Announcement

Collapse
No announcement yet.

PayPal og garantier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PayPal og garantier

    I min naivitet trodde jeg PayPal tilbød en viss garanti for kjøp gjort via dem. I det minste i form av noen tydelige brev til useriøse selgere. SLIK ER DET ALTSÅ IKKE!

    Jeg kjøpte en dings fra et FIRMA. Det jeg fikk var ikke komplett. Jeg har klaget til dette firmaet. De svarer ikke, så jeg henvendte meg til payPal. PayPal avviser ethvert bidrag for å få til en løsning. Riktignok har de en "tjeneste" for å avhjelpe "disputes", men du kan tydeligvis likegjerne klage ned i toalettskålen.

    Til info!
    Torstein

  • #2
    Er ikke bruker av pay-pal selv. Etter at jeg så denne siden, har jeg slått i fra meg alt som heter planer om og skaffe meg paypal

    RunarM
    Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
    Helisiden min

    Comment


    • #3
      PayPal er vel kun en betalingstjeneste, og borger vel i liten grad for kvaliteten på leverandører, for ikke å si produkter...?
      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #4
        Hvis du er trukket via kredittkort så gå til kortselskapet ditt (VISA e.l.) for å refundere kroner - såfremt det er grunnlag for det.
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

        Comment


        • #5
          Nope det går ikke. Om Paypal belaster kredittkortet så kan du ikke protestere den veien for Paypal er ikke det som ikke har gjort jobben sin....

          Selvsagt tilbyr ikke Paypal noen garanti for kjøp gjort via deres betalingstjeneste, ja det var naivt.
          Det er det ingen som gjør. Om du betaler direkte med kredittkort og ikke får varen så kan du protestere og om ikke avsender kan dokumentere levering (eller at du har bedt om at det sendes på en måte som ikke gir mottakskvittering) så kan du klage og kortselskapet tar det, men om det ikke er rett greier i kartongen driter kortselskapet også en lang marsj i. Det er en sak mellom deg og avsender.

          Det blir som å gå i butikken og kjøpe en kartong med et eller annet og betale med bankkortet ditt. Så kommer du hjem og åpner kartongen og ser at noe mangler. Da klager du jo ikke til banken....

          Paypal er flinke når det gjelder ting som ikke blir levert, resten er som vanlig ditt problem.
          Det er i prinsipp en stor og en liten fordel med Paypal og det er at du slipper å legge igjen kortnummer i hver eneste lille nettbutikk jorda rundt og at du kan sende penger til folk som ikke kan trekke fra kortet ditt.

          Nåja, det som er interessant her er vel snarere å navngi butikken så ikke andre går i samme fella....om de ikke rydder opp når ting er feil så har jeg liten lyst å handle der. De jeg bruker har ryddet opp uten problemer så langt.

          Jeg har nok et hundretall transaksjoner med Paypal uten det minste problem og kommer til å fortsette da jeg ikke kan se at de kan klandres her...
          Last edited by Tintin; 16-03-07, 07:08.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tintin
            ... da jeg ikke kan se at de [PayPal] kan klandres her...
            Akkurat der er jeg ikke helt enig. Jeg hadde faktisk forventet en minsteinnsats fra PayPal for å sikre at de firmaene de formidler betaling til, og til en viss grad representerer, iallefall forsøker å opptre seriøst.

            Det aktuelle firmaet svarer ikke på henvendelser. Det burde være et minstekrav for å bli betjent av PayPal eller tilsvarende selskap.


            Torstein

            Comment


            • #7
              Enig med Tinin, det får være grenser for hva DU forlanger av PayPal. Det er mulig å tenke litt før du handler på til tider "lugubre" internett butikker. Ser også at du ikke vil oppgi hvem du har handlet med, så dermed er DU med å bygge opp under deres useriøse virkesomhet.

              Bare en liten tankevekker.

              Kim K.

              Comment


              • #8
                De svarer helt sikkert Paypal

                Tror ikke du kan stille andre krav på Paypal enn til f.eks. Visa.
                Paypal og andre betalingsformidlere har bare et virkelig krav og det er at det skal være lønnsomt, dvs at det kommer kunder som betaler, dvs du.

                Det er klart at de vil neppe ha brukere som bevisst driver svindel da det på sikt kan skape mye ekstra arbeid for dem men dette er helt klart så langt ditt problem.

