Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så var det min tur...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så var det min tur...

    I dag var det min tur... Harmon Rocket'n er offesielt avgått ved døden og tatt turen til de evige flystriper...

    Kom i lav hastighet langs stripa og når jeg dro høyderor og ga gass så stoppa motoren. Slik kan jo skje men hvis jeg hadde gitt gass først for så og gi høyderor, så hadde jeg kanskje kommet greit ut av det.
    Nok om det.
    Kunne egentlig ikke skjønne hvorfor motoren stoppet men det gjør jo disse motorene våre av og til. Modellen kondemnerte jeg slik at det nå er ledig plass for et nytt Alt av utstyr ser ut som det er like helt. Da jeg skulle ta ut tanken av flyet så jeg hva som var grunnen til motorstoppen.. Klunken hadde bøyd seg helt frem i tanken. Da får den jo ikke suppe hvis modellen peker oppover.

    Lærdommen må bli, sette på et litt lenger rør i tanken slik at det skal mere til for at klunken ikke bøyer seg...
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

  • #2
    Har vært ute for det samme. og har vent meg til at hver gang jeg fyller tanken på ett fly så holder jeg det med nesa opp og rister på det for å høre at klunken er løs og ikke sitter hektet forran. Og hvis den ikke høres så løsner den som regel hvis jeg rister flyet litt opp og ned med nesa opp.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      kommer til og være mer obs på det heretter ja..
      Yngve Sekkenes

      http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

      Comment


      • #4
        Originally posted by sekkenes
        I dag var det min tur... Harmon Rocket'n er offesielt avgått ved døden og tatt turen til de evige flystriper...

        Kom i lav hastighet langs stripa og når jeg dro høyderor og ga gass så stoppa motoren. Slik kan jo skje men hvis jeg hadde gitt gass først for så og gi høyderor, så hadde jeg kanskje kommet greit ut av det.
        Nok om det.
        Kunne egentlig ikke skjønne hvorfor motoren stoppet men det gjør jo disse motorene våre av og til. Modellen kondemnerte jeg slik at det nå er ledig plass for et nytt Alt av utstyr ser ut som det er like helt. Da jeg skulle ta ut tanken av flyet så jeg hva som var grunnen til motorstoppen.. Klunken hadde bøyd seg helt frem i tanken. Da får den jo ikke suppe hvis modellen peker oppover.

        Lærdommen må bli, sette på et litt lenger rør i tanken slik at det skal mere til for at klunken ikke bøyer seg...
        Det kan ha vært krasjen som dro klunken forover da... umulig å si hvor klunken var da motoren stoppet.

        Comment


        • #5
          Tar meg den frihet og siterer en mail jeg fikk av Tom Erik i Gmfk:

          "På større tanker så blir fuelslangen så lang at man kan oppleve problemet
          som Yngve beskriver. På store tanker, 400cl eller større bruker jeg følgende
          oppskrift på en idiot-sikker klunk-slangen som aldri krøller seg: Klunk -
          2cm fuelslange - passe lengde messingrør - 3 cm fuelslange og messingrør ut
          av tanken. Selve klunken bør være av typen stor og tung med stoff-filter."


          mvh
          Tom Erik

          Syns dette var en god løsning på problemet
          Yngve
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment

          Working...
          X