Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsinket skjermoppdatering i FMS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsinket skjermoppdatering i FMS

    Jeg har installert FMS versjon 2.0 beta 7 (oppgitt som anbefalt versjon på hjemmesiden). Jeg bruker også SmartPropPlus. Muligens ikke verdens mest realistiske simulator, men prisen er uslåelig. Det som slår meg er at det er en merkbar pause mellom stikkebevegelse og action på skjermen. Hvis jeg er rask kan jeg flytte throttlestikka fra min til max og tilbake før flyet i det hele tatt starter å bevege seg. Når flyet krasjer kommer lyden av krasjet før flyet har truffet bakken.

    Det virker på meg som simuleringen er rask nok, men at skjermoppdateringen ligger etter. Antall bilder i sekundet er rundt 60, så jeg kunne med fordel bytte til meg raskere respons mot lavere billedfrekvens. Finnes det innstillinger jeg kan justere? Noen som vet om versjon 2.0 Alpha 8.5 er brukbar/bedre?

  • #2
    Hva slags pc og hvilken type kontroller bruker du? USB/Seriell?

    Comment


    • #3
      Du kan prøve å sette oppløsningen til det samme som du har i windows. Ikke kjør simmen i eget vindu.
      Versjon 8.5 er fullt brukbar og er jo den de utvikler videre på...

      Comment


      • #4
        Originally posted by rofla
        Hva slags pc og hvilken type kontroller bruker du? USB/Seriell?
        Dell Latitiude D600. Hadde problemer med den tidligere slik at jeg fikk veldig lav oppdateringsfrekvens (FPS) men etter at jeg fikk fikset det tror jeg det er rikelig med CPU-kraft. Jeg får som nevnt rundt 60 FPS. Halvparten hadde vært mer enn nok.

        Bruker en JR 9XII eller en Twister Bell 47 sender tilkoblet mikrofoninngang og med SmartPropoPlus. Tror ikke senderen eller tilkolbingen har noe med saken å gjøre ettersom lyden følger stikkebevegelsene perfekt. Det er bildet som kommer litt etter.

        Det går fint med en langsom model som Wingo, men raskere modeller blir utrolig vinglete når ting skjer litt forsinket.

        Comment


        • #5
          Takk for svaret!

          Originally posted by Per
          Du kan prøve å sette oppløsningen til det samme som du har i windows. Ikke kjør simmen i eget vindu.
          Versjon 8.5 er fullt brukbar og er jo den de utvikler videre på...
          Ser ut til at det hjelper å bruke 16-bit farger og ikke kjøre i vindu. Jeg hadde forsøkt hver av tingene før, men nå fant jeg ut at kombinasjonen gjør merkbar forskjell.

          Nå greide jeg å lande et litt raskere fly og T-rexen ble straks mer hånterbar. Fortsatt er forsinkelsen merkbar.

          Jeg kan desverre ikke bruke samme oppløsning som i windows. I windows bruker jeg 1400X1050 som ikke er et valg i FMS.

          Jeg har lastet ned 8.5 nå så får jeg ta en titt på den. Godt å høre at de fortsatt videreutvikler.

          Comment

          Working...
          X