                Men, hvor lenge har du ventet på svar, en del butikker er generellt trege til å svare, som f.eks. RC-Expert.
                En jeg bruker svarer momentant når jeg skal kjøpe ting men kan bruke 3 dager på å gi sporingsinfo når sendingen har gått, dvs den kan stå på døra den dagen jeg får infoen selvom jeg har purret 3 ganger...

                Tror du er tjent med å oppgi navn slik at andre kan si om de har samme erfaring med treghet og om det løste seg.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Torstein
                  Akkurat der er jeg ikke helt enig. Jeg hadde faktisk forventet en minsteinnsats fra PayPal for å sikre at de firmaene de formidler betaling til, og til en viss grad representerer, iallefall forsøker å opptre seriøst.

                  Det aktuelle firmaet svarer ikke på henvendelser. Det burde være et minstekrav for å bli betjent av PayPal eller tilsvarende selskap.


                  Torstein
                  Hei Torstein

                  Som Tintin sier. Om selger kan dokumenter at han har levert en vare til deg vha sendingskvitteringer etc så blir denne saken et tilfelle av påstand mot påstand hva Paypal angår.

                  Selvsagt skulle vi ønske at Paypal kunne sendt et strengt brev til denne selgeren med trusler om det ene eller det andre. Men faktum er, for Paypal sin del i alle fall, at de ikke vet om det er du eller selgeren som pynter på sannheten her. Som de sier i sine vilkår så forbeholder de seg retten til å la være å gjør noe i saker de ikke tror vil føre frem.
                  Med påstand mot påstand som utgangspunkt ville i alle fall jeg vurdert dette som en høyst usikker hest å satse på.

                  Jeg slutter meg derfor til de andre her som mener du er bedre tjent med å nevne hvilket firma dette er snakk om for å se om andre kan bidra med erfaringer som kan oppklare saken.
                  Mvh
                  Torbjørn Gustafson
                  www.trmfk.no



                  Will fly for food

                  Comment


                  • #10
                    Hei alle sammen!

                    Til kimkaa:
                    Det er mulig å tenke litt før du handler på til tider "lugubre" internett butikker. Ser også at du ikke vil oppgi hvem du har handlet med, så dermed er DU med å bygge opp under deres useriøse virkesomhet.
                    Jeg har da slett ikke sagt at jeg ikke vil oppgi hvilket firma det er snakk om, jeg har så langt ikke gjort det fordi jeg ikke anså det veldig relevant for modellflyhobbyen. (PayPal derimot er relevant for hobbyen vår). Firmaet heter user-manuals.com og har som forretningside å reprodusere utgåtte servicemanualer. (Du må gjerne gå inn på siden og fortelle meg hvordan jeg skal skjønne at det er useriøst, men det er strengt tatt utenfor saken).

                    Alt jeg forventet var et svar fra firmaet, og at PayPal hadde fulgt opp min forespørsel mot firmaet. Det har de ikke gjort.

                    Siden til user-manuals er profilert med PayPals logo. Min forventning var at PayPal har et visst forhold til hvem som får benytte deres logo. Slik er det altså ikke. Det var mitt budskap.

                    Torstein
                    Last edited by Torstein; 16-03-07, 11:01.

                    Comment


                    • #11
                      Er vel slik at for hver som har problemer er det 1000 som ikke har det. Jeg er medlem i en klubb der det blir handlet mye via ebay der paypal oftest blir brukt som betaling. Er faktisk svært få som har problemer, men dette bunner vel ut i at de fleste får varene.

                      Selv ser jeg ingen problemer i å bruke Paypal, har selv handlet bildeler 20-25 ganger på nettet og brukt Paypal. Dette er faktisk det eneste alternativet for min del, å oppgi VISA kortet syntes jeg faktisk er mye mer uggent.

                      2 ganger har jeg hatt problemer med å få varene, da har jeg kontaktet Paypal og de har hjulpet meg, slik at jeg har fått varene.

                      Det at firmaet man kjøper av svindler deg er faktisk ikke Paypal sitt problem. Ville vel vært for enkelt og påstå at man fikk en tom eske, der det skulle vært en turbo. For så å kreve pengene tilbake.
                      Last edited by SSS; 29-03-07, 20:01.
                      Krøllet rundt ett tre i nærheten av deg

                      Comment

                      Working...
                      X