Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekeberg Modellflymesse !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ekeberg Modellflymesse !

    HJERTELIG TAKK TIL ALLE
    som gjorde årets "FlyInn" / Modellflymesse til en fantastisk begivenhet for alle modellflyinteresserte i alle aldre.
    Suksess er bare mellomnavnet, og jeg håper alle var like fornøyde som oss. Vi har om jobbet mye for å få arrangementet bedre og større enn i fjor.
    Det ble solgt presis 1000 billetter, så med oss fra Cirrus og ca 30 fra forretningene samta en del barn under skolealder som kom inn gratis var vi godt over 1000 !
    Så takk igjen til alle de 11 forretningene som entusiastisk stilte opp med premier og bugnende salgsbord, noen den lange veien fra Stavanger og Grimstad. Takk til publikum som tålmodig ventet på loddtrekninger og konkurranser som ikke startet helt presis. Takk til Einar Hagerup som geleidet publikum gjennom alle fasetter ved modellflygingens forunderlige verden og kunne fortelle hva som skjedde i hallen til enhver tid. Takk til alle flygerne som viste hva som er mulig både med fly og helikopter.
    Og takk til alle i Cirrus som gjorde en kjempeinnsats med sjauing, rigging, billettsalg, loddsalg, kontakt med publikum osv. osv. Nå kan vi dette ganske godt, og enda bedre neste år!
    Jeg regner med at det kommer rapporter fra flere her etterhvert, med bilder og film, så jeg avslutter her, og ønsker alle velkommer tilbake den 10. februar 2008 ! Følg med på modellflymesse.

    MVH Martin Krafft, Cirrus RCFK
    Last edited by MartinK; 12-02-07, 15:57. Reason: antall personer

  • #2
    Godt jobba Martin. Vet hvor mye du har ivret for dette og i år ble det ikke bare morro for mange, men inntekter for klubben og regner jeg med
    Jo Grini
    http://vimeo.com/jojoen
    http://www.youtube.com/jojoenno
    http://www.jojoen.no/

    Comment


    • #3
      Jeg regner med at det ble et såpass overskudd at det sponser hall-leie på mere permanent basis. Da får kanskje jeg også fløyet litt... her skal det trenes pylon, for det er bare gøy, med adrenalin på kjøpet.

      Comment


      • #4
        17. mai faller heretter på 10. februar eller nærmeste søndag.
        Dette var jo full klaff, stinn brakke og årets fest!
        Gratulerer med et tilnærmet perfekt arrangement.

        Jeg snakket med NLFs ass. gen.sekr. Arne Mathisen som var på besøk, og jeg mener bestemt at han reiste hjem med en aha-opplevelse!

        Skulle noe forbedres til neste år så måtte det være full dekning på Sportsrevyen.
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #5
          Ja vi gleder oss allerede til neste år!
          Niels Jensen
          Phoenix rc club

          Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

          Modellflyving er mental hygiene.

          Comment


          • #6
            Hei
            Generelt sett veldig bra, godt oppmøte og god stemning. Har dog et lite forslag :
            Hva med å sette av en halv-time til å presentere forskjellige typer innendørsflyving litt mere formelt, med litt kyndig beskrivelse. Det var bla. noen som grisefløy med helikopter borte i et hjørne av hallen som jeg tror få fikk med seg. Som ihuga acro-flyver kunne jeg selvfølgelig ønske få presentert 'min' gren. Hva med disse :
            - Helikopter
            - Presisjons-akro
            - 3D

            mvh
            Ola
            www.ofremmi.info

            Comment


            • #7
              Kjempebra arrangement! Utrolig morro at det kom så mange mennesker Tror det er en glimrende måte å introdusere hobbyen til nye og ikke minst en fin anledning til å treffe mange man ellers bare treffer her på forumene.

              Håper dere ikke syntes det ble for grisete der borte i hjørnet. Rotor og depron passer ikke alltid like godt sammen så vi tok en liten sjans på det hjørnet var sånn passe avskjermet fra resten av hallen.
              Last edited by Lorents; 12-02-07, 10:34.
              Hvor er lipoen din a?

              www.airheads.no
              www.bmk-rc.com/

              Comment


              • #8
                Nå tror jeg begrepet "grisefløy" var ment i beste mening. Synd at ikke flere fikk med seg oppvisningene fra helikopterpilotene.
                Jeg satt stort sett på tribunen under hele formiddagen, og fikk med meg litt av det som ble sagt blandt "vanlige folk". Og det var tydelig at det manglet litt på info til publikum om hva som skulle skje, hva konkurransene gikk ut på. Ikke alle vet hva pylon er.

