Announcement

Collapse
No announcement yet.

Circuit board - hvor får jeg tak i dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Circuit board - hvor får jeg tak i dette?

    Den norske betegnelsen er vel print kort tenker jeg?

    Saken er at jeg skal elektrifisere et skalaseilfly med motor i nesen, og på utenlandske forum leser jeg ofte at "circuit board" brukes til å lage motorspant/torpedovegg. 3mm finer gjør sikker jobben det og, men det er kanskje en grunn til at "circuit board" benyttes.
    Audun

  • #2
    Det er kanskje billigere i utlandet enn her hjemme. Du får noe på clas ohlson, der de har leds og mostander og sånt. Men det koster litt, og er ikke SÅ sterkt. Men det er jo lettere enn finer...

    Er det ikke bare noe laminert glassfiber, da? Kanskje du kan finne noe annet i samme duren? Sparkelspade har jeg brukt en gang, men nå går det mest i finer.
    heltpropell.com
    Trondheim MFK

    Comment


    • #3
      Circuit board betyr kretskort, de snakker vel om å ta et gammelt kretskort og skjære til det. Eller?
      --
      Joakim Ruud
      For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
      excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
      -Hobbes, Leviathan

      Comment


      • #4
        Print board used to be a reinforced fibreboard but no longer - now it is brittle and not suited for the suggested purpose. Glass and carbon reinforced board is readily available for the purpose - or you can make your own with glass cloth and resin laminated on a flat glass plate. Try a laminate of thin aircraft quality ply+glasscloth/resin+thin aircraft ply...
        Ken Bates
        Never Mind the Label

        Comment


        • #5
          Printbrett finnes fortsatt som fiberforsterket laminat. Kan kjøpes bl.a. fra ELFA: ShieldSquare Captcha.
          En av fordelene med å bruke printbrett er at man også kan lodde på dem hvis man ikke sliper vekk kobberen.

          De brettene de har hos Clas O bør man styre unna, det er fenolbrett uten fiber = sprøtt som fanken

          Comment

          Working...
          X