Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elefun&posten imponerer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elefun&posten imponerer

    Bestilte noen småting hos elefun klokken 09:57 9 mars 2007 og pakken ble levert på døren ca klokken 14:00 10 mars 2007 etter ein reise fra Grimstad til ei utkantbygd midt i svartaste sogn og fjordane.Det var eit brev med fraktverdi på 22 kr. dette må da vere bra. måtte bare si det siden eg sett har posten har fått hard medfart her på forumet i det siste
    Last edited by oly.jonny; 11-03-07, 11:58.
    Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
    -T-rex 450 HDE
    -E-sky honey bee fp(pulverisert)
    Status: Skulelei

  • #2
    ja den samme dritten har jeg også vert ute for! kan ikke suplere eller endre ordren fordi den da alerede er sent?? he he .morro bare og handle for og se hvor fort en får pakken ...
    med hilsen Arvid

    Comment


    • #3
      Posten er TREG!

      Tirsdag bestilte jeg noe fra Elefun kom på fredag
      Onsdag bestilte jeg noe fra raptor.no kom på lørdag
      Onsdag bestilte jeg noe fra helizone.no har ikke kommet enda.

      Det som er det helt store er det jeg bestilte fra raptor.no. Jeg selv bor i Halden og Raptor.no har lager i Sarpsborg, en snau halvtime å kjøre. OK, posten brukte 4 dager på å få brevet den lille strekningen!!!

      Posten suger!

      Min hjerne sier at hvis man leverer pakken før kl 1700 i f.eks Tromsø så skal den være i Halden morgenen etter.

      1700: Pakken er levert
      1800-2100: pakken går med fly til Oslo
      0000: Pakken har kommet til Gardermoen
      0030: Pakken går fra Gardermoen til Oslo
      0200: Pakken blir sortert i Oslo
      0400: Pakken går videre til Sortering i Sarpsborg
      0500: Pakken er ferdig sortert og bilen til Halden kjører
      0600: Pakken ligger på postkontoret i Halden og blir sortert til riktig bil
      1000: Pakken ligger i min postkasse

      Noen som ser at det er mulig å sende en pakke på en dag hvor som helst i Norge?
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

      Comment


      • #4
        Gjør dere like dårlig research når dere kjøper en modell? I så fall må det bli mange sure overraskelser.
        Ja Posten får hard medfart hvorav en stor del skyldes at Postens brukere tror de har kjøpt et helt annet produkt enn de faktisk har.

        Igjen sutres det over at Fiaten man kjøpte ikke går like fort som naboens Ferrari

        Visst er det mulig å få en pakke fra Tromsø til Halden over natta, om du kjøper Express over natta tjeneste og ikke Norgespakke til 1/4 av prisen.

        Visst er det mulig å få pakker levert på døren om man kjøper den tjenesten som man gjør om man sender noe med kurer (UPS) og ikke billigste mulige pakkepost.
        Ingen steder i Norge blir pakker levert på døren om du ikke har kjøpt en slik levering, hvilket de fleste ikke gjør.

        Sjekk betingelsene for den forsendelsesmåten dere velger før dere sutrer. Betaler du kr 120 for pakka så får du ikke service for kr 650,-
        Du får ikke en indrefilet på McDonalds eller en Ferrari hos Fiatforhandleren.

        Joda, Posten kunne hatt høyere kvalitet. Så de lå på 82% levert i rett tid. Gamle Linjegods ligger oppe rundt 93-95% men første regel når man skal sutre er at man faktisk vet om man har fått det man har betalt for....er ikke mange bilforhandlere som tar Fiat Unon i retur fordi den ikke klarte 250 km/t....
        Last edited by Tintin; 11-03-07, 10:47.

        Comment


        • #5
          Posten sliter nok litt på grunn av at E-post har tatt over store deler av brevmarkedet.

          Om du sender en pakke fra Tromsø til Halden så går den ikke med fly. Den går med trailer (og kanskje tog) og det tar da to dager fra Tromsø til Oslo, og sikkert en dag til Halden fra Oslo. Brev går med fly tror jeg.

