Announcement

Collapse
No announcement yet.

grr, posten grr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • grr, posten grr

    jeg bestilte meg en extra fra newpower modelisme på mandag i denne uken. og som alle vet er jo modellflygere utålmodige av natur, og vil gjerne ha pakken før man bestiller noe. fikk sporingsnummer fra Thorbjørn & Kåre. har følgt nøye med mange ganger om dagen, men det har hele tide stått innlevert postkontor Oslo. dumme meg hadde selvfølgelig håpet at det skulle være noe feil med sporingstjenesten hos posten, slik at pakken var på vei nordover. så i dag kom det en oppdatering. sto da at pakken var feilsendt og var havnet i Tromsø
    det var da som bare HEL... jeg som hadde gledet meg til å bygge fly i helgen slike ting er surt.
    i tillegg synes jeg posten hat blitt tregere i det siste. flere som har har merket det samme?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    Ja, dumme deg
    Du må være klar over en ting ang postsporingen. Den forteller ingenting om hvor pakken er på vei. Den forteller kun hvor den evt er eller hvor den var "sist sett".
    Dvs at en pakke sendt nordover fra Oslo, blir ikke registrert på nytt før den er framme på terminal i Nord-Norge. Dette kan som de fleste fra nord vet, ta flere dager. Man kjører ikke fra Oslo til f.eks Bodø på noen timer.
    Derfor er det ingen hensikt å sjekke pakkespor flere ganger om dagen rett etter pakken er registrert i Oslo.
    At din pakke denne gangen ble sendt til feil by i Nord-Norge, er en helt annen sak. Slike feil begår desverre Posten både tidt og ofte. Dette har du all grunn til å bli irritert over.

    olle

    Comment


    • #3
      Jeg skulle i grunn likt å fått vite litt om postens rutiner mtp forsendelser! Posten er jo alene om jobben de utfører...mer eller mindre, og da kan de kanskje til en viss grad tillate seg "feil og mangler" litt oftere enn en sjelden gang....noe vi forbrukere må lide under!

      Man har jo TNT, DHL osv men de brukes vel mer i forbindelse med transport av større pakker for bedrifter osv, derfor kan man vel nesten si at posten har monopol på sine tjenester! Kanskje det hadde vært på sin plass med en likeverdig konkurrent!?
      Det er uten tvil noe som ville kommet oss ventende modellflygere (bl.a) til gode!
      Anders Bruneberg
      Raufoss

      Comment


      • #4
        Pratet med en jeg kjenner som er ansatt i posten for litt siden ang, en pakke som jeg begynte å bli rimelig frustrert over. Han sa at neste gang jeg skal bestille noe som jeg skulle hatt i går så har faktisk posten en tjeneste som ligner veldig UPS som jeg har brukt noen ganger før.

        Men greia er da at du må si i fra til dem som sender pakka at den skal fort frem og det koster jo da selfølgelig litt ekstra. For min del er det bare helt topp å bruke litt ekstra i frakt i stedenfor å sitte foran PC`n å gnage i stykker en kulepenn eller ti mens jeg skjekker sporingsnummere

        Siste jeg bestilte som MÅTTE fort fram var en stusselig carbonplate fra statene, det tok 3 dager med UPS og dem kom med pakka til meg på jobben.

        Comment


        • #5
          en liten tankevekker; når jeg bestilte radio fra Cyberheli tok det ca. 1 uke fra Hongkong, med en billig frakt på døra (ca 100kr), og her betaler vi ca. 117kr og en pakke fra Sør- Østlandet bruker halvannen uke hit til Bodø, i tillegg må vi hente den selv! fra Hongkong til Norge er jo nesten halve kloden rundt
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #6
            Jeg sendte en pakke fra Bardufopss til Stavanger forrige lørdag og den har fortsatt ikke kommet frem. Fire dager brukte de på å frakte den fra Tromsø til Oslo og det er uhørt. Dyrt er det også, og de som jobber i skranken her kan være helt idiot. Det var bedre for noen år siden, men de, som alle andre, skal vel spare mest mulig penger selv om det går ut over kundene.

            De gjør som det passer de.


            På den positive siden å er hu ene som jobber på posten meget behagelig å hvile øynene på. Hehe.

