Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjernstyrt drone for filming og foto, hyllevare.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjernstyrt drone for filming og foto, hyllevare.

    I min søken etter noen saker vi trenger på jobben susa jeg innom sidene til en del av leverandørene våre. Stoppet brått opp da jeg fant den vedlagte linken...

    Virker som dette systemet flyr brukbart stabilt, men det var slett ikke billig! Man kan jo bygge og utstyre 20 Raptor50 for prisen av en dert! Men så er det jo 4 motorer i denne.

    Dem tilbyr ikke video-kameraer med mer enn 570 linjer, men lysstyrken var bra!

    http://www.holund.no/sak/000038.asp
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

  • #2
    Heyyyy. Den så gøy ut

    Skal bare en kjapp tur i banken først
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      200 gram payload, og maks 4 sekundmeter.... veeeeeeeel...

      Da synest jeg nesten det ser ut som et steindyrt leketøy...
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Kanskje ikke direkte leketøy, kan virke som "målgruppen" er ment å være ikke direkte flykyndige personer/firmaer/etater med behov for å ta luftfoto etc av arbeidssteder og hendelser. De sier jo på forsiden dette:"beregnet for overvåking, militært bruk, flyfoto, fotografer, aviser, TV-stasjoner etc." Til og med politiaksjoner nevnes som bruksområde.

        At prisen er hårreisende er fornavnet, og til RC-bruk er det vel bomskudd. 4m/s er ikke mye, og med så mye penger til å bygge for tror jeg vi RC-freaker heller hadde bygd sakene noe annerledes og sterkere med masse gyroer, VR-briller osv osv.

        Nå trengs ikke allverdens lastekapasitet, veier ikke stort de nye kameraene med sender. Husk de "gamle" kameraene til 1000-lappen som veide 11 gram som så mange kjøpte for et par år siden. Annen hver depron-modell i verden fløy jo rundt med en sånn dert teipa på Og i forbindelse med de nylig linka innslagene her der det flyes med VR-briller var det noen her på MfN som mente det ikke kosta mer enn 10.000 for gadgetene. De gav jo svært bra bilder.

        Dyrt var det i alle fall!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X