Announcement

Collapse
No announcement yet.

er dette et bra fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • er dette et bra fly?

    Hei

    Noen som kjenner til dette flyet?

    404 Not Found

    Rimelig pris eller?

    Finnes det et skikkelig bruktmarked for turbinmodeller i Norge?

    mvh Peter
    Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
    Caliber 5 med OS 50 hyper
    Futaba 9c

    www.bmfk.org

  • #2
    Takk jeg tror jeg står over!

    Fra teksten:
    ... Its balanced handling and relatively low landing speed - around 180 km/hr - make it the ideal trainer for pilots just making the transition to jets...
    ... gi meg noe med propell!
    Torstein

    Comment


    • #3
      Originally posted by Torstein
      Takk jeg tror jeg står over!

      Fra teksten:

      ... gi meg noe med propell!
      Torstein
      ¨

      Det er full size som lander med 180 km/t.

      Comment


      • #4
        hehe.....
        Sikkert fint med en såpass lav landingshastighet.
        Cessnaknuseren
        Bjørn Sandbæk

        Dæ går litt mindre lim nå.

        Comment


        • #5
          Npen som har seriøse tilbakemeldinger på spørsmålet mitt da???


          mvh Peter
          Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
          Caliber 5 med OS 50 hyper
          Futaba 9c

          www.bmfk.org

          Comment


          • #6
            flyr fint

            Hei

            Aermacchi`n flyr snillt og fint, en god modell og begynne med. Ser at de skriver at det er en semiscala modell, noe som sikkert er gjort for at den skal fly snillt som et lam.

            Prisen er vel det samme som du må gi for en Arf F-15, personlig hadde jeg valgt en F-15. Det er fordi jeg vet hvor robust understellsinnfestingen er og hvor bra det flyr, samtidig som det er en jager (liker jagere). Vet ikke hvor solid innfestingen er til understellet på denne Aermacchien.

            Tror ikke du gjør noe bomkjøp om du kjøper denne Aermacchi eller en F-15. Bruktmarkedet på turbinmodeller i Norge er voksende, da det ser ut som om det er fler og fler som har lyst til og begynne med jet.

            Mitt råd, hvis du skal begynne med turbin vil være: start med ett fly hvor du kjøper en turbin som skyver 12-13 kg. eller mer. På den måten kan du bruke en turbin i flere modeller,(for du kommer til å kjøpe mer enn en modell,TRO MEG). og det finnes så mange fine modeller i denne størrelsen. håper dette var til litt hjelp. Du kan også gå inn på vår nettside og kikke litt, og kanskje bli inspirert. Lykke til.

            Comment


            • #7
              Hei

              Takk for bra svar. Veit ikke når tid det blir noe men har såpass lyst at det kommer nok en eller annen gang.

              Hvor selges F15 til den prisen?

              Har du foressten noe sted på nettet hvor man kan lære om alt som skal oppi en jet modell?

              mvh peter
              Cessna ARC med flottører og OS 70 surpass
              Caliber 5 med OS 50 hyper
              Futaba 9c

              www.bmfk.org

              Comment


              • #8
                Hei Peter,

                Skal du begynne med jet på den nye stripa? Det kan bare bli bra

                JetPower har det meste du trenger til turbin. Du kan laste ned katalogen på tysk her (OBS! stor pdf fil).
                Hvis du ikke er så sprek i tysk så er det mange fine bilder å se på.

                Jeg vet Murær'n har handlet derfra flere ganger, så du kan jo ta en prat med han.

                Lykke til.

                PS. Du må gi beskjed hvis det blir noe av det prosjektet
                Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
                http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by peterha
                  Hvor selges F15 til den prisen?
                  mvh peter
                  Du kan kjøpe bla F-15 til 1000 dollar levert på døra fra http://www.x-tremejets.com/twe/
                  Svein Roe
                  ----------------
                  Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                  Boomerang Sprint - Simjet 2250
                  Starfire II P-60
                  C-arf Extra 2,3 - DA 50
                  EF Extra 91" - DA 60
                  EF Edge 48"
                  Ventus 4m
                  Mini Nyx

                  Comment


                  • #10
                    X-tremejets

                    Hei igjen

                    Det er som Aviator skriver: 1000 dollar! og det er med komplett understell: mekanikk, legger og hjul med bremser. Tipper det alene koster 3-4000 kroner til Aermacchien. F-15 har også "buksebeinet" inkludert, det står det ingenting om på Aermacchien om utblåset er med så da regner jeg med at det kommer i tillegg. Så skriv en mail til Dino hobby og be om en pris på komplett fly (untatt turbin og RC-utstyr) F-15 til X-treme jets er helt topp som begynnermodell, blant mange andre selvfølgelig.

                    Katalogen til Jetpower er fin, hvis du bare vil se på bilder av utstyret. Jeg har selv katalogen, men savner en del vesentlige ting med den. Det står ingen priser og det er ikke beskrevet hvem som er produsent på flyene( med unntak av Comp ARF, lurer på hvor mye de har betalt for å få navnet sitt inn i katalogen) På turbinene derimot står det man vil vite, bortsett fra priser selvfølgelig.

                    Comment

                    Working...
                    X