Announcement

Collapse
No announcement yet.

I dag døde Readyen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I dag døde Readyen

    Hadde en nydelig flytur på isen i dag. Alt stemte og fløy Ready med flottører og koste meg ordentlig.
    Tok en refuel og tok av på nytt. Fløy på ryggen en stund når en tilskuer sier det var et lettflydd fly.... Det skulle han ikke sagt Da mistet jeg jammen radiokontakt med flyet. ingen ting reagerte og det var bare å iaktta at flyet gikk med 3/4 gass rett i isen med nesen først.
    Og jeg som satt i bilen før turen og tenkte at den mottakerene burde jeg egentlig skiftet......:P
    Jeg vet ikke men enten så mistet jeg strømmen på et eller annet vis, ellers så var det mottakeren som sviktet. Tror ikke det var senderen.

    Ikke noe å gjøre ved. Flyet var totalt knust. Motoren fikk også så pass juling, at den kan sies å være historie kanskje. Vingen på flyet berget faktisk ganske bra...., det var vel det eneste som lignet noe.

    Gisle
    Last edited by Gisle; 03-03-07, 15:53.
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

  • #2
    huff men det er slik som skjer desverre.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Kjedelig med hardware svikt..
      Å fly den i bakken er lettere å tillgi, selv om det er surt det også
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment


      • #4
        Ekstra kjedelig når ikke bare flyet, men også motor og radioutstyr går tapt!
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment


        • #5
          Et par bilder

          Hei

          Hadde ikke med kamera på stripa, men tok et par bilder hjemme
          Attached Files
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment


          • #6
            Huff da.... det var en skikkelig smell. nesten uknuselig, men bare nesten
            Mine kondolanser!!!
            Kan grunnen til radiofeilen stå skrevet sort på hvitt på flottøren?
            Huff nå var jeg stygg, men jeg lar det stå allikevel
            Tor Helseth
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Originally posted by nybegunda
              Kan grunnen til radiofeilen stå skrevet sort på hvitt på flottøren?
              Huff nå var jeg stygg, men jeg lar det stå allikevel
              Hehe, kanskje det ja Nei du den følger jeg ikke, men jeg vet nok hva som har skjedd. Denne mottakeren har vært med i noen kræsj før på dette flyet (begynnerfeil fra tidligere) og rådet fra Joo m fler er alltid å kaste den. Hvilket jeg skulle ha gjort Blir for grådig se du, men jeg har lært nå å lytte til erfarne folks råd. Men
              Hitec advarsel lytter jeg ikke så mye til enda Det mener jeg er mer følelser enn sanning.

              Gisle
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment

              Working...
              X