Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konvertering/brenning av DVD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konvertering/brenning av DVD

    Har samlet en del opptak som jeg tenkte å brenne på en dvd. Bruker nero og det fungerer greit nok, men det tar så himla lang tid når den skal konvertere formatet. 7-8timer på en dvd plate Finnes det noe annet program som gjør det raskere, eller er det bare sånn.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Bruker selv Windows Moviemaker. Følger med som standard i Windows XP.

    Comment


    • #3
      prosessen med å kjøre rendering for å lage DVD-er ut av f,eks avi-basert film kan nok være nok så langtekkelig ja. Jeg redigerte tidligere film på en P-III basert maskin og den brukte den som regel rundt 30 timer på å rendere 1 time avi-film til DVD-format.
      Med dagens maskiner kan jeg gjøre samme jobben på et par timer. Prosessen er i sterk grad prosessoravhengig og dermed blir hastigheten på din prosessor fort den begrensende faktoren her.

      Om du ønsker å pøse inn masse tusenlapper på en ny maskin vil du kunne korte ned denne tiden betydelig som sagt. Dog ville nok jeg heller satt på greiene over natten og kjøpt modellfly for penga
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no



      Will fly for food

      Comment


      • #4
        Originally posted by torgust
        Om du ønsker å pøse inn masse tusenlapper på en ny maskin vil du kunne korte ned denne tiden betydelig som sagt. Dog ville nok jeg heller satt på greiene over natten og kjøpt modellfly for penga
        Må vel si meg enig med deg der. Bruker penga på fly i stedet :d Maskina mi er en gammel PIII 800mhz så det er vel der det henger, og jeg kjører win2000 også så moviemaker får jeg ikke brukt. Da er det bare å ta tiden til hjelp. Takker for svar
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X