Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finnes det simulator som støtter mac?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finnes det simulator som støtter mac?

    Hei dere! jeg har en Macbook pro 17" men lurer på om det finnes noen simulatorer der ute som støtter mac?
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

    "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

    -- Ronny --

  • #2
    Hvis du bruker søkefunksjonen vil du finne et svar på dette i en tidligere tråd. Det skal visstnok finnes en som går på Mac.

    Jeg vil dog anbefale at du legger inn XP på Mac'n din, og da kan du legge inn hvilken som helst simulator. Funker som smør..
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      ja har egentlig planer om å gjøre det, skal bare vente til etter eksamen
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

      -- Ronny --

      Comment


      • #4
        Originally posted by muff
        ja har egentlig planer om å gjøre det, skal bare vente til etter eksamen
        Hvis du legger windows inn på MacŽen så koster det jo for Windows. Og du mister sikkerheten til mac. Jeg ville ikke kjørt Windows på en så deilig mac som du har. Har bare iBook jeg. Har bare sett en simulator til mac og den var ræva. Men du har en macbook pro. Den er jo svin dyr, derfor hadde jeg ikke kjørt windows og tatt sjangsen på å få dumme virus etc. Men hvis du har en 5000 kr til overs får du jo knall fine pcér til vanlig bruk. Jeg klarer ikke velge mac-windows så jeg har bærbar mac og stasjonær med windows.
        Pål Hodne

        Comment


        • #5
          Å legge inn XP på Mac'en din vil være som å ringe Geir Flesche og bestille varenr. 357000 og komplettere denne med 15 stk. Futaba S148 (ev.t HS-55), Hitec Feather, 150mAh Alkaline-rxpack og en illsint OS FX.46... :|

          Just kills the fun inside the box.... :|

          Comment


          • #6
            Hvem er det som sier at man må på nett med XP biten? Jeg REGNER med at dere har prøvd dette sjøl og snakker ut i fra erfaring....

            Hvis ikke kan jeg meddele at jeg har kjørt XP på min Macbook PRO i over et halvt år, og det er problemfritt (bortsett fra visse tastaturutfordringer..). Jeg jobber med Mac til daglig i mitt arbeid og er dønn avhengig at min Macbook fungerer for å kunne hjelpe mine kunder. Hvis jeg hadde hatt noen baktanker ved sikkerheten så hadde jeg for det første ikke lagt XP inn på min maskin, og for det andre ikke anbefalt andre å gjøre det samme.
            Ikke bare har Apple tatt et genialt steg ved å gå over til Intel hjerner i form av ytelse, men de av oss som er avhengig av å leve i begge verdener i vårt daglige virke kan gjøre dette på en og samme maskin uten kompromiss.

            ...og bare slik at det er nevnt: Jeg er egentlig en PC mann...

            og skulle man ville gå på nett når man er på XP så kan man sikre seg ved hjelp av slike antivirus programmer som det snakkes så mye om..
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Du kjører en MacBook pro som har innebygd wifi. Så lenge denne blir slått AV før windows er åpnet går det fint. Men hvis du er koblet til internett så er sikkerhetshullene i windows åpne. Trenger ikke å fysisk åpne Ie for å få virus. Men så går jeg og ut ifra at du sikkert har litt mer selvkontroll og siden du bruker den i jobb så MÅ du holde det trygt. Men for meg som er ung så hadde ikke jeg klart det.
              Pål Hodne

              Comment


              • #8
                Plattformdiskusjon til side....
                Er multiplatformbruker(Win/OSX/Linux/PPC/Sym) selv, så jeg bør egentlig holde kjeft.. Alle har sine plusser og minuser!
                Men personlig så synes jeg et "mac-legeme" skal ha "mac-sjel"..

                Har du forsøkt helikoptersimmen til AlphaOmega?
                Mener bestemt at det er mac-ware... Aner desverre ikke omfang og kvalitet på denne..

                Ellers så er det vel rimelig tynt med modelflysims til mac, desverre..

                Når det gjelder flysimulatorer (fullsize) så vet jeg jeg at både FlightGear og X-Plane er tilgjengelige til mac'en.. Og de kan jo fort brukes til å slå ihjel endel tid med..

                Så alternativene er desverre enten å bite i det sure eplet (phun not intended!) og legge inn XP eller å få tak i en annen burk å kjøre sim på, dersom du skal kunne få brukt noen simmer som er brukbare! Reality bites...

                Comment


                • #9
                  jeg tror ikke jeg får no pc til 5lapper som har samme spekk som macBooken har 2048mb ram osv, de hadde vist ikke mer oppdateringer til den en hva jeg kjøpte! hehe morro med digital mediaproduksjon

                  men har en xp2000 med 1024mb ram og Radeion x800xt 256mb ddr. kan jo egentlig sette sammen denne å bruke til sim pc da! hmmm men er vel ikke verdens største fan av win etter jeg begynte med mac, DIGG å slippe virus surr osv!
                  T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
                  Yak 54 m ASP65
                  Depron vrak ;)
                  masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

                  "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

                  -- Ronny --

                  Comment

                  Working...
                  X