Announcement

Collapse
No announcement yet.

ET par filmer fra Fagernes 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ET par filmer fra Fagernes 2007

    Heisann, har nå klippet til et par snutter fra Fagernes helga.

    Begge snuttene finner dere på min hjemmeside som står i signaturen min.

    Den ene er av Pål Vindfallet/Geir Flesche sin Yak-55 med Moki 210 i nesa.
    Den andre er av Knut Erik Rognes som flyr Extreme Composite Extra 260 3m.

    Enjoy.

    .
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Hmmmm. Det var da et veldig merkelig tidspunkt å gå tom for film på
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      hehe, javisst, rare greier

      Resten av historien har vi vel alle hørt om...ingen grunn til ha det med.
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Nå har jeg ikke tenkt å starte en lang debatt som drar ut i alle retninger her, men...

        Jeg respekterer synspunktet ditt, men er ikke helt enig.
        Som du sier så har jo hele rc-norge allerede hørt om hva som har skjedd her, synes derfor det ikke bør være problematisk å vise det heller. Utkommet har vi jo også allerede bildedokumentasjon av på RC-live også.

        Må kanskje si hvorfor jeg synes det er sånn.
        Det er kort og godt at det å sensurere slike hendelser er med på opprette en illusjon om at modellflyging er en lek/sport hvor det aldri går galt, og det er jo helt hinsides feil. Som Joo sa i et annet innlegg nå nylig, så kunne han knapt huske et stevne i hans år som modellflyger hvor ingen modeller gikk ned. Med hans ansiennitet i dette gamet taler vel det for seg selv.

        Jeg er i alle fall litt sånn at for hver gang det en flytur går bra så øker det usårbarhetsfølelsen min bare bittelittegrann. Det å se at en modell går ned på grunn av ofte små uhell bidrar til å rive ned denne illusjonen. Jeg begynner kort og godt å tenke de riktige tankene igjen.
        Jeg plukker gjerne frem en modell eller to som det har gått litt tid siden jeg så over og sjekker alt igjen, cycler batterier, sjekker koblinger, overføringer o.s.v. Jeg blir mer sikkerhetsbevisst.

        Tror faktisk at de aller fleste reagere som meg når de ser modeller gå ned, og derfor skulle det ikke være noen grunn til å sensure det.
        Så får det heller bare være at enkelte drar frem den kroppsdelen vi ikke navngir i offentlige fora og napper i vei når de ser slike filmsnutter. De finnes nok, men neppe i så stort antall som det ofte spekuleres i.
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          Å huttetu for en lyd på den Moki 210'n. Får hårene til å reise seg når den passerer på full throttle. Synd med utfallet.
          Frank Thingelstad
          2050 Jessheim

          Comment

          Working...
          X