mer forbauset over at noen i andre tråder klager over manglende forståelse av denne idretten - og så klarer man ikke å presentere den i det hele tatt??
          Torstein
          Så enig så enig. Virker ofte som om man er "redd for" for mye oppmerksomhet og/eller publikum på stevner og treff. Dette gjelder ikke bare dogfight, for det vet jeg lite om, men generelt alle modellflytreff. Litt annonsering og skiltoppslag hadde nok hjulpet mye på interessen rundt omkring.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment


          • #6
            Originally posted by Torstein

            For all del. Vi er på ingen måte misfornøyde, snarere mer forbauset over at noen i andre tråder klager over manglende forståelse av denne idretten - og så klarer man ikke å presentere den i det hele tatt??


            Torstein
            Vet ikke om jeg gjorde meg helt forstått jeg Mulig jeg fortjener litt pepper for dårlig skilting, ikke info i MI og ikke ordnet så IDA er med i stevnekalenderen.

            Tåler det jeg kom gjerne med mere.

            Comment


            • #7
              Originally posted by TapZ
              Så enig så enig. Virker ofte som om man er "redd for" for mye oppmerksomhet og/eller publikum på stevner og treff. Dette gjelder ikke bare dogfight, for det vet jeg lite om, men generelt alle modellflytreff. Litt annonsering og skiltoppslag hadde nok hjulpet mye på interessen rundt omkring.
              der er jeg enig. vi anonserte bla. i adresseavisa da vi skulle ha warbird weekend i trondheim. det kom utrolig mye publikum som alle var stor fornøyde og jeg vet at maaange nye ble rekrutert til hobbyen den helgen. er vel ikke noe som er bedre en det? vet det er en del som argumenterer med at vi vil ikke ha flere i klubben for da blir det kø på stripa. noe jeg forøverig synes er utrolig tåpelig utsagn. skal vi få noen som helst forståelse for det vi driver med og ikke bli sett på som idioter så må vi først få vist det fram til folk på en ordentelig måte. og hva er da bedre en ett stort treff. og da gjerne med dogfight for eks. som er veldig publikumsvenlig.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Originally posted by Torstein
                Jeg kan ikke se at det står noe sted? (http://www.modellfly.info/Terminlist...riftreport.asp)
                Torstein
                Vel, jeg har gjentatte ganger mast på ansvarlig i miljøet om å få dataene slik at det kan legges inn i terminlisten, men ingen har tid/har glemt det osv. Nest år Carsten???
                Man forsøker helt sikkert ikke å gjemme aktiviteten, for som det sies, dette er meget publikumsvennlig.
                Har selv fløyet dogfight i en 5-6 år, men slik som fritiden (mangel på) er nå, så har jeg ikke tid til alle reparasjoneen lenger.
                Men dette kan anbefales!
                En liten digresjon: For noen år siden prøvde man, fra Sveriges side, å få goskjent DF/Aircomabt som gren i FAI/CIAM. Det ble litt støy kan man si. Ikke fordi konkurransemomentet ikke var bra nok, men rett og slett fordi det var "krigslek". De gamle herrene fra Tyskland og USA som sitter i CIAM likte absolutt ikke dette!
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

                Comment


                • #9
                  Det e sikkert ikkje hemmelig, men strategisk..

                  Originally posted by Torstein
                  Men vi reiste herfra med vissheten om: Jo, dette er hemmelig. Dette er det viktig at ingen vet noe om ...

                  Torstein
                  Det er sikkert bare strategisk siden det er NM...
                  Jo færre som møter opp, jo lettere å hevde seg i toppen...
                  Svein Roe
                  ----------------
                  Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                  Boomerang Sprint - Simjet 2250
                  Starfire II P-60
                  C-arf Extra 2,3 - DA 50
                  EF Extra 91" - DA 60
                  EF Edge 48"
                  Ventus 4m
                  Mini Nyx

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Aviator
                    Det er sikkert bare strategisk siden det er NM...
                    Jo færre som møter opp, jo lettere å hevde seg i toppen...
                    Noe NM var det ikke, derimot siste cuprunde i 2006.
                    Og er det noe sted innen modellflysporten du finner "sære mennesker" (godt ment) så er det DF. Kanskej ikke verdens beste markedsførere heller, men veeeeldig trivelige, kjenner de fleste.
                    Mvh Terje Martinsen
                    leder Modellflyseksjonen/NLF
                    www.modellfly.info

                    Comment

                    Working...
                    X