Announcement

Collapse
No announcement yet.

Farget pakketape! Noen som vet hvor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Farget pakketape! Noen som vet hvor?

    Noen som vet hvor man kan få tak i farget pakketape?
    It`s not the fart that kills...it`s the smell!

  • #2
    Du finner det på www.mosshobby.no og www.impx.no iallefall..
    Skulle ikke forundre meg om elefun kan trylle frem noe sånt også.

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte noe pakketape på 403 Forbidden sammen med combat vingen min...

      Forøvrig - skal man bruke pakketape på isopor sitter den mye bedre og tettere om du sprayer det med 3M kontaktlim spray #77.
      Last edited by andersh; 27-11-06, 08:58.
      Anders Hauge

      www.hang.no - Norges nye HANG-side!

      www.JetsOfBergen.no
      rc.andersh.com

      Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
      Byggeblog FPV SailCam Easyglider
      Byggeblog for Eurosporten
      Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

      There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

      Comment


      • #4
        Originally posted by andersh
        Jeg kjøpte noe pakketape på 403 Forbidden sammen med combat vingen min...

        Forøvrig - skal man bruke pakketape på isopor sitter den mye bedre og tettere om du sprayer det med 3M kontaktlim spray #77.
        Ha bare i bakhodet at 3M selv sier at de har byttet ut noen stoffer i sin 3M #77 slik at den kan finne på å spise isopor og lignende stoffer.

        Har ikke selv opplevd dette med de "nye" boksene. Har heller ikke hørt om noen andre som har det, men en testspray kan nok være på sin plass likevel
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Originally posted by torgust
          Ha bare i bakhodet at 3M selv sier at de har byttet ut noen stoffer i sin 3M #77 slik at den kan finne på å spise isopor og lignende stoffer.

          Har ikke selv opplevd dette med de "nye" boksene. Har heller ikke hørt om noen andre som har det, men en testspray kan nok være på sin plass likevel
          Helt klart! Jeg har kjøpt limen også hos Espen (gjardar) og han garanterte den for isopor..
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            Heisann....

            Jeg har bygget en del Zagi's og da har jeg alltid pusset isoporen lett med fint sandpapir (240-400) på klosse før teiping - deretter har jeg støvsugd det hele med børste. Da sitter teipen............etterpå går jeg over teipinga med jernet på svak varme for å gjøre det "perfekt" - det blir så god finish som det går å få...........jeg "tror" det går fortere og da er det ikke så farlig om det ikke gjør det - det ser iallflall mye bedre ut!
            Lars Petter Eriksen

            "the essensials are invicible to the eyes"
            Saint-Exupéry

            Comment


            • #7
              elefun har ruller i flere farger for trekking av depron og isopor.se på betrekning i menyen.jeg selv har både zagi 370 og typhon.den ene av vingene fikk jeg en som er flink till å trekke balsafly til og trekke med betrekning.satte på ekstra holdbar betrekning under vingen.dette ble skikkelig bra.men husk å bruke svakere varme på jernet
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • #8
                Tusen takk for både linker og gode tips
                It`s not the fart that kills...it`s the smell!

                Comment


                • #9
                  Det er lurt å legge et lag spray lim på vingen før man trekker, uansett om det er tape eller annen betrekning.
                  3M 77 er fin, men dyr og vanskelig å få tak i. UHU har en tilsvarende i mindre forpakning og i hylla hos mange papirbutikker, og Biltema har en som også duger fint og ikke koster all verden. Pass bare på at den er merket for å tåle isopor, og test på noe "skrap" først. Puss og støvsug som Laserboy sier, og spray deretter et tynt lag lim, la tørke og legg på tape eller trekk. Det sitter bedre og varer lenger.
                  For øvrig er det ikke så dumt å bruke vanlig trekk istedet for tape.
                  På vanlig isopor er det fint å bruke solarfilm. Denne trenger ikke så mye varme, og gir et flott resultat.
                  På EPP går det også med annen film (f.eks profilm, oracower etc) hvis man bare er forsiktig med jernet. Jeg har en Halfpipe under bygging, og den skal først ha forsterkning med fibertape og tilslutt trekkes med Profilm. Da spayer jeg først lim under tapen, og senere over hele flaten før filmen legges på.

                  Comment

                  Working...
                  X