                Pål
                Pål Kasnes

                Comment


                • #9
                  noen som vet om det ble filmet noe?
                  hadde vært artig å se hva som skjedde for oss som ikke var der
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Ja, satser på det Pål. Må være litt sliten i dag

                    Kjempebra forslag av Ola å kjøre en presentasjon og demo på hver gren før eller etter konkurransen!

                    William, det var noen kameraer her og der men tror ikke det var noen som gikk in for å filme hele arrangementet.
                    Last edited by Lorents; 12-02-07, 10:36.
                    Hvor er lipoen din a?

                    www.airheads.no
                    www.bmk-rc.com/

                    Comment


                    • #11
                      Enig i det meste som har blitt sagt allerede. Kjempebra arrangement og morro å se at det trekker så mye folk.

                      Enig med Ola. Sett av litt tid til en planlagt presentasjon/showav forskjellige grener. Spesielt helikopterne borte i "hjørnet" kunne fortjent en liten tidsluke for seg selv hvor de disponerte hele hallen.

                      En annen ting jeg fanget opp var angående pylon-konkurransen. Noen visste ikke at det fantes en "åpen" klasse og trodde derimot dette kun var for de små pylonracerne. Dette kanskje kan forklare hvorfor det kun var to deltakere? Dette bør kanskje annonseres litt tydeligere neste år?

                      Takker for innsats fra arrangørgjengen. Slike ting gjør seg ikke selv

                      mvh.
                      Ole André Knutsen

                      Comment


                      • #12
                        kom forresten over denne:

                        http://oslopuls.no/fritid/article1639428.ece
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #13
                          Hei igjen
                          Sånn for å avklare eventuelle missforståelser, med 'griseflyving' mente jeg smått imponerende flyving med små elektrohelier som jeg syntes ble litt stemoderlig behandlet.
                          Ola
                          www.ofremmi.info

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ofremmi
                            .............mente jeg smått imponerende flyving ...........................
                            ????? smått imponerende ??????



                            -------------

                            jeg måtte gjøre noen valg i går, så jeg valgte ut stevnet i går, men gleder meg allerede stort til neste år!

                            -------------

                            Comment


                            • #15
                              La oss sy sammen et bra showprogram til neste år.
                              Vi hadde håpet å kjøre et program på 10-20 minutter med full dedikert hall og dekning av speaker noen ganger i løpet av dagen. Vår for anledningen oppnevnte showprogramsjef var rundt og spurte alle flygere han så om de ville være med på et organisert program, men det var visst ikke noe videre respons, så da lot vi speaker si mest mulig foruftig om det som skjedde "frivillig" i luften uten noe mere organisering.
                              Neste år:
                              Et tett sammensatt program med det beste, hotteste, rareste, vakreste osv. som går f.eks. over 20 minutter 2-3 ganger bør være nok, konkurransene tar også en del tid.
                              Det er viktig at også de som ikke liker for mye organisering, konkurranser, adrenalin og prestasjonspress får flytid. Bredden vises derfor godt ved fri flyging med kommentator.
                              Vi mottar svært gjerne forhåndspåmeldinger for å programmere et show, noe vi også ba om på hjemmesiden under Pilotinfo.
                              Er det noen som er gode i noe spesielt bør det inn i programmet, enten det er fly eller helikopter, 3D, skala, sleping, formasjon, dogfight eller annet.
                              Et alternativ er en kjøreplan med forskjellige showinnslag til forskjellige tider og dele ut programmet til publikum slik at man kan velge å se det ene eller det andre. Det er viktig at det alltid skjer noe, eller at man vet når hva skal skje når det sitter 500 på tribunen og forventer seg et flyshow.
                              Vi mottar også med takk gode forslag til konkurranser (best in show, landing, inne-vingtreff osv osv) som må være mulig å håndtere av vårt frivillige korps, uten å ta for lang tid eller bli for komplisert.
                              Reglene for pylonkonkurransens 3 klasser står også på hjemmesiden modellflymesse under Pilotinfo.

                              Comment

                              Working...
                              X