Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten Norge - Skeptisk...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Posten Norge - Skeptisk...

    Det må vel være norges største anstalt av mennesker som er udugelige?

    Jeg aner ikke hvor mange ganger ting går galt med dem, de driver jo utlevering med sneglefart.

    De BØR være på topp 5 hos Forbrukerrådet eller godtar folk flest at de får gjøre som de vil som de alltid har gjort?

    Det er synd at de ikke har konkurranse i større grad en de har i dag. Og noen kaller Telenor store og trege...................



    Åååååååååååååååå det var deilig......................
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    rolig rolig nå, vet aldri hvem som blir fornærmet haha
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Hehe, det som er sagt skal jeg nok stå for. Og dessuten ble mitt første innlegg redigert 6 ganger før jeg turde å sende..............

      Så opprinnnelsen var noen hakkk værre
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Hehe, tenkte mer på min nye arbeidsgiver jeg da....

        Noe som ikke har kommet frem?
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          tragisk

          nå kjenner jeg ikke dere personlig eller noen i posten heller ...
          men det er et tragisk opplegg de har...kan nevne et par ting ...
          send ikke ting i oppkrav ...blir det tull tar det laaaaang tid og rydde opp...
          sendte en YS til sverige for vurdering ...fikk ikke beskjed eller han i skranken viste ikke at jeg måtte ha en proforma faktura i tillegg til det på klistre lappen på pakka ...endte med at det lå ca 2 uker føre jeg fikk beskjed om at det ikke at gått vidre fra export fortollinga det hele ble løst på mail og 2 dager etter lå det på disken i sverige...
          er jo heller ikke uvanelig at ting ligger nesten en uke føre gardemoen klarer og fortolle det (postfortolling)kanskje derfor svenskene kaller det "Tull"
          280,- for en motor eske fra norge til sverige .....helt latterig ...

          Tragisk er vel ordet og bruke om postverket...........
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Det siste året har jeg mottatt utallige EMS-pakker.
            At disse lar seg spore er rimelig avslørende, for Posten selv, har jeg opplevd i en del tilfeller.
            Sporingen forteller når pakken er annkommet landet og stoppet for fortolling. I flere tilfeller har jeg lurt på hva som skjer i etterfølgende dager, eller hva som ikke skjer, når status ikke endrer seg på ett par dager etter dette. Jeg trodde også at jeg etterhvert hadde lært meg hvilke status-tekster som gjaldt gjennom mottak, fortolling, levering osv. Men av og til får jeg på sporingen noen status-tekster som jeg ikke har sett tidligere og som vekker min "bekymring". Det fikk jeg senest i dag, da EMS-pakken etter status "Stoppet for importfortilling" etterpå får status "Sendt lager". Hva, tenker jeg, sendt lager? Det høres ikke betryggende ut. Normalt har status vært "Fortollet" og deretter "Videresendt".
            Rett eller ikke, men av og til får jeg følelsen av at: Obs, nei nå går det FOR FORT her. Nå må vi la pakken roe seg ned en dag eller to slik at det våre kunder ikke ser at levering faktisk kan gå raskere, hvis vi er effektive, og at lista dermed risikerer å bli lagt på et høyere nivå.
            Men det er jo bare min følelse. Jeg er sikker på at noen i Posten klarer å argumentere den følelsen i hjel.

            Stein

            Comment


            • #7
              Sneglefart i Posten,,, da skal du prøve konkurentene og se hva de duger til, Linjegods eller Tollpost Globe , da kan du snakke snegler.....
              Send det med DHL men sjekk prisen først.......Nei, jeg bruker Posten og er meget godt fornøyd, de leverer på døra i hver minste avkrok her i landet.

              Postdigger
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                funker fint

                Posten fungerer fint til meg.Slik ser alle forsendelsene ut, fra verden til meg.
                Attached Files
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #9
                  har ikke fått pakken enda.Men når den er kommet så lang som dette i dag,så får eg den i morra,det har eg alltid gjort.Den er sikkert på vei til voss nå.Om den ikke er i hus i morra skal eg gi tilbakemelding om det
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #10
                    Linjegods opphørte å eksistere som firma 31/12/06, resten ble oppkjøpt av Schenker for en stund siden.

                    Som regel når pakker ligger og venter på Gardermoen så skyldes det at de venter på svar fra mottaker med fortollingsfullmakt og/eller faktura.

                    Hvem har så skylden for "forsinkelsen", vel det er hverken Posten eller Tollvesenet...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by phammers
                      Elektrodude -- har du fått pakken din på dette tidspunktet? For mitt vedkommende kan det gå like lang tid fra "Registrert omlastingsterminal" til jeg har pakken, som det har tatt å sende den fra utlandet til Norge....

                      Mvh

                      -Pål
                      Two and a half days from southern California to Gardermoen and further twenty one days from Gardermoen to Siggerud - just one example of many!!!
                      Ken Bates
                      Never Mind the Label

                      Comment


                      • #12
                        j tror ikke linjegods har opphørt, men schenker har kjøpt dem opp- Men det meste fungerer som før.terminal på alnabru og ett par terminaler ute i europa kanskje. papirtriksing tror j det heter.pr. idag skal det ikke vær mulig og se en lastebil med linjegods på. det skal stå schenker.og er det ikke schenker så fins det en annen lten transportør som heter dhl.
                        vh arvid

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Celtic-Griffin
                          Two and a half days from southern California to Gardermoen and further twenty one days from Gardermoen to Siggerud - just one example of many!!!
                          Den leverings tiden har ingenting med "normale" utleverings rutiner.I ditt tilfelle er det noe som har gått galt,og det kan forekomme med alle firma.Er det noen som har tenkt over volumet med pakker som posten må håndtere hver dag? det vi sitter å klager på dreier seg sikker om % eller promille av det volumet.Men klart det er kipt når det rammer en selv.Di gangene det har vert noen problemer for meg, er det avsender eller mottaker som har klusset det til,og ikke posten.
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Bytt transportør

                            Hei

                            Det er vel her som med de fleste andre ting: man får hva man betaler for. Hvis posten er så dårlig, send pakken med andre transportører. Eller er det sånn at vi sender med posten fordi de er noen hundrelapper billigere. Hvis det er grunnen Så kan man jo skylde seg selv. Jeg har jobbet åtte år i TNT Express. Der kan man kjøpe forskjellige frakt tjenester avhengig av hvor mye pakken haster. Det koster, men så får du også pakken "overnight".

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by pepsimannen
                              Hei

                              Det er vel her som med de fleste andre ting: man får hva man betaler for. Hvis posten er så dårlig, send pakken med andre transportører. Eller er det sånn at vi sender med posten fordi de er noen hundrelapper billigere. Hvis det er grunnen Så kan man jo skylde seg selv. Jeg har jobbet åtte år i TNT Express. Der kan man kjøpe forskjellige frakt tjenester avhengig av hvor mye pakken haster. Det koster, men så får du også pakken "overnight".
                              Så må det nevnes at Posten som Transportør frakter TNT pakker her og der ......så er vi tilbake dit vi startet......
                              Øyvind

                              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                              Comment

                              Working...
                              X