Announcement

Collapse
No announcement yet.

uheldig dag i går

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • uheldig dag i går

    Vi hadde en uheldig dag på stripa i går. Først krasjet jeg den den lille ME109´n min. Så krasjet en annen ett canardfly med pusher propell som han har konstruert selv., til slutt så veltet en stor autogyro i takeoff.

    ME´n tok jeg av før jeg hadde fart nokk, så den flikket og gikk ret ned i isen.
    Canardflyet stallet for`n og så ramlet det bare rett ned snedig når du har motoren bak slik at du ikke får noen propellstrøm over rorene, du får så mye dårligere rorrespons i lav fart. Blir vel sånn med jet også. Autogyroen la seg over på siden i takeof. Piloten sa han trodde det var at han kjørte for fort på bakken slik at den prøvde å lette før han hadde fåt nok turtall på rotoren.

    Gyroen er foresten større en det ser ut på filmen(link lengere ned), den er nesten 190cm i rotordiameter. og har en os 90 2T i snuta. Kjøpt som kit fra autyro compani of arizona http://www.autogyro-rc.com/Kits.html er den som heter kellett.

    Her er siden til han som har laget canardflyet. Tegnet alt selv og det flyr veldig fint, Det var vel rein pilotfeil det i går.
    http://xxxxxxx Trykk på Krasj med nytt canardfly 04.03.07 så får dere se både crasjen med cannardflyet og gyroen

    edit : Har foreløbig fjernet linken da brukeren vist hadde nådd sin grense av overføring av data. hihi viste ikke at han hadde noen grense for hvor mange som kunne se på hjemmesiden hans. Kanskje ikke start.no er plassen å ha hjemmeside
    Og anbefaler å ta en titt på de andre flyene han har tegnet også.

    Uansett hadde vi en kjempe fin og hyggelig dag på stripa
    Last edited by tyor; 05-03-07, 17:45.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    hei tyor

    ser det er vekslende hell med dere å ,men det er slik som skjer.
    vi hadde en nydelig dag på ett vann i går 600 m langt og 180 m bredt.
    i går var vi 4 piloter med 5 fly ved hjem reise var det kun 4 flygbarefly
    men men sån er livet.
    men gøy er det uansett!

    mvh geir
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

    Comment


    • #3
      hvis man ikke har deisa i bakken så har man heller ikke fløyet! men det er like surt hver gang!
      Robert
      Hole El-Flyforening

      Comment


      • #4
        Du har vel rett i noe der subzero Jeg knuste en slik flybåt også samme dagen, men den hadde jeg avskrevet på forhånd og bestemt meg for at gikk den i bakken så ble bare elektronikken med hjem Foresten lengste flyturen jeg har hatt med den er vel 10-15sekunder. Fikk den aldri till. Er de virkelig så vanskelige eller er det jeg som hadde gjordt no galt med oppsettet. Vil i hvertfall kalle den totalt ustabil
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X