Announcement

Collapse
No announcement yet.

RFG3 - flytte brytere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RFG3 - flytte brytere

    Siden jeg er vant til JR er det litt knølete å ha flight modes på venstre og throttle hold på høyre.
    Noen som kan si meg før jeg åpner boksen igjen om det går å bytte plass på disse 2?

  • #2
    Hei,

    Jeg har åpnet den en gang for å gjøre om på bryterne, men jeg konkluderte veldig fort med at det ble veldig mye arbeid. :|
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Du må forlenge ledningene til begge bryterne jeg tenkte på det samme når jeg fjernet bleke på trottel stikla men hadde ikke passende ledninger hjemme.
      Amund Gårdhammer
      www.ringerikemfk.com

      Comment


      • #4
        Ok, da får jeg vel heller ordne meg så jeg kan bruke JRn.
        Takker

        Comment


        • #5
          Har byttet plass på bryterne til Interlinken, det fer lett men koblet til 9XIIn og det er faktisk litt plunder å få den til å ta throttle hold.
          Den leser ikke den kanalen rett så jeg får max neg pitch og da kommer ned litt fort for en velykket auto og pitch er låst så jeg får jo ikke akkurat bremset heller.

          Har også litt problemer med å få mappet kanalene rett og mangler en god porsjon tålmodighet for når jeg mapper så ser det ut til at kanalene flytter på seg etter at jeg har lagret....

          Når jeg slår på hold så reagerer kun throttlekanalen...

          Noen tips?

          Comment


          • #6
            Originally posted by phammers
            Husk at throttle og pitch er to forskjellige kanaler i RealFlight, akkurat som i virkeligheten. Det høres ut som du opplever "throttle og pitch" hold. Og det går jo fort ned, ja.
            Ja det er vel her nøtta ligger for jeg klarer ikke separere dem så det funker.
            Vet at throttle hold er en mix men om du går på mapping og bruker interlinken så ser du utslag på 7ern. Når jeg bruker hold på JRn så reagerer kun throttlekanalen og ikke 6ern som er pitch som skulle være normalt men likevel går den til full negativ pitch og beholder idle fart på rotoren så jeg har hold på pitch og ikke throttle...

            Comment


            • #7
              Ok, ja begynte å mistenke noe slikt. Stikk i strid med hva som sto i manualen, som jeg ikke har lest alle 400noensider av, så valgte jeg et helimodus som jeg nullet.
              Får endre det til fly som det står i manualen og dermed bare bruke innstillingene i G3. Radioen kjenner jeg så jeg trenger ikke så mye øvelse i å sette opp den til det jeg trenger lengre.

              Comment

              Working...
              X