Announcement

Collapse
No announcement yet.

hva skjer med norge og arf?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hva skjer med norge og arf?

    jeg har vært borte fra modellfly hobbyen i ca 6 år.
    å nå hadde jeg lyst å kjøpe meg et nytt byggesett å bygge litt igjen før jeg drar på fly tur i helgen(om været holder)
    så gikk innom et par butikker her i oslo når jeg var her.
    gikk frem til kassen å spurte om dem hadde noen byggesett.
    fikk et ja fra betjeningen å vi gikk å så på flyene i taket. da spørr han hvor vanskelig byggesett jeg vil ha, 60% ferdig eller 90% ferdig.
    nei hallo jeg jeg spurte om byggesett. men da sto han å så dumt på meg som om jeg var fra en annen verden.
    hvor får man tak i byggesett i norge da folkens? utenom norwegian modellers

    mvh
    KFB
    sitter med 5 fly, men ingen har vært i lufta!

  • #2
    griffin mdoels har en god del byggesett
    www.griffin-models.com
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      teknisk hobby har vel flair byggesettene, men de står ikke p hjemmesiden så du må maile. www.tekniskhobby.no også tror jeg øgrey har byggesett Øgrey – Glassmagasinet Øgrey
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Kommer an på hvor stort fly du vil ha da men www.rc-flight.com har en del byggesett av litt større modeller.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Allerede nevnt:

          Griffin. En hel del små fine skalafly, og han kan nok skaffe kitene fra CNC-Bauer om du vil ha store seilfly! De "gamle" svært detaljerte fra Proctor, en legende innen skala byggesett. Adrian Page Cub om du vil ha noe rolig. Og modellene fra Stevens Aeromodel for små lekre moderne snarbygde acromodeller.
          For tida er vi flere som har bedt ham prøve å skaffe de store Flair skala seilflyene, det jobbes med å opprette en forbindelse. Forhandler også Sig, har tatt inn Rascal`s nå, men kanskje han skaffer kitene?

          RC-Flight : har en del meget gode byggesett om du vil ha litt størrelse på flyene. Weiershauser (snacks!), Top Flite, Monmarty og Toni Clark bare for å nevne noen kjente gode kit-produsenter.

          Noen få flere av mange:

          ABO-Hobby på Rena har eksistert i mange år men ikke alle vet om dem. Lite kit nå for tida...

          Hobbyteknikk i Drøbak har mye rart i hyllene, men man må nesten ned og lete siden der ikke er noen webshop. Har en del av de eldre byggesettene.

          Proinor: er noe så sjeldden som norskproduserte små skalamodeller fra WW2. Fine kit i 1:12, altså typisk dogfight-size, eller for elektrodrift. Jeg kjøper mine hos Asker Hobby, men vet Ultramicro har et eller to av disse.


          Er du villig til å kjøpe fra nabolandet og bruke Paypal har MFT en del, mest små kit. Ellers i det nære utland: HAB, El-flight, Hobbyträ m.flere.

          Mange er på jakt etter de gamle Pilot-kitene. Noen kan skaffes fra Singapore men det blir fort en del frakt!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            tusen takk for alle svar.
            Jeg handlet nesten alt jeg skulle ha hos arne (abo) før ettersom hans priser var meget fordelaktige, men nå synes jeg han hadde et meget labert utvalg av alt egentlig.

            men regner med det blir nytt byggesett nå ja..

            Har ikke fått fløyet en pukk i helga heller da jeg i hele dag har drevet å kranglet med en os20 som viste seg å bare ville starte feil veg. å det er ikke så utrolig morsomt å fly i revers.
            så har nå byttet motor til en helt ny sc20a som jeg hadde liggende å bare kjørt inn for mange år siden. så i morgen flyr jeg om været tillater det.

            Mvh
            KFB
            sitter med 5 fly, men ingen har vært i lufta!

            Comment

            Working...
            X