Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsikring gjennom NAK/NLF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsikring gjennom NAK/NLF

    Hei,

    Hva dekker egentlig forsikringen gjennom NAK/NFL? Hvis jeg f.eks. kjører heliet mitt i et boretslag og treffer en person / bil, vil da forsikringen dekke dette, eller må man på godkjent flystripe? Har lest litt på polisen, men synes ikke det står forklart så veldig bra. Man kan lage stor skade hvis uhellet er ute, så det er greit å vite hva som dekkes.

    Geir
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

  • #2
    Jeg spurte en gang Terje Martinsen om akuratt dette. Det var da snakk om å fly på jordet til min nabo, og fikk som svar at forsikringen gjelder så lenge du har lov til å fly der av grunneier, og ikke har optredd uansvarlig. Så blir spørsmålet hva er uansvarlig?

    Men å fly heli i ett borettslag vil jeg kalle uansvarlig, men det er nå min mening.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Flyr ikke i borettslag jeg heller, men måtte bare sette ting litt på spissen (Kan hende jeg er ute å lufter min Blade CP, men tror ikke den kan gjøre så stor skade). Har hørt så mye forskjellig, så det er greit å få det forklart av noen som kjenner forsikringen.

      Geir
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7
      -----------------------------

      Comment


      • #4
        Hei

        Jeg har selv lurt på det samme for en tid tilbake. Min oppfating/tolkning er:
        • Man er forsikret selv om man ikke flyr på en RC flyplass.
          Bondens åker er ok ( hvis du får lov av bonden da ) .
        • Det vil trolig regnes som uforsvarlig å fly i umiddelbar nærhet av biler og annet ( slik som i et borettslag )
        • Du må selv sørge sikkerheten.
          Teknikken vi bruker er sårbar, så før eller senere mister du kontrollen over modellen( av en eller annen årsak).
          Da er det en fordel for alle at du har mest mulig plass rundt deg.


        En ting er jo en bil , men hva hvis det er naboens guttunge som havner i veien . .
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by kjetilmh
          Hei

          Jeg har selv lurt på det samme for en tid tilbake. Min oppfating/tolkning er:
          • Man er forsikret selv om man ikke flyr på en RC flyplass.
            Bondens åker er ok ( hvis du får lov av bonden da ) .
          • Det vil trolig regnes som uforsvarlig å fly i umiddelbar nærhet av biler og annet ( slik som i et borettslag )
          • Du må selv sørge sikkerheten.
            Teknikken vi bruker er sårbar, så før eller senere mister du kontrollen over modellen( av en eller annen årsak).
            Da er det en fordel for alle at du har mest mulig plass rundt deg.


          En ting er jo en bil , men hva hvis det er naboens guttunge som havner i veien . .
          Veldig korrekt oppfatning!
          Uansvarlighet kan ikke defineres, det gjelder å bruke hodet.
          Men jeg kan bekrefte at forsikringen IKKE er begrenset til flyging på godkjent modellflyplass. Se også info på www.modellfly.info (forsikring).
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment

          Working...
          X