Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cap 232 fikk en brå slutt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cap 232 fikk en brå slutt

    Jomfrutur med min 40-size Cap 232 endte ikke så flott.

    Flyet var konvertert til børsteløst. Motoren var en splitter ny Axi 4130/20 med 17x12 APC.
    Råflott motor med råe Lipo pakker.

    Hadde noen fine runder og starter på en lowpass i rimelig god fart. Plutselig gir høyderor maks utslag nedover og flyet drar rett i bakken i løpet av ett sekund. For et smell! Jeg har en teori om radioforstyrrelser.

    Er kun 2 servoer som kom fra dette kræsjet i behold. Sure greier.
    Attached Files
    Mvh Andreas L.

  • #2
    Au ... den ble stygg. Ekstra surt er det når en ikke har fått flydd noe med modellen å at slikt skjer på første flydag.

    Bare å kjøpe nytt å prøve igjen. Forhåpentligvis med nytt radioutstyr.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      Sakene avskrives og man begynner på nytt...

      Er du medlem i RHMFK?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Det blir muligens å prøve seg på nytt, men det blir nok ikke helt med det første. Går en stund så er iveren på plass igjen.

        Ja har vært medlem i RHMFK i snart 2 år nå.
        Mvh Andreas L.

        Comment


        • #5
          Merkelig... har aldri sett deg på stripa... men jeg kjente igjen stripa i alle fall.

          Man må stadig vekk begynne på nytt i denne hobbyen, crash vil finne sted en gang i blant. Men ergerlig blir det helst når det ikke er piloten som er årsak til smellen!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Det var da litt greit at du ikke brukte penger på ny cowling først da!
            Jeg føler med deg!

            Mvh Jan Fredrik
            Jan Fredrik Bjordal
            www.JetsOfBergen.no

            This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

            Comment


            • #7
              Har vel besøkt stripa maks 6-7 ganger iløpet av medlemstiden da den er litt langt unna. Så blir som oftest til at jeg flyr på jorder som ligger nærmere.


              Cowling ja hehe kan jo se på det sånn at jeg tjente 450kr der
              Mvh Andreas L.

              Comment


              • #8
                Joda...

                ...verden går jo videre, men for meg tar det fortsatt noen dager før verden er helt den samme igjen,,,

                Uflaks....
                http://www.phoenix-rc.org/
                http://www.glamdalrck.net
                http://www.scalewarbird.org/
                ---------------------------------------------------
                Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                Comment


                • #9
                  har du også gått ned med en modell jan petter?
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Ja William 123, jeg har nok gått i bakken med min andel modeller, og vel så det... Heldigvis ikke akkurat nå, men jeg kjenner så godt følelsen. Særlig når det skjer på de første turene, skikkelig surt er det... Og da trenger jeg som regel noen dager, minst...

                    Stå på anda
                    Last edited by Jan_Petter; 19-11-06, 20:33.
                    http://www.phoenix-rc.org/
                    http://www.glamdalrck.net
                    http://www.scalewarbird.org/
                    ---------------------------------------------------
                    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                    Comment


                    • #11
                      Man skal vel egentlig vente et par dager med å stille slike spørsmål, men..
                      Gjennomførte du range check? Frekvensflag\klype? Var sendern ladet skikkelig?
                      Brukte du veldig mange servoer på en esc som ikke var laget for det? Osv...
                      Mange ganger viser det seg at det er en grunn når rare og fæle ting skjer. Ikke for å skylde på piloten, men mest for å unngå at slikt skjer neste gang.
                      Når der ersagt, så er det jo uansett bare å beklage. Ikke mist motet Caper er skumle fly, spør du meg. Min cap varte også bare en tur, men det var et anfall av dumme tomler...
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment


                      • #12
                        Etter en nærmere titt på vrakdelene så lurer jeg på om problemet er lokalisert. Jeg hadde forvekslet futaba og hitec motagerkrystaller. Det vil si at det sto Futaba motagerkrystall i hitec motager. Dobbeltsjekket alt det vanlige før takeoff og hadde separat kjørebatteri og motagerbatteri. Så dette virker igrunn som en utløsende årsak for har hørt at krystallene må være av samme merke som motageren ellers kan det skape radiotrøbbel.
                        Mvh Andreas L.

                        Comment


                        • #13
                          Kan være du er inne på noe der.
                          Omtrent alle mottakerne på markedet har en mellomfrekvens på 455kHz så mottakerkrystallene er på samme frekvens for alle disse mottakerne. Men dem har gjerne litt forskjellig karakteristikk siden der ikke alltid brukes samme spenninger i superhet-trinnene...

                          Vi får krysse fingra for at det var det og ikke et annet problem du drar med deg i den neste modellen din!
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by joo
                            Sakene avskrives og man begynner på nytt...

                            Er du medlem i RHMFK?
                            jeg er medlem i RHMFK, men det er lite som skjer der....

                            vingen så jo ganske så hel ut da..

                            edit: når var det du kræsja det flyet? så et cap fly i søpla der, og lurer på om det var ditt. men jeg plukka litt på det flyet, så tok noen deler der (BALSA)
                            Sindre Aamodt

                            Comment


                            • #15
                              De fleste går i dvale når vinteren melder sin ankomst. Da går det mer i bygging og planlegging.
                              Noen har allerede meldt seg på vårens tur til Hanstholm!
                              Ellers hender det vi er noen som flyr litt seilfly på det lille hanget på Storsand i helgene.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X