Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fikk "brukt" radio

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fikk "brukt" radio

    Jeg bestilte en ny radio fra en av landets velrenomerte nettbutikker. Når jeg mottok radioen så jeg med en gang at den hadde vært brukt. Den var i ok skikk, men den hadde noen små riper på baksiden, radioen var delvis programmert, manualen til mottakeren var tydlig slitt og manualen på senderen manglet.

    Ingenting av dette er kritisk. Jeg kan laste ned manualen fra multiplex sine nettsider. Radioen vil helt sikkert raskt få flere riper av meg. Likevel må jeg si at jeg ble litt skuffet.

    Hadde dere funnet dere i dette?

  • #2
    Nei.

    olle

    Comment


    • #3
      nei.

      det burde blitt solgt som en demovare med redusert pris. jeg synes du burde kreve prisavslag, omlevering, evt heve kjøpet hvis de ikke kan omlevere. og hvis de vil være vanskelige, så har du selvfølgelig angreretten i 14 dager hvis den er kjøpt over nett. men litt surt å måtte bære retur kostnaden selv.

      det er iallefall ingen tvil om hva du har rett til. spørsmålet er bare om det er en big deal for deg.

      edit: skriveleif
      Last edited by goebbels; 10-12-06, 20:37.

      Comment


      • #4
        Jeg ville ikke funnet meg i det, hvis jeg betalte nypris for produktet. Og uansett skulle butikken du handlet med sagt klart i fra om dette, synes jeg iallefall.


        Har selv fått radioutstyr fra en norsk butikk som virket brukt, og det fungerte ikke 100%. Tror det var derfor det var returnert i første omgang. Sendte det tilbake og byttet i et annet merke.

        Kanskje du kan ta det opp med butikken og få prisavslag eller eventuelt faktisk få samme vare i ny tilstand?
        Jeg synes det føles litt annerledes med noe som har vært brukt tidligere over noe som er helt nytt.

        Comment


        • #5
          Enig med de andre her. Ville overhodet ikke funnet meg i dette. Kjøper du e ny radio så skal du ha en ny radio. Basta. Alt annet kvalifiserer for betydelig prisavslag eller ny vare.

          Noe imot å si hvilken rennomert nettbutikk dette var?
          Greit å vite.
          Mvh
          Torbjørn Gustafson
          www.trmfk.no



          Will fly for food

          Comment


          • #6
            I et slikt tilfelle skal du få dekket alle omkostninger ved å sende produktet i
            retur. Men ta kontakt med firmaet før du gjør noe. La dem få sjangsen til å
            rette opp. Sende en ny radio, for ex, eller tilby et betydelig avslag.
            Hvis ikke, kontakt forbrukerrådet.
            Karl H.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Send tilbake!!

              Enten ny radio eller pengene tilbake !
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #8
                Enig med Jan Petter. ny radio eller pengene tilbake
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Originally posted by torgust
                  Noe imot å si hvilken rennomert nettbutikk dette var?
                  Greit å vite.
                  bumppppppp

                  Comment


                  • #10
                    Tabber blir gjordt hos alle - derimot er det hos de gode som retter opp slike feil til minst mulig bryderi for den uheldige kunden.

                    Så la butikken få sjangs til å gjøre akkurat dette og så kan Chaos oppdatere oss.

                    Ingen vits å blaste en nettbutikk for en feil som har skjedd, for så finne ut at butikken ryddet pent opp etter seg - no questions asked.
                    ----------------
                    Haldor
                    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                    Comment


                    • #11
                      radio

                      dette er for dårlig! har jeg kjøpt meg ny radio og fått en
                      som er brukt hadde jeg blitt meget skuffet!
                      men jeg hadde sendt den tilbake uansett!!!!

                      mvh geir
                      Mvh Geir Mogstad
                      ---------------------------------------
                      slapp av det kommer helt sikkert ned!

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har sendt en mail til nettbutikken, så får vi se ...

                        Comment


                        • #13
                          Samme skjedde med meg, kjøpte ny radio fra en butikk her til lands dette var en "topp of the line" radio som kostet ca en månedslønn. Hadde spinka og spart en god stund for at jeg skulle klare å få kjøpt denne, skuffelsen var meget stor da jeg åpnet pakka som kom for så å finne ut at radioen var brukt og en liten plastdetalj var brukket.

                          1 Modell var lageret og alt var pakket ut av sin embalasje. Dette var naturligvis en radio som jeg ikke ville ha siden jeg har litt nåja med tanke på radioer.(kjøper aldri brukt radioutstyr)Vet aldri hvordan en radio har blitt behandlet, en tur i bakken så har du mulig vakkelkobling, Cola i stikkene, etc.

                          Enden på visa ble at jeg returnerte radioen til forhandleren og fikk pengene tilbake på konto etter et par dager, pent og ryddig av forhandleren. Radioen kjøpte jeg hos en annen forhandler siden den første var utsolgt.
                          Tor Henrik Hernes

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Haldor
                            Tabber blir gjordt hos alle - derimot er det hos de gode som retter opp slike feil til minst mulig bryderi for den uheldige kunden.

                            Så la butikken få sjangs til å gjøre akkurat dette og så kan Chaos oppdatere oss.

                            Ingen vits å blaste en nettbutikk for en feil som har skjedd, for så finne ut at butikken ryddet pent opp etter seg - no questions asked.
                            Hmmm. Njaaaaaa

                            Etter min mening så skal det godt gjøres å klare å gjøre feil i slike situasjoner. Dette er nok mer i kategorien "prøve seg" tenker jeg.

                            Om man som nettbutikk, eller annen butikk for den del, har så dårlige rutiner at man kan finne på å sende ut brukt utstyr som om det var nytt så fortjener man kanskje heller ikke stempelet velrennomert...

                            Synes det er merkelig hvordan enkelte sjapper blir behandlet med silkehansker, mens andre blir hogd hodet av for selv den minste lille "tabbe" her inne. Har mine mistanker om hvilken butikk det er da.
                            Mvh
                            Torbjørn Gustafson
                            www.trmfk.no



                            Will fly for food

                            Comment


                            • #15
                              Er enig med torgust her. Dette er en tabbe som ikke kan beskyttes som en liten menskalig feil. Sende ut en brukt vare som om den var ny er totalt uakseptabelt mener jeg. Hvis det er sånn at de ikke har noen igjen på lager og må sende en som har stått til demo i butikken så skal dette meldes fra til mottaker før den blir sendt. og man bør få ett godt avslag i prisen.

                              Nå har jeg ikke aning om hvilken butikk det gjelder, og det er for meg helt uintresant. Dette er noe som ikke bør skje fra noen forhandler, og like lite akseptabelt om det er en stor eller liten bedrift.

                              Får håpe de ordner opp etter seg i hvertfall.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X