Announcement

Collapse
No announcement yet.

mer storch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mer storch

    etter og ha fått igang noen parafinovner i romhjula,som hadde stoppet, har jeg fått sitti noen timer og bygd litt igjen. det har blitt litt "tenking" i.o.m. at det er så dårlige bilder på veiledningen. Debonderflaska mi har vært ibruk en god del. Det er noen rare vinkler her og der som seg hør og bør på en storch. Det er jo derfor den er så "stygg". Men for en som har lært at ting må bygges "rett" blir det og omstille seg litt. Problemet nå er at tegningen har bare venstre vingehalvdel. Det betyr vel at jeg må fram med smørpapir og tegne av en del ting, så jeg får endesnudd ,og at det blir en høyreving også.Har noen noe lettere forslag mottas dette med takk. Papiret på tegningen er dessverre ikke gjennomsiktig.
    Attached Files

  • #2
    rart at det bare er med tegning for venstre vinge du kan jo sende mail til MFT (var der du kjøpte storch'en ikkesant?) og spørre om det bare skal være med en vingehalvdel, eller som det skal være med tegning til høyre vingehalvdel også.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      tror ikke det er noe feil egentlig. Har vært borti lignende sett før. Mange år siden. Da måtte vi tegne over mye. Hvertfall grunnrisset.Det er ikke så mye arbeid egentlig. Resten er jo bare speilvendt. Jeg tror heller ikke at dette settet er for de som aldri har bygd før.

      Comment


      • #4
        Ta en klut og mette den med matolje. Gni tegninga på baksida så den blir fuktig, så blir den snart gjennomsiktig. Nå kan du bygge på baksida.

        PS: vanlig olivenolje gjør samme gode jobben! Gammelt kjent triks.
        Last edited by joo; 29-12-06, 19:07.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Heller kopier venstre vinge til plastark på kopimaskinen og snu plastarken og legg i kopimaskinen og kopier til papir med høyre vinge. Så enkelt og ingen oljesøl på tegningen som Joo foreslo..

          Comment


          • #6
            Er ikke vingeprofilen på Storch`n flat på undersiden? I såfall kan du bygge høyrevingen rett på allerede eksisterende venstreving (underside mot underside). Når du kommer til selve plankingen så gjør du det på ett rett byggebord for å være sikker på at vingene blir helt rette.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #7
              En kopimaskin KAN gi feil mål. Dessuten er alt annet enn oljemåten tungvint.

              Det tar under et minutt å klargjøre tegninga.
              Oljetrickset er ikke noe søl, man gnir tegninga tørr så snart vingen vises på baksida. Har tegninger som er 10-år gamle der jeg ennå kan bygge på begge sidene. Dessuten har man alltid plast mellom tegninga og vingen når man bygger.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo
                En kopimaskin KAN gi feil mål.
                Jeg har gjort det mange ganger... kontroller målene er samme på høyre og venstre vinge med plastarket som måleverktøy.

                Comment


                • #9
                  må nok si meg enig i joo sin mening her,har selv gjort det og det fungerer !!!
                  det med kopimaskin er ok det og men hvem har kopimaskin hjemme da!
                  kjenner jeg dere like godt som meg så skulle det hvert ordnett nå !!

                  mvh geir
                  Mvh Geir Mogstad
                  ---------------------------------------
                  slapp av det kommer helt sikkert ned!

                  Comment


                  • #10
                    her var det jammen mye gode råd- Hjertelig takk.

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan går det med storchen? har du kommet noe lengre.

                      Ser ut til at det er enkelt å få sammen ett slik sett. kom det på mye i frakt og moms å få en slik over til norge?
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by tyor
                        kom det på mye i frakt og moms å få en slik over til norge?
                        Estar tar kun 5 dollars i frakt! Jeg har bestilt en Pilatus Porter. Kostet 690 med frakt. Har ikke fått den i posten enda, men toll kommer vel på rundt 200. Storchen deres er rundt 40 dollars dyrere.

                        E*star Models Shopping Mall
                        Marius

                        Comment


                        • #13
                          har bygd ferdig høyrevingen nå. Funka bra med olje på tegningen. Nå må det pusses og pusses, før trekking. det har vært greit nok og bygge, men har brukt endel debonder. he he. Har ikke noe fler bilder nå. De hadde event. blitt veldig like de første. Settet kom på ca. 1400,- norske med frakt fra mft. Presang!. Nå blir det en liten pause p.g.a.en syk far som må våkes over. Altfor langt unna dessverre. Modelflya holder meg oppe. Følger jo intenst med på ett par andre ting på forumet også da. Skal gi mer rapport når jeg kommer til trekking.Det er vel sånne tråder som det her, som forumet skal brukes til håper jeg.Utveksle erfaringer og dra lærdom av hverandre.
                          hilsen arvid.

                          Comment

                          Working...
                          X