          Comment


          • #6
            A-post går nok med fly. B-post og pakker går nok for det meste med ARE-toget Narvik-Sverige-Oslo om man ikke betaler for flyfremføring

            Comment


            • #7
              Støtter Tintin sitt innlegg. Godt sagt !
              Pakken som det refereres til fra Phammers, ble levert posten fra Elefun på en fredag ettermiddag. Grunnet ikke sending over helg, så kom pakken til bestemmelses stedet på tirsdag kveld eller onsdag morgen. Hentelapp ble levert på onsdag. 2 - 3 dager synes jeg er helt ok med bil, når det er norgespakke det er snakk om. Om dette er ikke express over natt. Det er noe som heter kjøre/hviletid samt omlasting også. Det er ingen problem å få pakken dagen derpå, men det koster mer.
              Brev kommer frem dagen derpå.
              Men når det er sagt er det dyrt å sende pakker i Norge, men sånn går no dagan
              Last edited by Gisle; 11-03-07, 11:48.
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment


              • #8
                Alt er dyrt i Norge

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tintin


                  Ingen steder i Norge blir pakker levert på døren om du ikke har kjøpt en slik levering, hvilket de fleste ikke gjør.
                  jo her gjør den det. ikke spør hvorfor.
                  Mvh Oly. "I reject the reality, and substitute my own."
                  -T-rex 450 HDE
                  -E-sky honey bee fp(pulverisert)
                  Status: Skulelei

                  Comment


                  • #10
                    Det er ingen selvfølge at postkontoret får sendt pakker som blir levert f.eks kl. 16:59 den dagen. De kontorene jeg vet om får sin siste runde med post hentet ca. 16:00 eller før. Dette gjelder også brev.

                    Syntes posten er passe rask jeg men det kommer jo an på om 1) butikken leverer varene på postkontoret før siste sending har gått 2) Hvor postkontoret ligger i forhold til omlastingsterminalene.

                    Hos enkelte forhandlere har jeg pakka dagen etter bestilling dersom de rekker å levere den på posten i tide. Siste levering til mitt lokale postkontor er ferdig registrert ca. 16:40 og der ligger da som regel min pakke dagen etter bestillinga er foretatt. Andre ganger skal pakka innom flere omlastingstrminaler og da tar det tid, spesielt hvis avstandene er lange. Syntes dette er forståelig slik landet vårt er utformet.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Er helt enig at man får hva man betaler for, men desverre klarer ikke Posten å levere det de skal alikevel. Har 2 klagesaker inne nå og det kunne vært flere. Egentlig har jeg ikke lyst til å klage, men hvis ingen gjør noe skriftlig kan man heller ikke forvente at ting bedres i særlig grad. 1 har jeg fått tilbake med seier for min del.

                      En annen ting er at når man har sendt en klage så skal man ha svar innen 3 virkedager, første klage fikk jeg svar på etter 19 dager. Det sier vel litt om kvalitetssikringen der?

                      Men ellers, Elefun har alltid levert, det skal de virkelig ha !
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by oly.jonny
                        jo her gjør den det. ikke spør hvorfor.
                        Ok, jeg var kanskje litt rask, litt lei av Fiater og Ferrarier. Om du har landpostbud så blir det så for da kommer vel så og si postkontoret til døra i og med at postbudet har det med seg....forsåvidt så bringes vel pakker ut om de er små nok til å gå i en normal postkasse...mange faktorer her

                        Comment


                        • #13
                          I have a very friendly postman he delivers everything to my door (i sit in a wheelchair) - often he stops for a little chat - he tells me that in this district there has been so much sick leave during the winter that post deliveries have been erratic to say the least - whilst I respect your solid support for the postal services Tintin and the enthusiasm that you approach the task I think now is the time to wind down, its beginning to be very boring. The very simple fact at least here is that so far in 2007 the service has been poor. Still perhaps I should not complain since I get to door services even if the deliveries very often are very delayed.
                          Last edited by Celtic-Griffin; 11-03-07, 18:09.
                          Ken Bates
                          Never Mind the Label

                          Comment


                          • #14
                            Jo jeg gir nok snart opp Ken men akkurat nå handlet det egentlig ikke om støtte til Posten. Hadde sagt det samme om noen hadde sutret over at 3S pakken de kjøpte ikke fikk TRex 600n deres til å fly.....skal man klage på ting så får man i det minste vite at det er noe å klage på.
                            Dine kunder bestiller vel neppe et 3S batteri og forventer at du sender dem et 6S.....

                            Comment


                            • #15
                              Det er ikke bare Posten som har variabel kvalitet..
                              Den 26. februar fikk jeg tbm om at Ventusen fra LET var sendt fra Sjekkia med UPS.
                              Pakka kom til spedisjonsfirmaet i Norge forrige tirsdag, altså 9 dager etterpå.
                              Den ligger så til fredag før de gidder å si at det er kommet noe til meg som jeg må ha betalt moms++ for, før de sender den videre. Det ble selvfølgelig gjort omgående. Da er vi oppe i 12 dager.
                              I skrivende stund er det blitt 14, men det er jo håp om at ting ordner seg nå da.. 16-17 dager blir det helt sikkert, for spedisjonsfirmaet her også må jo få tid til å snu seg, før de ringer meg om at UPS har en leveranse til meg.
                              420 dollar i frakt, ikke mye for ei pakke på 25 kilo, men det får jo være måte på...
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              Working...
                              X