Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robbe Infinity III med Battery Indicator System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robbe Infinity III med Battery Indicator System

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Savner som vanlig info om max lade-/utladeeffekt. "12 LiPo cells, with a maximum charge current of 10 A (depending on cell count)." (fra NM sine websider) eller "Kraftig med 10A og mulighet helt opp til 12S " sier ikke stort.
    Lastet ned manualen og fant det der: 180W/50W (samme som Hyperion 1210i).
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Burde selvfølgelig hatt det med i testen., ren forglemmelse. Har nemlig sjekket det av egen interresse.

      Takk for oppdateringen
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Ser jo svært bra ut denne da! Jeg er en av de som har hatt Orbit'en min kobla til en haugammel laptop i boden for å få ut grafer på utlading. Er veldig greit å se hva som skjer med spenningen på batteriene når de nærmer seg bunn, og ikke minst se om de holder det de lover. Med grafisk display sparer jeg mye styr, og jeg kan ta med meg grafene hvor jeg nå enn er.

        En ting som irriterer meg er at alle skal lage en sånn pinglete utgang nr.2.. merkelige greier. Når de først har packet dåsen med snadder elektronikk, programvare og skjerm, også kan de ikke ha 2 likeverdige utganger? Klart den måtte hatt en totaleffekt for hele laderen som begrensning, men stadig lader jeg rex batterier, shockflyer, osv osv som lett kunne ladet 2 batterier innenfor den kapasiteten denne laderen leverer. Etterhvert som flere og flere (meg inkludert) bruker LiPo i flyene og faktisk også senderene så skjønner jeg ikke hva man skal med den utgangen.. trist - kunne avgjort det hele for min del...

        Et par spm:

        1) Kan man gå tilbake i lade/utlade grafer også for de siste ladingene, eller er det bare den "pågående" man ser?
        2) Ser man graf for både AMP og spenning?
        3) Hvordan funker dette med chip'en? Må man ha egen ledning fra chip'en til en egen kontakt? Har du brukt dette i praksis? Er det litt dill med ledninger og klumper på batteriet i modellene og greier..?

        Ellers en glimrende review, som vanlig!
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Snacksy gadget. Romler i lommeboka...

          Lurer på en sak: har du ladet noe særlig NiXX og sjekket om den er god på deteksjon av fullt batteri/ DeltaPeak?

          Det fins jo ladere med flere utganger med masse guffe i, men da må man nok opp i største Schulse f.eks og betale 7-8000.-!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Litt sent svar og litt stressende dager, men

            Andersh;
            Du kan ikke gå tilbake og se på grafene, da må du ha software. Ihvertfall etter det jeg har prøvd og fått til.
            Skal sjekke det med APM/Spenning
            Og du må tape/lime fast BID chip på pakka som selvfølgelig må kobles til laderen med en bitteliten kontakt...
            Blir jo litt ledninger, men fungerer ihvertfall bra:

            JOO;
            Det jeg har testa med NiMH har fungert veldig bra. Det er senderpakka på DX7. Skulle også svært gjerne hatt 2 like utganger som var helt valgfrie.

            Men det finnes jo en lekker Robbe som har dette, men koster selvfølgelig litt mer

            Denne hos Norwegian feks;
            R8481 LADER ALC 8500 EXPERT 1-20NC/NIMH 1-7LIPO

            Den begrenser seg jo desverre til 5A, men er vel nok for mange
            Last edited by affa; 02-03-07, 12:08.
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            Working...
            X