Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mustang på hang!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mustang på hang!

    I kveld har jeg igjen kost meg med Real Flight 3.5. (Mørketid og ustoppelig regnvær) Men dette ellers så troverdige verktøyet har nok en liten reality svakhet når det gjelder hangflyging Men du verden så gøy.

    P-51 Mustang på hang var en morsom opplevelse, men jeg har aldri vært på et hang som ville ha holdt TFs 1:5 Mustang til de grader i lufta på hangkanten

    Enjoy
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

  • #2
    Ett godt hang kan løfte alt! TF`s Mustang flyr rimelig godt uten motor, så jeg tror ikke det hadde vært det minste problem å fly denne på ett godt hang med god og stabil vind! (Feks. Hanstholm)

    Selv flyr jeg aerobatic autorotasjon (kontinuerlig) med helikopter på hang i Realflight!!! Morsomt og god trening er det også
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Har et fint bilde i et gammelt MAN, hvor det står 3-4 mann og skal til å lempe en 1/4 skala mustang utfor hangkanten. Riktignok uten motor og annen unødvendig vekt, men det meste flyr på et bra hang

      Comment


      • #4
        Har også sett at de har lempet ut 60size warbirds uten å starte motoren. Må si det ser litt sprøtt ut
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tom Erik
          Ett godt hang kan løfte alt! TF`s Mustang flyr rimelig godt uten motor, så jeg tror ikke det hadde vært det minste problem å fly denne på ett godt hang med god og stabil vind! (Feks. Hanstholm)

          Selv flyr jeg aerobatic autorotasjon (kontinuerlig) med helikopter på hang i Realflight!!! Morsomt og god trening er det også
          HAHA en god ide.MEN er dette noe som kan utføres i praksis mon tro??
          kanskje noen her inne som har prøvd også?
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Jeg vet Espen Torp fløy (autoroterte) en noe modifisert Nexus på Reve-hanget utenfor Sandnes for noen år siden. Nexus`n har ikke drift på halen når motoren er på tomgan/avslått, så han monterte på en stor styrbar finne som fungerte som sideror. Skjønner egenlig ikke hvorfor det skulle det ikke gå? Om man "glideflyr" i form av en auto, eller om vinden blåser opp i disken er i prinsippet det samme.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              joda prinsippet er det samme,luft som passerer rotoren.Men på heng får man vinden på skrå mot rotor.Så her blir spørsmålet,hvor stor hastighet må vinden ha, for å autorotere en hastighet som gir "løft" og er denne vindhastigheten for stor til å penetrere forover?
              noen som skjønte den
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Pss

                Det en beskriver her er vel egentlig PSS (Power Slope Soaring eller Power Scale Soaring), en aktivitet som har mange tilhengere rundt om i verden. Her flys ikke bare Warbirds, men også mye jet modeller. Sistnevnte er ofte såpass rene i linjene at de lett konverteres til hangmodeller.
                For en del år tilbake hadde jeg en House of Balsa FW 190 1/2A modell med en Cox 15 motor. Motoren var montert opp ned og hadde det med å stoppe når modellen ble holdt på rett kjøl. De få turene jeg fikk var etter start og avgang på rygg, - med påfølgende glideflukt ned igjen (etter å ha rollet modellen rett). Den havnet derfor på hylla, helt til jeg fikk ideen om å konvertere denne til hang. Rev av motoren og monterte en cowling i plast (fra en flaske bunn) + en dummy spinner. Med 90cm vingespenn, standar servoer (2stk) og 600 mAh batteri (AA), fløy denne uten problemer i det hele tatt. Den trenger ikke kuling for å fly, men er heller ingen modell for "null føre". Blåser det friskt går den som "ei kula" og utfører akrobatikk som om det stod en sprek 15 motor i nesa. Som sagt, det meste kan flys på ett normalt hang og min FW 190 fikk ihvertfall en "ny vår" !
                V.h.

                Arvid Vastveit
                http://www.strand-mfk.org

                Comment


                • #9
                  PSS ja. Det er saker det.

                  Sjekk denne B52'en på hangkanten da
                  B-52 PSS video - RC Groups
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no



                  Will fly for food

                  Comment


                  • #10
                    ER nok enig i at dette ser helt feil ut. men det som vsom er verre er en Mustang ( eller lignende ) på Winch. Så det på video en gang men finner ikke linken. Den kom tilogmed hel ned, men det ble dårlig med termik sirkling

                    Tror det var noen av Vingen gutta som hadde hatt for lite å gjøre en dag.
                    **********************
                    Mvh
                    Stig Olsen
                    Lillehammer MFK


                    Nan Xplorer FullCarbon X tail
                    Pike Perfect X tail
                    Pike Brio / Giant
                    Alpina 4001
                    DG 500/22 Elan under opppussing
                    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                    Futaba 12Fg Fasst

                    Comment


                    • #11
                      Mustang.....

                      Ta en titt på denne traileren til Reese productions siste Lift ticket DVD, - her er det bl.a. en Mustang in action, - ser definitivt ikke feil ut etter min mening....
                      Reese Productions Previews, RC Surfer, RC Surfing, Slope Soaring, Dynamic Soaring, DS
                      V.h.

                      Arvid Vastveit
                      http://www.strand-mfk.org

                      Comment


                      • #12
                        Jeg var med Espen og prøvde utorotasjon på hang. Det var ikke like enkelt som på Real Flight kan en trygt si, men morsomt var. Helt til Per Morten Strømmen tråkket på halen til helikopteret. He he

                        Comment

                        Working...
                        X