Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly-Fan Extra 300S Competition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly-Fan Extra 300S Competition

    Holder på og montere en EXTRA 300S fra Fly-Fan i Slovakia, vsp. 2,95 m
    Lurer på om det er andre der ute som kjenner dette flyet og har noen erfaring med det. Har funnet en ganske god byggebeskrivelse på
    powermodellbau.de samt en del på Downonthedeck.
    Ser ut som settet er av bra kvalitet med nydelig utført arbeide. Har tenkt å montere en ZDZ 160 Champion i flyet + 2 stk Hitec 5945 servoer på hvert balanseror, 2 stk Hitec 5945 på hver høyderorshalvdel og 2 stk Hitec 9555 på sideror. Tenningsbryter er en Zundschalter3 fra SM-Modellbau | RC Telemetrie Sensoren. Strøm-forsyningen går over en Powerbox Competition fra Deutch.
    Har en kompis som også driver å montere samme type fly, men det er den enklere utgaven med glassfiberkropp.
    Mr. Frantisek Sustek ved Fly-Fan sier han kan levere flyene i den ferdighetsgrad kunden ønsker, så hvis det er noen som fatter interesse er det
    bare å ta kontakt med Mr.Sustek, han kan brukbart engelsk, og har pr dato ingen forhandler i Norge så han kan selge direkte til kunde her i landet.
    Linken til Fly-Fan er: SHARK « … flying experience.
    Dette er ikke noe forsøk på å reklamere for Fly-Fan, men vil bare nevne det, da Slovakiske modellfly kanskje ikke er så kjent her i landet.

    Hilsen en som håper å får dette til åvirke til våren.

  • #2
    er en i Bodø MFK som har en slik en. flott fly!
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Bilder vil vi ha
      Terje Fagermoen
      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

      Comment


      • #4
        Herlig flymaskin, men du må legge ut noen bilder! Lykke til
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Fly-Fan Extra 300 Competition

          Hei dere som flyr sånne store modellfly.
          Har montert en PowerBox 40/24 Competition i Extra`n fra Fly-Fan.
          Nå lurer jeg på om dere bruker to radiokanaler på f.eks. balanseroene, eller om jeg skal plugge alle fire servoene i samme kanal på powerboxen. Det er nok servoplasser til det. Det samme gjelder også høyderorene som også har fire servoer (to på hver halvdel) Er ikke helt enig med meg selv om det er noe behov for noe mixing her.
          Takker for glupe svar.

          Vil fly stort fly til sommeren.

          Comment


          • #6
            Hei hei.

            Jeg bruker 2kanaler..blir litt enklere med subtrim osv..og visst en kanal skulle svikte så har du fortsatt en fungerende vingehalvdel

            LP
            Lars Petter Nesse

            Votec 322 40% 3W170cs
            Extra 330 40% 3W212cs

            Comment

            Working...
            X