            Comment


            • #7
              jeg var ute å måket snø i sted. så faktisk en honda hiace fra posten som kom kjørende opp veien. postbilen stoppet midt i bakken fordi pappa blokkerte veien(satt fast i noen titalls cm sørpe) postbilen rygget ned og kjørte opp en sidegate for så å bli borte. jeg som håpet at flyet skulle være i den bilen. dumme posten som gir falskt håp
              du er heldig thaustvedt som har sånt på postkontoret i Bardufoss.
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                Trur eg skal strarte ett eget post firma...

                Eg venter også på en pakke....

                Dato Kl Hendelse Poststed
                04.11.06 13.28 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 9002 TROMSØ
                04.11.06 13.27 AVVIK I PRODUKSJONEN
                Årsak: Forsinket
                Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet 9002 TROMSØ
                31.10.06 19.12 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO
                31.10.06 16.54 INNLEVERT POSTKONTOR 1201 OSLO

                E litt spent katti denne kommer...
                Svein Roe
                ----------------
                Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                Boomerang Sprint - Simjet 2250
                Starfire II P-60
                C-arf Extra 2,3 - DA 50
                EF Extra 91" - DA 60
                EF Edge 48"
                Ventus 4m
                Mini Nyx

                Comment


                • #9
                  Posten

                  Venter en pakke på 3 kg fra Pichler i Tyskland. Fraktkostnad 20 euro.
                  Så på prisen med Posten for samme pakke til Tyskland Kr 230,-.
                  Xfiles er blitt virkelighet: Du tror det ikke før du ser det.

                  Karl H.
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment


                  • #10
                    Som regel er jeg fornøyd med postens tjenester, men noen ganger kan man virkelig lure. Bestilte fly fra USA via UPS og understell i Norge via Postens norgespakke. Alt bestilt samme dag, en torsdag. På lørdag, 2 dager etter bestilling, banket UPS på døra. Understellet kom tirsdag 2 uker etter... altså 12 dager etter bestilling! Den pakka hadde vært på rundtur type stor
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • #11
                      På jobben opplevde vi faktisk at en pakke fra USA var en tur innom Barbados før den kom frem til Bardufoss. Det var selvfølgelig ikke posten i Norge sin skyld (regner jeg med) men morsomt var det.

                      Comment


                      • #12
                        When I moved house last year I paid a fee to the post at Siggerud to forward all my post to my new Oppegård address for six months - three times one particular package of models from the USA was returned to sender and each time it entered Norway I got a bill for m.v.a. addressed TO MY NEW OPPEGÅRD ADDRESS - the mind boggles. The package had been correctly addressed to Oppegård but somebody at the post sorting center in Ski recognized Griffin Models and sent the package automatically to Siggerud anyway.

                        Another package took 3 days from the desert in California to Gardermoen AND TWENTYONE days from Gardermoen to Oppegård!!!
                        Last edited by Celtic-Griffin; 04-11-06, 17:27.
                        Ken Bates
                        Never Mind the Label

                        Comment


                        • #13
                          tahustvedt, du tenker på hu mørkhåra i 20-årene?

                          Sett hu jeg også
                          Atle Mo, Oslo

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Aviator
                            Eg venter også på en pakke....

                            Dato Kl Hendelse Poststed
                            04.11.06 13.28 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 9002 TROMSØ
                            04.11.06 13.27 AVVIK I PRODUKSJONEN
                            Årsak: Forsinket
                            Tiltak: Utlevert/videresendt ved første mulighet 9002 TROMSØ
                            31.10.06 19.12 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO
                            31.10.06 16.54 INNLEVERT POSTKONTOR 1201 OSLO

                            E litt spent katti denne kommer...
                            samme melding som jeg har får opp, men min er ikke registrert i omlastingsterminalen selvom min pakke kom til Tromsø i 11 tiden
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              Lure på ka dem meine med avvik i produksjonen?
                              Svein Roe
                              ----------------
                              Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                              Boomerang Sprint - Simjet 2250
                              Starfire II P-60
                              C-arf Extra 2,3 - DA 50
                              EF Extra 91" - DA 60
                              EF Edge 48"
                              Ventus 4m
                              Mini Nyx

                              Comment

                              Working...
                              X