Announcement

Collapse
No announcement yet.

flair shark 40 pylon racer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • flair shark 40 pylon racer

    Har nettop kjøpt et flair shark 40. Det er første gang jeg skal bygge et fly med glassfiberkropp og plankede skumvinger. Jeg har bygd et par kits før, har flydd litt og har tegnet og laget diverse stygge spad`s som har flydd fint, så jeg regner ikke meg selv som en nybegynner, men når det kommer til glassfiberkropp og skumvinge som skal glasses og lakkerers og alt det der, så er jeg rimelig fersk... tenkte å lage en byggeblogg der jeg kan stille masse dumme spørsmål om lakkering, glassing og alt det andre jeg ikke kan fra før....
    er dette stedet, eller bør jeg flyttes til nybegynnere? Det er opp til dere, kjære moderatorer. Tror jeg har pønska ut det meste på byggging, men finishdelen er jeg helt blank på...
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

  • #2
    Blir vel en byggeblog så lenge du bare husker å legge ut noen bilder i blant så vitehungrige får se hva som foregår på byggebordet ditt

    Ligger en artikkel om glassing i arkivet her på MfN.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Har kikket litt på flyet, og begynt å lime litt smågreier. Bilder kommer, jeg lover! Kroppen er som sagt, av glassfiber. Blank og fin. Så langt jeg har forstått, så skal den pusses matt, avfettes og deretter lakkes... Vingene er planket skum. Tenkte en liten stund på å bare trekke den med oracover eller noe slikt, men det gir vel ikke noen styrke i det hele tatt? Dette er er tross alt en pylonracer, så den trenger vel å tåle litt juling.. så glassfiberduk og z-poxy må vel være greia her? må jo tydeligvis lakke litt uansett.. LustreCote virker jo veldig enkelt da, hvis de holder det de lover. Noen som har noen erfaring med produktet? Også en ting til jeg lurer litt på.. Det er hverken høyre eller nedtrekk på motoren. Er det bare sånn det er på noen modeller, eller bør jeg legge inn en grad eller to? Mye å tenke på med nytt kit i hus.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment

      Working...
      X