Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd Vista enda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har prøvd Vista enda?

    Her er en som tydelig vis har prøvd...hehe


    Er forresten i tvil om jeg gidder, selv om jeg har mulighet til å oppgradere laptop'n...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    morsom film det der en i klassen min har fått seg vista. må si jeg synes det ser bra ut, og det var en god del nye finesser som hadde vært kjekt å ha. en annen i klassen skulle også installere vista, han fikk opp en feilmelding om at han hadde feil filsystem, så installasjonen måtte avbrytes. er jo ikke noe problem å endre filsystem. husker ikke i farta om det var NTFS eller FAT system på den PC, en, men det er litt tungvint å formatere først
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Driftsansvarlige i IT-bransjen (i hvert fall de som har vettet noenlunde i behold) ruller aldri ut et nytt OS før service-pack 1 er på plass....

      Har ikke tittet særlig på det selv ennå, men det ryktes at ytelsen går drastisk ned etter oppgradering fra XP....

      Jeg ville "ligget på været" til de verste lusa er funnet og fjernet ..


      Jørgen Dahl
      Jørgen Dahl
      Innehaver av www.technoflight.no
      fra 2006 til 2008...

      Comment


      • #4
        Originally posted by william123
        morsom film det der en i klassen min har fått seg vista. må si jeg synes det ser bra ut, og det var en god del nye finesser som hadde vært kjekt å ha. en annen i klassen skulle også installere vista, han fikk opp en feilmelding om at han hadde feil filsystem, så installasjonen måtte avbrytes. er jo ikke noe problem å endre filsystem. husker ikke i farta om det var NTFS eller FAT system på den PC, en, men det er litt tungvint å formatere først
        Njaaa. Nå er det mulig å konvertere FAT til NTFS via kommandoskallet i XP, dermed slipper man å formatere først.

        Kommandoen heter convert
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Originally posted by torgust
          Njaaa. Nå er det mulig å konvertere FAT til NTFS via kommandoskallet i XP, dermed slipper man å formatere først.

          Kommandoen heter convert
          oja...så fint da. viste ikke det
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Originally posted by technoflight
            Driftsansvarlige i IT-bransjen (i hvert fall de som har vettet noenlunde i behold) ruller aldri ut et nytt OS før service-pack 1 er på plass....

            Har ikke tittet særlig på det selv ennå, men det ryktes at ytelsen går drastisk ned etter oppgradering fra XP....

            Jeg ville "ligget på været" til de verste lusa er funnet og fjernet ..


            Jørgen Dahl
            Så enig så enig. Kunne aldri drømme om å rulle ut Vista til mine 2000+ pc'er på jobb, men som privatperson har jeg tenkt å gå planken med det aller første
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no



            Will fly for food

            Comment


            • #7
              Har kjørt Vista nå i en 3 uker.

              1. Install gikk smooth og raskt.
              2. Ingen drivere manglet.
              3. Fikk 4.6 poeng i Vista Performance rating
              4. Office gikk inn uten bugs.
              5. Adobe Elements 5 No problema.
              6. Nero No problema.
              7. SE sine drivere for mobilen + Modemet no problema.
              8. Kaspersky Antivirus No problema.
              9. Dameon tools no problema.
              10. Irfanview No problema.
              11. FlashFxp No problema.
              12. Bulletproof FTP server No Problema.
              13. Mirc / Msn / Skype No problema.
              14. etpar lek og lær spill til ungen No problema.
              15. Skal få testa AeroFly litt senere men skal vel ikke overraske om at det går smooth.

              Vista virker på meg mye mer responsiv en XP, ting svarer mye kjappere når en klikker på knappene.
              Aero er jo vanvitig Smooth.
              Kontrollpanelet er litt uvant men bagatell.

              Maskina det er snakk om er en
              Toshiba P100-293
              17" Widescreen "slepbar"
              2Ghz Core Duo.
              Geforce Go7600 256.
              2Gig ram.
              80Gig 7200 Disk.

              Jeg merker at maskina bruker mer ram og Pagefile, men med tanke på "boost" maskina fikk når det gjelder oppstart/Programoppstart osv så plager det ikke meg.
              Cpu/Gfx vifta går MYE mer skjeldent nå en før.

              Skal jeg vente med Vista til SP1 NEI.

              Just My 5 Cents.
              Jon T Vatn
              http://www.fg-racing.net
              Norway Oslo Romsås.

              Comment


              • #8
                Har hatt vista installert i noen uker, men har nå lagt inn xp igjen. Virker som det meste er greit nå men det er litt så som så hvilke maskiner det går bra på og ikke, en kamerat av meg har prøvd flere ganger men får bare blåskjermer i hytt og pine og alt går som i sirup selv om han har stort sett samme specs som meg.

                Hos meg funka det helt genialt helt til jeg fant ut at en del spill jeg spiller rett og slett ikke virka eller var stabile der, var derfor jeg måtte bytte til xp igjen. Slet også fælt med endel drivere blant annet til webcam, blir mye ekstra jobb for å få ting til å virke. Venter nok til sp1 og at "alle" produsentene har lagd egne drivere for vista.
                Geir Amund Lindberget

                Comment

                Working...
                X