Announcement

Collapse
No announcement yet.

bygging av storck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bygging av storck

    delene fra dette estar settet var veldig godt utstanset. Balsaen datt nesten ut av selv, mens fineren mått man hjelpe ltt med en kniv. Det er ca 450 deler, noen tildels meget små. Heldigvis er alle delene nummerert, (Så nær som 5stk.) Jeg har sortert delene i poser.Dem har til og med stanset ut en gunner. Byggeveiledningen er ikke sånn som vi kjenner fra Top-Flite eller Goldberg. Det fulgte med gode tegninger, men byggeanvisningen hadde veldig uklare bilder og heller dårlig med tekst. Men det har godt veldig bra foreløbig. Delene er veldig bra tilpasset med "not og fjær" metoden. Veldig nøyaktig utskjært.Kroppen er ferdig nå. Glad for at det finnes debonder igjen. he he.Legger ved noe bilder.
    Attached Files

  • #2
    må si jeg er mektig imponert over hvordan de utnytter plassen på balsaflakene ingenting går til spille.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      og nå kan jeg legge inn bilder også Det var moro. Har lurt på hvorfor jeg ikke kunne det i to måneder nå.

      Comment


      • #4
        hehe...arvid. gleder meg til å følge byggingen av storchen
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Hei. Hvor har du kjøpt dette settet fra ?

          Comment


          • #6
            vet at MFT i Sverige har E-star models:

            MFTŽs blogg
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              MFTŽs blogg tror de har byttet adresse nå, prøv gjerne denne.

              Comment


              • #8
                404 Not Found

                Og den heter ikke Storck men Storch fremdeles.

                MFT har endelig fått nettshop der dem tar kort.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  nesten ferdig

                  nå er`n nesten ferdig. Denne var litt vanskelig og trekke. Brukte monokote, for de har matte farger.Har ikke bygd no på 3 år, så er vel litt ute av trening."skavankene" syns ikke før man er helt innpå, men storchen var vel ikke perfekt ut fra fabrikken heller. (trøst for meg). Rorene etc, blir så tynt og svakt att når man skal "strekke" filmen litt, så blir treverket skakt. Har revet av i flere omganger og prøvd og prøvd. Sluttresultatet er sånn cirka.. Motoren er en Dualsky 3530 for 10 class med oppgitt mac eff. på 250 w. Tenkte og prøve med en 10x 5 prop- Esc. er 25 amp. og batteri er 3 cell 2100 ma. Vekten er blitt 950 gram. Understreker at cockpit ikke er blå, men grå. neste gang så blir det top flite eller arf. Jeg syns dette var ett litt vanskelig prosjekt. Det forteller kanskje mer om meg enn modellen. hilsen arvid.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Ser da kjempefin ut denne. Må få høre hvordan den flyr også
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      ys sir. men det blir ikke før til vårn. Er så frossen av meg at jeg må vente på varmen. hmmmm. kan jeg sette flottører på denne tro? fifns det en storch på tøfler. ? jeg elsker jo sjøfly! he. he mer og gjøre,
                      hilsen arvid

                      Comment


                      • #12
                        Begynner du å bli gammal? he he. Dette ser bra ut Arvid. Jeg er snart treferdig med Chipmunken, snur å vender på vingen for å få plass. Ikke gunstig med hel vinge som måler 226cm. Endelig et bensinmotorprosjekt! Mentor,n din(eller vår) har nå fått eier nr.4, vet ikke om den er flydd. Ha en god helg på Notodden!

                        mvh Terje
                        Terje Pedersen

                        Indre Østfold Modellflyklubb

                        91399490

                        Comment


                        • #13
                          hællå østfold. Jasa, mentorn lever? skulle vært artig og høre åssen den fløy. Skala vettu. Har også kjøpt meg en liten chipmunk fra hyperion som står til modning i kjellern. Jeg hadde jo goldberg sin vet du. Den første hang gassen seg opp på fullt på jomfrutur, også kom styrtregnet. Var du der da terje? Den episoden tror jeg at jeg aldri glemmer. Vel, jeg blei skikkelig blaut og det blei radion min og. Måtte fly den tom. Etter det har jeg fått kneskjelv på jomfruturer.
                          arvid.

                          Comment


                          • #14
                            hvor kjøpte du den storcken fra?
                            Robert
                            Hole El-Flyforening

                            Comment


                            • #15
                              god morgen

                              joda Arvid, Mentor,n ble overtatt av mr. Sigurd Mørk(er du her Sigurd?), tror han har solgt den videre. Kan ikke huske den jomruturen du referer til, men flyet husker jeg godt. Da var jeg dritfersk og kan huske jeg tenkte at en dag skal jeg mestre en sånn maskin! Er du på gamle trakter må du plinge, så tar vi en kaffe.

                              mvh Terje
                              Terje Pedersen

                              Indre Østfold Modellflyklubb

                              91399490

                              Comment

                              Working...
                              X