Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pris: 20 mill. :-))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pris: 20 mill. :-))

    Prices.no
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Litt suspekt at man bare får se den hovre 1,5 meter over bakken!

    Tror piska dausen meg jeg hadde vært skuffet om jeg kjøpte meg duppeditt til 20 mill, og så får jeg den ikke mer enn 2 meter opp i lufta....hoho

    Men den ser pen ut da, det skal konstruktøren ha!

    Fra spøk til alvor, hvem vet.....kanskje dette er realiteten om 20 år!?! Med de hastigheter det er snakk om, og bruksområdet så er det vel liten tvil om at den vil dekke ett marked!
    "åkkesom" så vil man måtte ha en rimelig heftig komersialisering før den er tilgjengelig for vanlig dødelige. Og når den endelig er tilgjengelig for oss, ja da blir det hektiske dager i avinor.
    Ser bare for meg fyrverkeri-lignende kjedekollisjoner i første omgang.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

    Comment


    • #3
      Fridtjof Arngren har jo drevet og mast om disse Skycar-bilene i evigheter (siden 80-tallet tror jeg), men det virker ikke akkurat som om verden er helt klar for disse farkostene på en god stund ennå. =)
      Med vennlig hilsen
      Asbjørn Kristiansen, Ski
      -------------------
      Teori er når man skjønner alt,
      men ingenting fungerer som det skal..

      Praksis er når alt fungerer som det skal,
      men ingen skjønner hvorfor..

      Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
      ingenting fungerer som det skal,
      og ingen skjønner hvorfor..
      ------------------------------
      http://www.f-16.net/

      http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

      Comment


      • #4
        Måtte nok tenkt meg om 5-6 ganger før jeg satte meg inn i den lille der og kjørte (?) avsted i 600 km/h. Høres mildt sagt risikabelt ut

        Da hadde jeg til og med følt meg tryggere i et helikopter til under halve prisen

        Comment


        • #5
          Ja "Trynet" (Arngren) hadde jo gedigne vyer rundt dette konseptet husker jeg.

          Med det som fins av datakraft i dag bør det være ganske greit å lage sånne farkoster, men jeg tror langt fra at dette vil bli i nærheten av vanlig på mange 10-år.
          En ting er å lede oss rundt i to dimensjoner, men at hvermannsen skal opp i høyden i stort antall krever mye kontroll. Og da mener jeg mye. Det er et stort kontrollapparat som skal på plass før det blir en realitet.

          Men moro at folk bruker energi på konsepter! Det er jo den vegen vi gjør hopp i utviklinga. Visjoner og kreativitet
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Hehe... Jeg jobbet hos Frithjof i 1995 og fikk ganske mye info om denne farkosten.. Det har vært et alfa eller betaprosjekt i herrens mange år, og det har visstnok gått med sinnsykt mye kroner for å få tingen av bakken..

            Artig å se at de fortsatt holder på med dette...

            Norge/Verden er vel egentlig ikke klar for hverken skycar eller butikk-konseptet til Frithjof heller, hehe!
            Var det ikke han som vant VM eller OL i uryddig webside??

            Comment


            • #7
              Denne mener du?

              ATV, drone, elbil, elsykkel, rc helikopter, ATV, robot, elatv
              Rolf Bakke
              Mine RC filmer på YouTube:
              http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lazy Bee
                Hehehe! vannvittig bra side.
                Merkelig at han fortsatt har så utrolig rotete side. Noen burde filleriste den mannen!
                Frank Thingelstad
                2050 Jessheim

                Comment


                • #9
                  På nettsiden hans står det forøvrig at den koster 3,2 mill, og ikke 20.
                  Litt stilig at når man går inn på siden med flyvebilen, så får man en annonse midt i teksten for "elektrisk jekk og mutter løsner" Sikkert det første man får bruk for på en flyvebil...hehe

                  Har den bilen noengang vært til salgs? Eller er det kun en rekke prototyper?

                  Comment

                  Working...
                  X